Tandjes, reflux erger?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nike, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Mijn zoontje heeft reflux en krijgt hiervoor Nexium. Het ging een hele tijd goed. Sinds een paar dagen zijn de klachten alleen weer teruggekomen. Veel eten dat omhoog komt, onrustig tijdens en na de voeding, huilerig tot 3 uur na de voeding, niet willen liggen.
    In overleg met de kinderarts is de dosering al opgehoogd. Dit heeft nog geen effect.

Nu heb ik het vermoeden dat hij ook een tandje(s) krijgt. Ik zie/voel nog niets, maar de bijtring is op het moment enorm favoriet en hij kwijlt veel. En hij heeft er wel de leeftijd voor.

Kan het zijn dat door het krijgen van tandjes de reflux erger wordt?

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier wel in ieder geval. heb deze zelfde vraag ook gesteld toen ie met zn eerste 2 tandjes bezig was. hij spuugt dan veel meer, van die witte (zure) stukjes ook.
    het werd daarna weer minder en pas werd het weer ineens erger..maar er zijn nu weer 2 nieuwe tanden bij
    die kleine hier krijgt losec voor zn reflux

3. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ons dochtertje is precies hetzelfde. Ze begon bij haar tandjes ook weer erger te spugen, gelukkig is het nu weer minder. Groetjes lucky.

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hmmm mijn zoontje heeft paar dagen ontzettend viese zure luiers gehad en ontzettend veel. Ook kwam er inderdaad weer eten terug. Dacht buikgriepje maar hij wil ook constant overal op kauwen en propt zijn hele hangen erin en gaat dan vreselijk kauwen. Ook met vinger had hij te pakken en man het leek wel of hij hem eraf beet. Io vind 4 mnd erg jong voor tandjes maar het lijkt er wel veel op

5. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    die kleine hier had met 4,5 maand ook al tandjes. er gebeurde van alles met hem maar wist niet waarom. helemaal niet stil gestaan dat al tandjes konden zijn. en ik kijk en zie 2 puntjes en binnen een paar dagen waren het 2 streepjes

6. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Hij heeft dus inderdaad een tandje gekregen en de reflux is nu weer stukken minder.

Deel Deze Pagina