Van borstvoeding naar flesvoeding bij 8 dagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kissie, 20 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee is nu 8 dagen. Ik ben erg lang bezig met voeden, ze drinkt soms wel 25 minuten per borst dus ik ben bijna een uur bezig en dan kan ze weer 2 uur slapen. Meestal slaapt ze overdag niet en huilt ze veel. Vaak is ze na een uur voeden nog aan het zoeken en sabbelen overal op. Ik heb het idee dat ze niet genoeg drinkt,ze komt wel goed aan. Ik zit er aan te denken om over te gaan op flesvoeding omdat ik dan kan zien wat ze binnen krijgt. Zou ik hier geen spijt van krijgen? Of zou dit te maken kunnen hebben met de regeldagen?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als ze goed aankomt lijkt het mij dat ze ook genoeg drinkt..?

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Het kunnen regeldagen zijn en idd wat Judith zegt, als ze aankomt drinkt ze vast genoeg, zou wel zonde zijn als je het zo snel opgeeft... vind ik dan. Misschien kun je wat hulp inschakelen of tips vragen

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    je kunt er van uit gaan dat wanneer ze voldoende aankomt en goede poep-en plasluiers heeft, ze genoeg binnen krijgt.

Je zou eens kunnen afkolven, om te kijken wat je er uit haalt. Maar meestal halen beebs meer uit je borst dan zo'n kolfapparaat. En de 1e weken wordt het afgeraden ivm tepel/speenverwarring.

Misschien kun je van de week naar het weeguurtje? Als je ziet dat ze goed gegroeid is, voel je je wat zekerder.

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als ze aankomt en voldoende plasluiers heeft, en als de bv goed gaat, niet zeer doet enz zou ik niet stoppen.

6. Marina

Marina Lid

7 jun 2006
    16
    0
    0
    Als ze goede plasluiers heeft zou ik neit zo snel stoppen. In de 1e weken drinken babies vaak nu eenmaal erg traag (mijn dochtertje half uur per borst) Dit heeft bij mij bijna 3 maanden geduurd daarna ging ze sneller en efficienter drinken. Nu bij bijna 6 maanden ongeveer 5 minuten per borst! Behalve in de ochtend dan drinkt ze heel loom nog ruim 20 minuten per borst. verder vinden babies vaak veel troost bij het borst drinken dus misschien wil ze gewoon dicht bij mama zijn en heeft ze een enorme zuigbehoefte. (pink kan helpen) De eerste weken is even doorbijten geblazen met BV (vermoeiend en je kan nooit langer dan 2 a 3 uur zonder baby weg) maar na 6 weken als je ook afgekolfde BV in een fles kan geven (niet eerder ivm speen/tepel verwarring) dan heb je weer veel meer bewegingsvrijheid. Ik vind het BV geven echt zo intiem en zalig dat ik het echt heel erg zou missen als ik dat niet meer kan geven.

Succes!

Deel Deze Pagina