Tsja... dan wordt je kleine meid alweer bijna een jaar! En stiekem ga je dan toch denken over een tweede kindje. Want het kriebelt! Maar eigenlijk willen wij ongeveer 4 jaar leeftijdsverschil (dus oudste in groep 1). Hoe is/was dit voor jullie? En 4 jaar leeftijdsverschil, hoe is dat?
4 jaar weet ik niet want bij mijn scheelt het 12 jaar met mijn oudste en jongste en ik moet zeggen dat het hartstikke leuk is al zal niemand daar uit zichzelf voor kiezen (ik ook niet want mijn dochtertje was een, laten we zeggen, onverwacht cadeautje). Ik denk dat 4 jaar verschil heel mooi is omdat je oudste dan naar de basisschool gaat en jij meer je handen vrij hebt voor de jongste. Maar goed, alles heeft ze voors- en tegens dus je zal waarschijnlijk allemaal verschillende reacties ontvangen.
Ik heb er ook nog geen ervaring mee, maar het lijkt me wel lekker inderdaad.. De oudste al op school en hij/zij krijgt het dan ook bewuster mee vanaf het begin, dat lijkt me ook wel heel leuk
hier zit er 3jaar tussen. en idd als hij dan naar psz ging dan had ik ff mn handen en aandacht vrij voor de jongste. nu de oudste naar school gaat en de jongste 1jaar is, heb ik veel meer tijd voor haar en voor mezelf. ook wij wilden een goeie tijd tussen de 2kids in. zodat ze oudste wat zelfstandiger is en je niet met 2 kleine kids aan het zeulen bent. handige vond ik ook dat de oudste uit de luiers was, scheelt ook
Bij mij zit er 9 jaar en drie maanden tussen. Vond het wel pittig natuurlijk gaat de oudste dan naar school. Maar ik moet toe geven. Na zo veel jaar begin je weer bij nul. Je bent weer gebonden met een baby en zo. Als ik echt advies zou geven. Heb ze lekker dichter bij elkaar ben je ook wat sneller weer vrijer in je doen en laten. Mijn meisje gaat in feb naar school en dan is het afgelopen met de hele kleine kinderen. Maar het is ook wel leuk hoor. Zeker nu ze steeds meer aan elkaar gaan hebben. Mijn oudste is een knul en vond het wat lastig in het begin alles wat om zijn zusje draaide.