tandjes poetsen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMiaatje, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Als je kindje 1 of 2 tandjes heeft gekregen, moet je dan al de tandjes poetsen/
    Stomme vraag waarschijnlijk, maar vroeg het me af. ;)

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ja. Zodra het eerste tandje door is meteen beginnen met poetsen 1x per dag. Er zijn speciale kindertandpasta en kindertandenborstels te koop bij de drogist.
    Vanaf de 2 jaar 2x per dag gaan poetsen.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ze geven het advies om te beginnen zodra het eerste tandje door is.
    Dus ja.
    Maar het poetsen stelt dan nog niet zo heel veel voor hoor, het gaat er vooral om dat je kleintje went aan zo'n borstel in zn mond.
    Mijn zoontje heeft nu 6 tanden, de eerste 2 kwamen door toen hij 5 maanden was, en nu heb ik pas het idee dat ik echt zijn tanden aan het poetsen ben.

4. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik ben begonnen toen ie 1 tandje had. Ook omdat ik het toen soms vergat en nu ben ik er helemaal aan gewend nu ie veel tanden heeft.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd gewoon bij het eerste tandje beginnen met poetsen. Zowel omdat ook die eerste tandjes beschermd en schoongemaakt moeten worden als dat het meteen beginnen met poetsen is om de kindjes te laten wennen en om zelf in het ritme te komen dat je ook de tandjes van je kindje moet poetsen. Dat heeft meestal nog wel even tijd nodig voor dat je het zelf in je ritme ingebouwd hebt ;) hier zijn we het in het begin ook weleens vergeten, gewoon omdat we er niet bij stil stonden ;)!

6. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    gewoon doen... hier vind een het helemaal geweldig al.... dus het is ff wennen maar door zetten
    en elke avond doen..

wij dede eerst zonder iets er op en na een week met wat er op.. zodat ze niet alles in een keer kreeg

7. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben gisteren bij mijn tandarts geweest en heb het toen ook gevraagd en inderdaad bij de eerste tand meteen beginnen met poetsen. Onze zoon heeft binnen een week al 2 tanden gekregen dus zijn sinds gisteren ook begonnen met poetsen. Hij maakte er geen probleem van.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook, had toen toevallig de tandartsassistente aan de lijn en die zei ook al meteen: Zodra je tandjes ziet, beginnen met poetsen.

Dus nu staat er heel wijs op het plankje boven de wastafel, 2 tandenborstels van papa en mama en 1 minitandenborstel, uiteraard roze, van Sasha. Hihi.

Ze vindt het ook geweldig om te doen, doet helemaal dr mond open. Ik ga eerst poetsen, dan mag zij even klooien. Ik poets trouwens nu wel dr hele tandvlees, niet alleen die 2 tandjes die ze heeft.

Deel Deze Pagina