Tandjes poetsen

Discussion in 'Verzorging' started by Spoiled, Jun 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hoe doe ik dit bij een baby:)
    Hij heeft twee tandjes onder en wil ze graag poetsen, maar weet niet hoe ik dan zijn mondje moet spoelen?
    Help me out, please:p

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Je hoeft niet te spoelen :D Ideaal, dus. Gewoon een heel klein beetje kindertandpasta gebruiken (wel echt voor de allerkleinsten dus), poetsen, en klaar! Door het door te slikken, krijgt je kindje de fluoride binnen die goed voor 'm is.

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Duidelijk! Bedankt voor de uitleg, ga t morgen meteen aanschaffen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    niet inderdaad.

Het fluoride gehalte in peutertandpasta (0-5 jaar meestal) is zo aangepast dat het niet erg is als ze het inslikken.

5. Purk

Purk Niet meer actief

Wanneer moet je eigenlijk beginnen met poetsen? Hier zijn de eerste puntjes boven het tandvlees verschenen, en ik vroeg me af hoe lang het duurt voordat ze volgroeid zijn en wanneer ik het beste kan gaan poetsen

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Dan zou ik beginnen met poetsen hoor! Dan is ie 't ook gelijk gewend. Zodra ik hier wat zag verschijnen, ben ik ook begonnen. Net tijden drama geweest het poetsen. tot een jaar liet ik haar zelf er nog wat op kauwen maar sinds die tijd heeft ze even pech en wordt er goed gepoetst. Inmiddels gaat het al wat beter.

7. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Hier gaat t goed. Hij 'werkt' mee en vind de tandpasta volgens mij ook lekker

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    je kunt gelijk beginnen met poetsen bij de 1e puntjes. Wel met een zachte tandenborstel (zijn de meeste babyborstel wel), want het glazuur moet nog harden..
    En hoelang: er staat 2 minuten voor 1 gebit, dus voor 2 tandjes ben je met 10-20 seconden echt wel klaar.

9. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,623
    1,069
    113
    Hier
    hoi, ik ben gaan poetsen toen ze goed door waren. boven krijgt ze nu ook tandjes maar die poets ik pas als ze goed door zijn, want anders doet het pijn en word het alleen maar een drama. ik ben ook met een paar seconde klaar en ze vind het volgens mij ook heerlijk smaken

10. PBA

PBA Bekend lid

Feb 22, 2010
    711
    0
    16
    Ik ben sinds vorige week begonnen met poetsen toen het eerste puntje zichtbaar was. Die dag de tandenborstel gegeven om te kijken wat het is en even aan te klooien (met mij ernaast) Die dag begonnen en er een klein spelletje van gemaakt, tot op heden gaat het super en vind hij het wel grappig.

11. Seheira

Seheira Actief lid

Mar 30, 2011
    216
    0
    0
    Mijn dochter heeft er geen problemen mee haar tandjes te poetsen. Heb ook lang de regelmaat gehad om het in de avond na de laatste fles te doen voor het slapen gaan. Echter valt ze nu met de laatste fles gelijk in slaap en kan ik dus niet meer poetsen. Ik doe het dus in de ochtend na haar ontbijt.

Zou dit erg kwaad kunnen? En heeft misschien iemand hier ervaring mee of wellicht tips?

12. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden heeft altijd de grootste lol met tandjes poetsen haha denk ook omdat het kriebelt :)
    Vanaf moment 1 is het super gegaan met tanden poetsen en idd je hoeft niet te spoelen.
    Ik doe het altijd na zn pyamapapfles als we hem omgaan kleden om te gaan slapen dan houd ik hem vast voor de spiegel in de badkamer en poets ik zn tandjes.
    Hij vindt het dolle pret dan haha ook omdat hij zichzelf ziet.

13. Sandra G

Sandra G Actief lid

Sep 20, 2009
    152
    0
    0
    Ik poets zijn 2 tanden direct na het avondeten (hij krijgt daarna niets meer) als hij nog in de kinderstoel zit. Hij vindt het fantastisch, die mond gaat wijd open! Alleen houdt hij soms z'n tong ervoor, hij vindt de smaak en het gevoel blijkbaar te lekker :)

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het is niet aan te raden om direct na het avondeten te poetsen. Tenminste, sommige voedingsstoffen tasten het glazuur iets aan, waardoor het zacht wordt. Als je dan gaat poetsen, poets je het glazuur weg, ipv schoon.

Bij een simpele appel (die sommigen als toetje eten) kun je al beter een uur wachten.

15. Sandra G

Sandra G Actief lid

Sep 20, 2009
    152
    0
    0
    Hm, ja, daar heb je inderdaad wel gelijk in, had ik nog niet aan gedacht! Er zit bij ons alleen vaak weinig tijd tussen het toetje en het daadwerkelijk naar bed gaan (zeker geen uur), maar ik ga voortaan proberen het poetsen zo laat mogelijk te doen! Dank je!!

16. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ja, klopt heb ik ook wel eens gehoord. Maar ons zoontje krijgt vlak voor het naar bed gaan 's avonds de fles. Hoe doe ik dat? Kan wel 's morgens poetsen, maar hoorde ergens dat dat weer niet goed is ofzo?

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    De fles is niet zo erg, flesvoeding is niet zuur, dus dan kun je gewoon poetsen.

18. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Dank je voor je antwoord. Mjah, dan gaat het wel lukken gelukkig om 's avonds te poetsen.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik poets tandjes in de loop van de ochtend. Bij de avondfles valt ze vaak in slaap, dus dan ga ik zeker niet nog tandenpoetsen daarna. Net afhankelijk van hoelaat we wakker worden doe ik direct tanden poetsen en aankleden, of eerst ontbijten, rustig een uurtje spelen, dan tanden poetsen en aankleden. Ze zit hierbij op het aankleedkussen, ik mag eerst haar 2 tandjes poetsen en dan speelt ze zelf nog even met de tandenborstel.

20. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    En 'mag' dit eigenlijk direct aansluitend aan het flesje melk? Dan is die van mij nog lekker rozig en kan hup zo in bedje.....

Share This Page