Baby en verhuizen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xSNDY19x, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    Hoi dames, wij hebben gister een nieuwe woning van de woningbouw in hengelo toegewezen gekregen het word momenteel nog gebouwd(tegenover ons huis waar we nu zitten dus we kunnen alles zien). het word rond juli of augustus opgeleverd! Maury is dan 1 jaar en 2 of 3 maanden.

hoe kan ik haar het beste laten wennen aan de nieuwe woning? we moeten natuurlijk redelijk veel doen nog, vloeren leggen muren schilderen (als dit kan ivm het drogen van de muren wat jaren kan duren bij nieuwbouw). En kleine meid krijgt natuurlijk n hele nieuwe kamer, het bedje blijft ma de rest kopen we allemaal nieuw commode etc.
    Het huis is ook een stuk groter (84.5 m²).

En het probleem waar ik ook mee zit, ik ben bang dat ik me kleine meid ga verwennen, wij hebben nu alleen gaskachel in woonkamer hierdoor heeft Maury heel veel koude nachten gehad en heel veel weerstand opgebouwd, in t begin toen ze nog op kdv zat was ze constant verkouden sinds ze daar niet meer komt is ze nooit meer verkouden geweest omdat ze gewend is aan de kou. wat kan ik doen dan in het nieuwe huis het nieuwe huis is met CV en wij zullen daar in de winter veel gebruik van maken en van genieten na zo;n enorme koude huis afgelopen winter(die nog niet eens voorbij is).
    Hoe kan ik haar hieraan laten wennen zonder dat ze te verwend word hierdoor want haar weerstand momenteel is echt super!

en het wennen in huis hoe verloopt zoiets met n kleine?

Graag hoop ik op tips van jullie ;D!

Liefs, Sandy & Maury & Michiel!

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid was 6 maanden toen ze midden in een verbouwing zat. We woonde toen nog in limburg en gingen naar brabant verhuizen. Dus het was iedere dag een half uur (enkel) op en neer scheuren.

Met de verbouwing zelf hadden we een campingbedje staan in de nieuwe woning. Overdag gingen ik en onze meid lekker klussen (zij sliep dan af en toe, maar met de verbouwing was het heel weinig) en s'avonds bleven wij thuis en ging mijn vriend klussen. Ik moet zeggen dat het heel goed ging, en toen we eenmaal verhuisd waren was ze ook zo gewend aan haar nieuwe omgeving.

Wat betreft de verwarming. Laat de verwarming dan boven uitstaan en als het mogelijk is de raam op ventilatie, dan blijft het boven lekker koel (niet te natuurlijk), dan doen wij ook en dat gaat prima. Wij hebben ook kids met een weerstand van 100% en ze zijn nog nooit ziek geweest zelfs niet verkouden.

Veel succes met verhuizen e.d.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.989
    113
    Vrouw
    Ik kijk even mee! Wij hopen dat ons huis in maart/april opgeleverd wordt met uiteraard cv. Hebben nu ook alleen maar een gaskachel in de woonkamer die 's nachts uit staat dus heb precies het zelfde probleem!

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wanneer ga je er echt wonen? Ben je al een keer op vakantie geweest met haar, en zo ja hoe reageerde ze toen op die andere omgeving?
    Zal het niet voldoende zijn als ze ziet en weet dat jullie in de buurt zijn?

5. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    wij zijn verhuisd toen ons mannetje 8 maanden was en dat ging prima. gewoon zo vaak mogelijk ALS het mogelijk is mee naar het huis nemen voor je daadwerkelijk gaat verhuizen en zodra ze voor het eerst gaat slapen, haar op de arm door het hele huis nemen en alles benoemen. hier is de keuken, daar gaan papa en mama lekker eten koken, hier is de woonkamer, daar mag je spelen, dit is papa en mama's kamer waar papa en mama slapen en dit is jouw kamer met je mooie bedje en je kast enz en z en daar mag jij nu lekker slapen. geloof me, dat hielp bij ons echt, in eerste instantie moest ie brullen maar nadat ik rustig de tijd had genomen om hem zn prive rondleiding door het huis te geven ging ie lekker slapen en sindsdien nooit problemen gehad met hem laten slapen (afgezien van niet slapen om een andere reden).
    en hij was veel jonger dus jouw dochtertje begrijpt dan veel beter wat je haar verteld!

6. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou ze veel meenemen naar het nieuwe huis zodra je de sleutel hebt. Misschien haar kamer als eerste klaarmaken. Zodat je kan "oefenen" met haar daar laten slapen met haar middagslaapje of door daar te spelen
    Je kan de verwarming in de slaapkamers uit laten door ze dicht te zetten met de radiatorknop en beneden de verwarming op 19 graden zetten.
    Door goed te ventileren, meganische ventilatie aan en de roostertjes bij de ramen open te zetten raak je het vocht in je nieuwbouwhuis kwijt.
    Tijdens de eerste winter toch wel voldoende de verwarming gebruiken helpt ook mee.

7. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ik heb ergens gelezen dat het aan te raden is om je kindje erop voor te bereiden door bv een rondleiding met je kindje te doen in de nwe woning.....alle kamers enzo benoemen schijnt echt supergoed te zijn(ook al denk je"snappen ze toch niet")
    Ook afscheid nemen van het huidige huis schijnt goed te wezen.
    Baat het niet dan schaadt het niet............toch??

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia is nu 17 mnd en wij verhuizen over 1,5 week. Ik heb Julia idd de eerste keer gewoon zelf overal zoveel mogelijk laten rondlopen, ook boven, en alles laten bekijken. Ze is er nu 3 keer geweest, en maandag voor het eerst haar middagslaapje gedaan in haar nieuwe kamer. Dit ging niet geweldig, maar ze heeft wel een uurtje geslapen. Vanmiddag doen we dat weer, en het weekend misschien ook nog. Dan volgende week zijn we er weer zo veel mogelijk, en dan hopen we dat het genoeg is! Merk dat het wel lastig is, want ik wil haar er graag bij hebben, maar met klussen is dat niet handig. Ik heb dus het verfwerk zoveel mogelijk zonder haar erbij gedaan, en nu gaan we vandaag behangen met haar erbij. Ben benieuwd!

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    WIj zijn in augustus verhuisd en hebben eigenlijk de tijd dat we aan het klussen waren Esmay bij mijn ouders gebracht....
    Als we dan weer naar huis gingen s'avonds (was 50 minuten rijden naar ons oude huis ) dan haalde we haar op en gingen we naar huis...
    Of we bleven bij mijn ouders slapen...

Maar als je die mogelijkheid niet hebt om de kleine weg te brengen dan zou ik idd zeggen neem een campingbedje mee en leg haar op een zo rustig mogelijke plek.....

Wat betreft het wennen: ik dacht ook nou die zou wel erg moeten wennen! Maar dat was dus helemaal niet zo ze was zo gewend...
    Al is jou kindje straks natuurlijk wel iets ouder!

10. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties dames! ;).

Maury kan opzich wel mee na het nieuwe huis, het is 100 meter van ons huidige huis af, en we hebben n campingbedje! op n vraag wat iemand hier stelde over vakantie, wij zijn nog niet toegekomen aan n vakantie met Maury, maar we zijn wel al heel vaak van vrijdag t/m maandag bij mijn vader in Heerlen geweest met Maury, dit ging de eerste keer heel erg stroef en daarna ging het telkens super!

en even voor andere meiden hier, we krijgen geen eengezinswoning maar een appartamentje op de eerste etage van n flat, dus alles is gelijksvloers, maar ik snap wat jullie bedoelen en dat kunnen we indd heel goed doen!!

Bedankt voor de tips!
    nu heb ik nog n vraagje, we gaan natuurlijk de kleine dr kamer als eerste doen, maar babytjes mogen toch niet in de buurt van verf lucht komen ofwel?

liefs!!!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat ze in het begin op het KDV veel verkouden is, is heel normaal. Kindjes moeten in het begin van hun leven veel "kleine" virusjes verwerken om hun weerstand goed te krijgen. Die verkoudheidjes hebben ze daarna geen last meer van. Het is typisch dat kinderen dat krijgen als ze bij andere kinderen zijn.

Vroeger was dat, zodra een kindje op de peuterspeelzaal, of kleuterklas begon. Of als een ouder broertje/zusje daarheen ging. Nu vaak al eerder door die groepen op het KDV.

Dus ik zou niet alles op alleen de koude kamer gooien ;)

Die verflucht kun je beter zoveel mogelijk vermijden inderdaad. Als je het verft, en dan een paar dagen goed laat doorwaaien, dan zou het wel moeten kunnen.

Bij ons staan de radiatoren boven ook amper open, en altijd het raam open. Daardoor is het boven een stuk frisser dan beneden. Dat slaapt ook een stuk beter..

12. amanda21

amanda21 Lid

2 aug 2010
    97
    0
    0
    student
    zwolle
    hallo

wij zitten nu midden in de verhuizing van een flat met gaskachel( veel vocht en schimmel) naar flat met cv. onze dochter is nu bijna 10 maand oud.
    In deze woning hebben we veel van vorige bewoners over kunnen nemen waardoor we gelijk vanaf het begin daar hebben geslapen.
    onze kamer was nog niet af waardoor wij bij haar op de kamer moesten slapen. Ze heeft vanaf het begin prima geslapen en we hebben haar tijdens het oververhuizen iedere keer mee genomen.
    tijdens het slapen heeft ze nu veel minder kleding aan dan in de vorige woning ( nu romper dunne pyama zomerslaapzak, vorige woning romper dikke maliot badstof pyama en slaapzak met mouwen). de verwarming zetten we sávonds even aan en zodra ze gaat slapen gaat die uit.

groetjes amanda

Deel Deze Pagina