Is dit jullie wel eens overkomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annetske, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Vanochtend weer wat beleefd. Ik moest de containers voor het huis rijden, normaal loop ik achterom met die dingen. maar ik denk even vlug vlug vlug, ik rijdt ze door het huis heen naar voren. Ik had de 2e container voor huis en Bats daar viel de voordeur dicht... En mijn zoontje zat alleen in huis in de woonkamer en ik stond buiten zonder sleutels. Ik naar de buurvrouw die een sleutel heeft, maar die was er niet. dus ik naar een andere buurvrouw om mijn moeder te bellen. Gelukkig was mijn moeder er na 5 minuten met een reservesleutel. Al die tijd stond ik voor het raam mijn zoontje in de gaten te houden... en maar denken "ik hoop niet dat er iets gebeurt, dat hij maar niet gaat huilen" Maar nee hoor meneer had de grootste lol in huis :D En mama maar uitlachen ;) Ik was blij dat mijn moeder hier dichtbij woont :D nu kan ik er om lachen, maar op dat moment had ik toch wel ff stress haha. Nu hoor ik allemaal verhalen van moeders die dit overkomen is, ben benieuwd of jullie dit wel eens overkomen is. Ik kreeg leuke verhalen te horen vandaag nl ;)

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt...maar het verhaal wat ik heel mn zwangerschap heb gehoord overmezelf is het volgende:

Ik was anderhalf, kon net goed zelf lopen en was met mijn neefje bij mn oma...mn neefje is een jaar jonger.
    Oma ging op het balkon even de wasmand pakken en ik deed de deur dicht en zette de knip erop...(dat slotje dus...)
    Daar zat oma op het balkon!
    Toen heeft ze maar uit pure wanhoop het raam in geslagen toen ik uit de keuken weg was en is ze heeeeeeeeel snel naar binnen gekomen om bij ons te kijken!

Nu maar hopen dat Finn zulke dingen niet gaat doen!

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    jaaaa tis mij ook overkomen !
    Ik zat voor het huis een boekie te lezen in de zon en vergeten de sleutels in de deur te doen Rayn sliep gelukkig en op eens hoorde ik de deur dicht vallen :O gelukkig wonen me schoonouders hier op de hoek !

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ooooh, zou echt iets voor mij zijn zeg...

Gelukkig hebben wij grote hangsloten (een stalen hek voor de houten deur, de laatste is eigenlijk nooit op slot), en niet een deur die dicht kan vallen. Als het hangslot open is, kun je de sleutels er niet uithalen, die zitten erin vast. Alleen als jhe het slot dichtklikt, kunnen je sleutels eruit. Haha, daar had ik toch mooi even over nagedacht toen ik de deur-hangloten aanschafte, ik zag mezelf zo'n groot zwaar hangslot al dichtklikken en dan.... oeps, de sleutels liggen nog in huis.

Ukje zal heel wat kracht moeten hebben om zo'n slot dicht te klikken... gelukkig maar.

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    mijzelf niet gelukkig en kan ook neit want onze deur moet je van buiten opslot doen en kan dus niet op slot vallen:)

Van een vriendin wel gehoord. Die hadden zo'n dievenklem onder aan de deur en haar zoontje trok die dus naar beneden:D Daar stond ze dus buiten in de tuin zonder sleutels Ze moest over de schutting klimmen en naar de buren om haar schoonouders te bellen..

6. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    zelf niet mee gemaakt maar moet er wel om lachen , gelukkig is het allemaal goed gegaan ! :D
    maar wat een giller !!;)
    leuk voor later ... :p

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik heb het ook een keer meegemaakt even een brief bij de buren in de bus doen maar omdat ik op een flat woon moest ik daarvoor helemaal naar beneden
    dus ik zeg nog tegen mezelf jess laat de deur open zodat je je sleutels niet mee hoeft te nemen
    en noa lag te slapen

wat doe ik met me stomme kop trek de deur dicht
    telefoon alles lag binnen
    schoonmoeder heeft als enige de sleutel en die was aan het werk dus ik moest een raampje intikken
    het ergste was dat dochterlief boven lag te huilen

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben altijd zo bang dat dit gebeurt, maar daarom let ik dus echt heel goed op voordat ik naar buiten ga. Ik doe altijd de knip van de deur omhoog (is zo'n oud slot), als Eva beneden is doe ik altijd de knip beneden erop, zodat zij dat dus niet kan doen ;). Ik draai de achterdeur altijd op slot (als de deur al open is zeg maar), zodat deze niet dicht kan vallen. In principe kan deze deur sowieso niet dichtvallen (het 'palletje' van het slot zich verkeerd om), maar ik doe toch altijd het slot erop, je weet maar nooit.

Lijkt me echt vreselijk om mee te maken!!!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik doe de dievenklem altijd opzij als ik nog wat uit de auto pak, zodat de deur niet dicht kan waaien of mijn dochtertje hem dicht doet.
    Ik stond namelijk eens met de buurvrouw te praten en opeens doet haar zoontje de deur dicht en de sleutels zaten aan de binnenkant nog aan het slot, dus met de reservesleutel die bij ons lag, kregen we de deur ook niet open. Toen een tennisracket geprobeerd (zo kwam ik bij ons oude huis altijd binnen) via de brievenbus, maar daar konden we de draai net niet mee maken. Daarna zo'n ijzeren kleerhangertje door de brievenbus gestoken en dat door de sleutelbos gestoken, die eruit getrokken en zo konden we de deur met de reservesleutel open maken!
    Mijn zus was eens aan het bbq-en bij vrienden in de tuin en toen ging de hond van die mensen binnen tegen de deur staan en deed met zijn poot zo de deur op de knip, zaten ze mooi in de tuin opgesloten :D!

10. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Is mij nog niet overkomen en hoop ook niet dat het ooit gebeurt. Want m'n buren (die een sleutel hebben) zijn doordeweeks vrijwel alle dagen aan het werk en de andere buren... tja, ik kan daar bellen, maar naar wie? de enige die een sleutel heeft en in de buurt (15 min) woont is m'n schoonpa en m'n zwager waar ik het telefoonnummer NIET uit m'n hoofd van weet ;).

Ik heb dan een groot probleem vrees ik.

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hihi ik heb het ook wel eens gehad! ja nu lag ik erom! maar op dat moment paniek!

wij wonen op een appartement (gelijkvloers) en wou effe de post uit de brievenbus pakken. jamie zat toen in zijn loopstoel en ik denk ik laat de deur even open. maar ik trok toen de voordeur (niet mijne maar de algemene zeg maar) open en door de wind of de trek ofzo sloeg mijn voordeur dicht... tjah, wij wonen gelijkvloers dus die klink is beveiligd. die kan je van buitenaf alleen met een sleutel open maken zodat vreemde mensen niet binnenkunnen! gelukkig kwam net de bovenbuurman langs de achterdeur binnen en kon ik mooi langs achter mijn tuin in en zo naar binnen! (de algemene achterdeur is normaal ook altijd op slot!!) gelukkig zat jamie in zijn loopstoel naar tv te kijken en kon hij dus niks fout doen.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik doe altijd de haak van mijn deur open als ik ff snel naar buiten ga. Dan kan de deur nooit in het slot vallen. Ik ben hier namelijk ook bang voor!

13. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt. Sinds onze hond een keer op de onderste knip van de achterdeur is gaan staan zodat deze naar beneden ging (ik was zelf binnen, dus geen probleem), neem ik altijd de sleutel mee zodat ik in ieder geval nog door de voordeur naar binnen kan.

Wel heb ik een keer mijn eigen moeder buitengesloten. Ik was bijna 2 en mijn moeder was in de tuin. Ik heb toen de schuifdeur dichtgedaan en ben naar buiten blijven kijken. Mijn moeder allemaal roepen en zwaaien, maar alles wat ik deed was heel lief terugzwaaien...

14. pampers

pampers Niet meer actief

wat een verhalen zeg!
    ik ken iemand die haar kind in de auto zette in de parkeergarage. Dat kindje speelde altijd met mama's sleutels en had die nog in haar handen. Ze deed de deur dicht en dat kindje drukt zo op het knopje om de deuren te vergrendelen! Op slot! geen bereik met je telefoon in de autogarage! verschrikkelijk lijkt me het! Ze is uiteindelijk buiten de garage moeten gaan staan om iemand te bellen met de reservesleutel van de auto!

15. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Nou mij is het nog niet gebeurt omdat ik een paar jaar geleden wel al een voorproefje heb gehad .. ik had toen nog geen kinderen en ik woonde op een appartementje 4 hoog , en had een engelse bulldog ... en op een koude winterochtend wou ik buiten even wat in de vuilnisbak gooien ( in mn pyama ) duwt dat stom beest ook de dievenklem dicht :x:x dus daar stond ik - 5 in mijn pyama en het was ook nog eens een rustige buurt dus ik heb heel lang moeten wachten tot er iemand voorbij kwam en deze persoon toegeschreeuwd, om mijn toenmalige vriend te bellen , wat een ramp !!! Ben eerst zeker een half uur in de douche gaan staan om een beetje op temperatuur te komen dus ik doe mijn best om dit soort dingen te voorkomen .. hahahahaha ..

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Toen ik nog niet zwanger was ben ik een keer een paar uur opgesloten geweest in de w.c.
    Ik was alleen thuis en ging naar de w.c.
    Uit gewoonte deed ik de deur op slot... maar ik kreeg de deur niet meer open. Slot was op dat moment kapot gegaan (zat er al aan te komen).
    Dus daar zat ik dan ongeveer 3 uur op de plee.

Heb er toch een soort angst aan overgehouden... want ik kreeg ded deur niet meer open en er was ook geen raampje dat ik in kon slaan ofzo.

Stel, dat zou gebeuren terwijl mijn baby ook thuis zou zijn...
    Of stel je voor je woont alleen en daar zit je dan...
    Brrr...

Ik doe nu alleen deuren op slot als het echt nodig is. En anders altijd een mobiel mee! Hoe gek het ook klinkt.

Trouwens, als ik naar buiten ga neem ik altijd mijn sleutels mee. Al is het alleen maar om de bak buiten te zetten of de post te pakken. Sleutels gaan altijd mee.

17. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nee, ik neem eigenlijk altijd mijn sleutel mee want ik wil echt niet dat me zoiets overkomt. Lang leve de keychords! :D

18. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik heb ook eens iets doms gedaan, maar toen woonde ik nog alleen in een flatje. Ik ging naar mijn werk, tas gepakt, jas aan en hup de voordeur uit, deur dicht en deur op slot draaien. Hey, da's niet goed. De sleutels zitten niet in de tas. Dus ik kon er niet meer in en ik had toen nog geen mobiele telefoon. Mijn ouders hadden de reservesleutel dus moest ik daarheen...LOPEN!!! Dat was een dikke 20 minuten lopen dus mijn trein halen kon ik wel vergeten... En het risico was ook nog dat ik de sleutel aan de binnenkant in het slot had zitten.

Met mijn ouders naar mijn flatje en de deur opengemaakt, had idd de sleutel aan de binnenkant in het slot zitten maar gelukkig was dat geen probleem, pfffff. Dus nu ben ik extra voorzichtig.

19. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Oh dit zou ook echt iets voor mij zijn.... Gelukkig is het mij nog niet overkomen sinds onze dochter geboren is maat toen ik zwanger was is de voordeur wel eens dichtgevallen toen ik 's ochtends vroeg in mijn pyama de plantjes even water ging geven (op zich al idioot ik weet het :D). Mobiel lag binnen en ik ken dus echt geen een nummer uit mijn hoofd, dus bij de buren aanbellen had niet zoveel zin. Ik ben toen maar naar vrienden gelopen die ongeveer 10 minuten bij ons vandaan wonen, op BLOTE VOETEN! :D

20. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik draai altijd als ik de deur open doe de sleutel linksom, zodat ie niet meer dicht kan vallen.
    Ik draai em als het ware op 'slot', terwijl de deur open is.

Deel Deze Pagina