Hoelang door laten slapen? baby van 4 weken.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Terra, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Hoelang kan ik mijn zoontje door laten slapen 's nachts?

's avonds rond half 10 krijgt hij zijn laatste voeding, zoals vannacht heeft hij tot half 6 doorgeslapen. Dan zit er 8uur tussen de laatste en eerst voeding. Mag dat wel bij een baby van 4 weken? Ik heb hem vanmorgen om half 6 wakker gemaakt omdat ik het al te lang geleden vond dat hij gegeten had.

2. JongeMoederVan2

25 sep 2009
    77
    0
    0
    Dat vraag ik me ook af.. Dus ik lees even mee ;)

3. JongeMoederVan2

25 sep 2009
    77
    0
    0
    Nog even een aanvulling.. Misschien heb je er toch wat aan.. Ik maak haar zelf na 6/7 uurtjes wakker, want anders vind ik het te lang zonder voeding (ook voor de bloedsuikerspiegel). Maar ben heel benieuwd na hoelang het "mag" want als het langer mag laat ik haar natuurlijk doorslapen!!! :D
    Volgens mij ligt het ook aan het gewicht, maar dat durf ik niet zeker te zeggen..

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Nou ik weet niet hoe het "officieel" zit, maar ik zou ze gewoon door laten slapen. Heb ik met mijn eerste 2 ook gedaan en ik kan niet wachten tot nummer 3 door gaat slapen. De eerste 2 sliepen ook al regelmatig 's nachts door met 4 weken.

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mij is verteld dat als baby's op hun geboortegewicht zijn, ze 6 uur mogen slapen en als ze boven hun geboortegwicht gegroeid zijn dat ze dan 8 uur mogen slapen!
    Dus zuo dit dan ook lekker doen!
    Mijn zoontje slaapt al de nachten door vanaf dat ie 4, 5 week oud is!
    Heerlijk!
    Was dan ook al flink gegroeid na 4 weekjes! en hij was al flink bij de geboorte!

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Emma slaapt al ruim een week bijna iedere dag van een uur of 10/11 's avonds tot een uur of 6/7 's morgens door, en daarvoor zo nu en dan ook al. En als ze zich 's nachts toch een keer meldt is het om een uur of 4 om dan weer tot een uur of 8 door te slapen (maar dan heeft ze 's avonds meestal rond een uur of 9 voor het laatst gegeten) het is vrij lang maar overdag is ze meestal aardig lang wakker dus die slaap 's nachts heeft ze dan wel nodig blijkbaar.

Ik geloof dat er 'officieel' iets van 6 uur tussen voedingen mag zitten ook ivm bloedsuikers, maar dat hangt ook wel een beetje van je kindje af denk ik. Emma tankt zich 's avonds goed vol met mama's melk, valt in slaap en geeft wel weer een brul als ze uitgeslapen en hongerig is, de eerste keer dat ze zo lang sliep was wel een beetje 'eng' maar goed, ze kan het hebben blijkbaar. Ze doet het er goed op, heb niet het idee dat ze 's morgens te lage bloedsuikers heeft (wel honger :D ) dus waarom zou ik haar (en mezelf ook, geef het gelijk toe ;)) plagen door haar eerder wakker te maken.

edit: Ze zat binnen 5 dagen alweer boven haar geboortegewicht en was zowiezo maar 200 gram afgevallen, dat zal er ook wel mee te maken hebben.

7. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Wow, dat zou ik ook wel willen.... Mijn dochterje is 6 weken en komt om de 3 uur.... Ik zou wel willen weten hoe ik ze door kan laten slapen.....

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Het aantal ponden dat ze wegen mogen ze doorslapen. Dus als jou kindje 8 pond weegt mag hij 8 uur zonder voeding slapen. Wel moeten ze inderdaad op hun geboortegewicht zitten.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat vruchtje zegt: dat hanteerden ons ziekenhuis en de kraamzorg ook.

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb jamie nooit wakker gemaakt! liet hem altijd slapen. als ze honger hebben worden ze vanzelf wel wakker. jamie zat altijd boven het gemiddelde qua groei en gewicht.

11. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    ik kan niet rekenen in ponden, maar ik geloof dat hij ondertussen boven de 4000 gram zit. Hoeveel pond is dat?

Ik ga hem gewoon lekker door laten slapen als ik jullie reacties zo lees. Zijn geboortegewicht was 3470 en was minder dan 6% afgevallen. Na 4 dagen zat hij al boven zijn geboortegewicht.

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    4000 gram is 8 pond.
    Ik vroeg het mij ook af, omdat wij hem altijd moesten wakker maken voor de laatste voeding tussen 22.00 uur en 22.30 uur.
    's Nachts krijgt hij geen voeding meer 's ochtends tussen 6.00 uur en 6.30 uur de eerste voeding.
    Op het consultatie bureau werd mij verteld dat een kindje onder de 4 maanden max 8 uur tussen de voeding mag hebben tussen de laatste en de eerste voeding.
    Overdag max 4 uur.
    Dit ook ivm de suiker spiegel.
    Als ik verhalen hier lees zegt elk consultatie bureau iets anders.
    Sommigen laten de kindjes wel vanaf 20.00 uur tot 's ochtends doorslapen, dus ik weet het soms ook niet meer.

13. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik zou hem gewoon laten slapen. Als die honger heeft word hij ook wel wakker. En anders zou je kunnen proberen de laatste voeding wat later te geven als je vind dat hij anders een te lange rukt maakt?

14. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    de laatste voeding nog later geven? Ik heb hem gister om 23:30 de laatste gegeven, en vanmorgen is hij om 8uur wakker geworden :D Bevalt hem volgens mij prima, hij is goed wakker en tevreden vandaag!

Deel Deze Pagina