Hallo meiden, Ik vroeg mij af wanneer een baby echt kan omrollen van rug naar buik en omgekeerd? Onze jongen is nu ruim 5 maanden en rolt wel al vanaf 3 maanden van zijn rug naar de zij (allebei de kanten). We hebben tot nu toe 2x gezien dat hij vanaf zijn zij ook echt doorrolde naar zijn buik. Maar als hij bijvoorbeeld op zijn buik ligt dan kan hij niet terugrollen naar zijn zij of rug. Hij maakt wel spartelbewegingen en doet pogingen maar ja...die armen zitten behoorlijk in de weg! Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat normaal is voor deze handeling dus....hoe oud waren jullie kindjes toen ze dit konden?
Lucas is ongeveer even oud Die rolt van zijn rug naar zijn buik maar doet dit eigenlijk altijd linksom, rechtsom kan hij wel maar dan heeft hij wat hulp nodig. Ligt hij eenmaal op zijn buik kan hij terugrollen, maar meestal laat hij zijn hoofd vallen, (alsof hij ter aarde stort hahaha) en gaat dan tijgeren/kruipen. Hij kan het dus wel maar laat het niet altijd goed zien!
Ik heb het Stijn allemaal zien doen, buik/rug rug/buik linksom/rechtsom, dus weet dat ie het kan maar laat meestal ook z'n hoofd vallen ...op z'n zij vindt ie veel leuker.
Hier heeft onze oudste erg lang gewacht met rollen, leek wel alsof ze wachtte tot ze ook terug kon rollen naar haar rug, want ze kon beiden in 1 week en deed het daarna comtinu. Nooit gefrustreerd op haar buik hoeven liggen. Ze was toen 7 maanden.
Van rug naar buik deed mijn zoontje met 4 maanden, maar terug rollen dat lukt hem nog niet! Heel af en toe, maar dat is dan toeval en dan lijkt hij zelf niet eens te snappen hoe hij het voor elkaar heeft gekregen. Het ene kindje is het andere kindje natuurlijk ook niet, normaal zeggen ze dat kinderen van buik naar rug sneller doorhebben als rug/buik! Hier is dat in elk geval niet zo.
Mijn dochter met 7 maanden van rug naar buik en 2 welen later ook van buik naar rug. Mijn zoon is ook 5 maanden en doet het allemaal nog niet. Hij rpuleerd in de box dus hij komt er zo ook
Mijn meisje liet vandaag, bijna 3 maanden, zien dat ze allebei de kanten op kan. Ze werd er wel erg moe van
Van rug naar buik met ongeveer 5 maanden, maar terug kan hij pas 2 weekjes(7 maanden dus). Hij heeft alsnog zijn armen vaak uitgestrekt naast zich als een vliegtuig en ja, dan gaat terugrollen niet. Hij snapt nu enigszins dat het wél gaat als hij zijn armen boven zijn hoofd legt
Mijn oudste kon véél eerder van buik naar rug dan andersom. Bizar maar waar, maar met 2 weken oud draaide hij al naar zijn rug toe als je hem op zijn buik neerlegde. Zó vreselijk vond hij dat, en zó sterk was hij toen al. Andersom duurde wat langer, in elk geval een aantal maanden. Maar hoeveel? Dochter was ook wel rap, maar volgens mij toch een maand of 4 voordat ze helemaal ging omrollen in beide richtingen.
Hier precies zo, was 6 maanden en 3 weken. Volgens de kinder fysio is na 7 maanden wel wat "laat". Maar als jouw kindje al pogingen doet, zal het vast niet lang meer duren! mn zoontje was een snelle, die was 17 weken. 2 weken later ook van buik naar rug.
Onze dochter kon met 4,5 maand van rug naar buik draaien en 2 weken later ook van buik naar rug (maar die vond het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk op haar buik). Ons zoontje (3 maanden) lukt het nu om op zijn zij te komen.