De titel zegt het al. Ik ben op zoek naar ervaringen mbt babyschaal of maxicosisteun voor bakfiets. - welke gebruik je? Ben je er tevreden over? Zou je er de volgende keer weer voor kiezen? Misschien nog nice to know: we hebben nog een dreumes die 1,5j zal zijn als nummer 2 komt. En de fiets is m'n enige transportmiddel. Dus ze zullen er snel met 2 in zitten. (Zodra ik kan fietsen :-D)
Ik heb een fietskar aangeschaft omdat ik wanneer M ook kan zitten weer alleen mijn normale fiets kan gebruiken. We hebben daar een babyschaal met babyverkleiner in. Ik vind het super fijn. M was redelijk klein, 48 cm en 2630 gram, maar vanaf 3 weken ging ze af en toe al mee op de fiets. Haar grote zus past er nog makkelijk naast en er kan ook nog een kindje achterop. Gelukkig komt dat laatste niet vaak voor en fietst Q vaak zelf, maar het is te doen. Ik weet niet of je al een bakfiets hebt? Anders zou ik deze manier overwegen. Dan ben je iets vrijer; je kan de baby en / of je dreumes in de kar laten zitten als je even een boodschap moet doen (anders zit je weer met het meenemen van een buggy ofzo) en je kan de kar er eenvoudig vanaf halen zodat je wanneer je zonder kinderen ergens heen gaat niet met zo'n zwaar geval hoeft te fietsen.
Ik heb de gazelle cabby en maxi cosi houders. Ideaal Ik heb tweedehands een peuterschaal gekocht voor als ze uit de maxi cosi groeit. Ze kan er hopelijk nog t/m de zomer in.