Niet eerder meegemaakt, wintertijd was alles prima. Maar goed toen was ze ook een stuk jonger. Nu lijkt ze zich er bewust van te zijn op de een of andere manier. Ze wordt altijd rond half 8 wakker. Nou dat was vandaag dan half 9. Heeft haar slaapjes overdag wel op dezelfde tijden gedaan en dat ging ook prima. Tot net... Ze ligt er altijd tussen half 8 en 8 uur in. Zonder problemen. Maar dat is vandaag wel anders! Ze zet het op een krijsen. In het begin dacht ik, er zit vast iets niet lekker. Twee keer even gaan sussen en mee rond gelopen. Later dacht ik oja... de zomertijd!? Zou ze nog helemaal geen slaap hebben? Maar waarom gingen haar middag slaapjes dan wel goed? Herkenbaar voor de mamas hier? Wat doen jullie? Ik heb me altijd aan een bepaald schema/ritme aangehouden. Want dat werkt gewoon het beste bij haar... Tot nu Het is nu stil, denk dat ze in slaap is gevallen...
Hier is de wisseling van tijden ieder half jaar drama. Van mij zou het per direct afgeschaft mogen worden, maar tja... wat doe je er aan? We proberen het dan maar zo geleidelijk mogelijk te laten gaan, en als het dan iets later/vroeger is, dan is het maar zo. Maar het is iedere keer weer echt even doorbijten. Over een week of 2 is alles pas weer echt bij het oude.
Mijn dochter (4) heeft er nooit veel problemen mee. Ik verdeel het over twee dagen, schuif alles per dag een half uur op en klaar. Ik zou morgen gewoon je gebruikelijke schema aanhouden, dan gaat het vast wel weer goed. Het kan ook toeval zijn dat ze net vandaag niet wilde slapen.
Hier ging het middag slaapje ook prima maar in de avond duurde het 3 kwartier voor ze sliep. Zou morgen wel weer loslopen.
Hier is het nooit een probleem geweest, ik heb zoon ook nooit laten wennen, zijn bedtijd varieert sowieso wel eens.
Hier was het vanavond ook lastiger om in slaap te komen, is ook logisch, want het was een uur eerder dan normaal. Je kunt nu nog niet zeggen dat ze er last van heeft, mocht ze volgende week nog slecht slapen, heeft ze er inderdaad last van gehad. Morgen gewoon weer normale ritme aangaan en niet te ingewikkeld doen, dan is het vast weer goed.
Hier een van 3,5 maanden, die sliep heerlijk uit vanmorgen. Verder heel fanatiek gespeeld dat viel wel erg op vandaag. Normaliter is ze t met een halfuurtje wel zat, nu lag ze na een uur nog te kraaien en de vrolijkerd uit te hangen en in de middag en avond weer. Had toch echt geen redbull in die fles gedaan maar je zou t haast denken, 1 bonk vrolijk enthousiasme. Maar goed, kan ook een nieuwtje zijn wat ze geleerd heeft met sprongetje en niks met zomertijd te maken hebben.
Hier was het gisteren drama. Gisterochtend niet geslapen, gisteravond heel de avond mee bezig geweest en vanochtend kwart voor 6 was hij daar weer.... serieus? 😱
Dat was hier meestal ook de ervaring. 1 dag even rommelig en daarna ging alles weer zoals gewoon. Nu voor het eerst geen last van gehad, zoontje sliep uit tot 9.45 nieuwe tijd (avond ervoor verjaardag gehad dus pas om 22.30 in bed) en ging om 19.30 zonder problemen slapen. Express 's middags niet naar bed gedaan. Mijn ervaring is dat het elk jaar makkelijker wordt.
Mijn meisje is er ook een beetje door aangetast maar dan op een goede manier. ze sliep vanmorgen ineens tot 08.30 terwijl dat normaal 06.30 is! Mama blij
Ik heb de dames gisteren een half uurtje later naar bed gedaan. Ze zijn gelijk lekker gaan slapen, vanmorgen moesten ze om 7 uur wakker gemaakt worden.
Nou het was een drama de afgelopen nacht. Ze viel uiteindelijk wel in slaap rond 20.15 met een hoop gehuil vooraf. Dan snachts ook nog 3x wakker geworden in paniek! Denk dat het allemaal heel rommelig is verlopen in haar hoofdje... Werd 8.30 wakker en doet nu wel weer keurig haar ochtendslaapje. Ben benieuwd wat de dag verder met zich mee brengt. Blijf me verbazen, had geen idee dat dit ook echt een dingetje is. Zomer, wintertijd... Wel logisch want sommige grote mensen hebben er ook last van. Achteraf dacht ik, had haar misschien ook een halfuurtje later kunnen laten slapen gisteravond. Kijken wat ze aangaf... Maar goed dat is dan iets voor volgend jr.
Ik hou met de zomer en wintertijd zoveel mogelijk dezelfde tijden aan. Als ze altijd om half 8 opstaat dan slapen ze nu ook niet langer, dan maak ik ze gewoon wakker. Zo zitten ze hier weer snel in het ritme.
Ik vond het juist erg prettig: afgelopen week was ze steeds rond zes uur wakker, vanochtend om zeven uur. Baby's weten niet wat zomertijd is dus tenzij je ze naar de crèche brengt, kun je gewoon het hele ritme een uur verschuiven toch?
Ik begin zijn tijden al zo'n anderhalve week op voorhand langzaamaan op te schuiven tot ik op de gewenste tijd zit. Dat gaat wel aardig. Misschien kun je dat de volgende keer proberen...
Hier is t nooit een probleem geweest maar volgens onze zoon ook qua ritme. Soms wil hij om 19u al slapen en soms pas rond 19.45-20.00. En ook smiddags is t zo tussen 12-13u. We hebben zondag wel wat strakker de tijden voor lunch en diner aangehouden zodat het ritme overdag gelijk was zoals t doordeweeks moest zijn.
Ik dacht dat zomertijd niet perse een probleem hoefde te zijn, maar maandag en dinsdag heeft zoon echt moeite gehad met in slaap vallen. Ondanks dat we hem later naar bed deden dan anders. Echt nog lang wakker, maandag zelfs nog 3 kwartier beneden gespeeld en pas om 21.00 echt op bed. Dinsdag sliep ie pas tegen 20.00, echt nog een uur wakker gelegen. Woensdag half uur en donderdag weer oké. Dus toch stukje zomertijd denk ik dan!