Mijn zoon is vorige week 1 geworden en ineens begint een fase met allerlei nieuwe dingen. 1 daarvan is knarsetanden!! Hij heeft er 8, 4 boven en 4 onder en de kiezen zijn zowel boven als onder onderweg. Maar nu staat ie dus steeds te knarsen. Buiten dat ik het een heel naar geluid vind, lijkt het me ook niet goed voor zijn tandjes. Kan je dit afleren of er iets van zeggen of zo? Of moet ik het juist negeren? Meer kindjes die dit doen??
Het zijn fases! En het is inderdaad verschrikkelijk! Behalve negeren of juist afleiden, kun je er weinig aan doen. Zolang ze het niet continue doen (en lange tijd dus onbewust, zoals in de slaap) , kan het zover ik weet geen kwaad.
Erg he!? Er zijn hier al wel heel erg veel topics over trouwens, veel voorkomend probleem dus! Ze ontdekken hun tandjes, naar.. maar waar.. gaat vanzelf weer over!
Mijn dochtertje heeft het ook erg gedaan. Nu doet ze het soms. Wij hebben het geprobeerd te negeren. Is niet altijd makkelijk, het is zo'n rotgeluid. Maar negeren hielp bij ons het beste. Aandacht aan geven werkte bij ons averechts. Nog even volhouden, het gaat vanzelf weer over. Groetjes, Natalie
Nou dan probeer ik het maar te negeren...is inderdaad niet makkelijk, want vind het echt een rotgeluid!! Hopen dat dit snel voorbij is hihi.
Oh hemel een fase???? Hoe lang duurt dit want Christiaan doet nu al knarsentanden! Vreselijk!!! Hij heeft inmiddels 6 tanden....hopelijk is het van korte duur, deze fase.....
Jelle heeft het het zo nu en dan ook wel gedaan overdag als ie wakker was. in zijn slaap heb ik hem nog niet gehoord geen aandacht aan geven anders beginnen ze het leuk te vinden ik doe het volgens mij (even mijn man na vragen haha) nog steeds in mijn slaap lange fase hahaha hier kun je niks aan doen