Wat voor "manie" heeft jouw kind nu?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by DeeLighT, Apr 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Je kent het wel, van die dingen waar ze een tijdje helemaal gek van zijn.

Mijn dochter is nu helemaal gek van de kleur oranje, en wijst die overal aan. Van de week waren er hier oranje graafauto's in de straat en ze bleef maar roepen: "Oraje! Gaafauto!" en wijzen joh. Kreeg haar niet voor het raam weg.
    Heb net maar een oranje graafauto voor d'r gekocht hihi.

Waar is jullie kindje momenteel gek mee?

2. adi

adi Niet meer actief

hahaha, ik dacht dat alleen mijn kinderen van die rare trekjes hadden.

Nou hier waren ze maandenlang helemaal gek van houten puzzels. Ze waren de ganse dag niks anders aan het doen. Inmiddels hebben we een stuk od 30 van die puzzels in de kast liggen, maar ze zijn er op uitgekeken.

Daarna kwamen honden, ze werden helemaal hysterisch (van blijdschap) als ze een hond zagen, al was het maar op een plaatje. Alle buurthonden waren niet meer veilig. Als we buiten waren renden ze als 3 gekken achter een hond aan en dan gillen WOEF WOEF WOEF.

En nu hebben ze een minder gezonde verslaving, Teletubbies. Echt, van kinderen die amper tv keken, heb ik nu ineens 3 hangende pubers, die echt 'hangen' voor de tv. En ze gaan helemaal uit plaat als ik de tv uitzet na een half uur.

3. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    bij ons is het de hond, Quincy heeft sinds kort door dat de hond haar brood (en al het andere eten) wel heel erg lekker vind...
    Ook is ze haar de hele tijd in de gaten aan het houden, met eten, spelen, als de hond aan het eten is. Op zich leuk, maar soms heel erg irri, want dan eet ze slecht.
    Ik denk alleen niet dat het een fase zal zijn omdat ze steeds meer begrijpt en dus ook van de hond.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Momenteel is onze zoon erg gek van zijn nieuwe broertje.... Roept letterlijk de hele dag 'Benniemin, benniemin!' en dat op volume 50...

Heel schattig en erg logisch, maar na een dag of 11-12 zou het volume wel een tandje lager mogen :D. Ach... het is natuurlijk ook heel wat om een broertje te krijgen...

En verder: timmeren! en dan niet met een hamertje ofzo (die komt er voorlopig niet in als deze fase nog lang duurt ;)), maar met alles wat erop lijkt. Met pollepels, een garde, zijn bestek, zijn handen... alles moet uitgetest worden en met name alles wat veel herrie maakt is erg interessant ;)

Tis eigenlijk een wonder dat onze ramen nog heel zijn :)

5. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    eigenlijk alles waar wij aan zitten ;)
    dus zit mijn man achter de ps, dan wil zij zijn controler
    zit ik achter de computer, wil zij mijn muis
    zit ik op een stoel, wil zij die stoel
    (niet dat ze dat allemaal maar krijgt natuurlijk ;))

maar op het moment vooral:
    de telefoon!
    ze wil continue Tica bellen, 1 van de honden van mijn ouders :D
    zelfs de parent unit van de babyfoon word als telefoon gebruikt hiervoor hahahaha
    erg schattig!
    we moeten wel vaak zoeken waar de mobieltjes gebleven zijn ;)

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier in de buurt zijn ze bezig met wegen etc. ophogen. Dus veel vrachtwagens, graafauto's, tractors ed. Aaron kon een uur lang blijven zitten en alleen maar kijken. Even naar de supermarkt (in mijn eentje 5 minuten lopen) werd nu een onderneming van 45 minuten (alleen heen ;)).
    Het ergste is nu voorbij en nu is de zandbak heilig. Hij heeft afgelopen weekend bijna alleen maar in de zandbak gezeten. Kreeg hem met pijn en moeite naar binnen om te eten. Heeft wel als gevolg dat hij niet meer wil douchen maar dan ook in een bak wil zitten. Dus we hebben het babybadje maar weer tevoorschijn gehaald :D.

7. bloempje28

bloempje28 Actief lid

Aug 17, 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de telefoon, maar ook de afstandsbediening word als telefoon gebruikt, ze gaat er vrolijk hele verhalen tegen kletsen :) En katten, zodra ze onze kat ziet, of buiten een kat dan wil ze die het liefst plat knuffelen, gelukkig voor de katten zijn die nog altijd sneller als haar ;)

8. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Bumba!! Niet alleen op tv, maar ook de knuffel van Bumba, de bal van Bumba, de sokken van Bumba, de boekjes en puzzels en ga zo maar door... En iedereen speelt erop in, oma's, opa's, oom's, tante's, vriendinnen van mij.. Dus ons huis is compleet gevuld met Bumba. Zelfs in de auto heeft ze zo'n zonnescherm van Bumba. Je kan het ook overdrijven he!!

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Honden dat heeft ze eigenlijk al maanden, ze riep ook al vrij snel "woef woef" maar ze is dol enthousiast als ze een hond ziet en roept dan aai!

En sinds kort ook "voogoo" :p Ze is helemaal gek van vogels, zit dan vol interesse naar buiten te kijken en roept 'voogoo"

En kindjes daar is ze ook op gefocust als ze een kindje ziet wijst ze erna en roept "kindje" zo schattig :) Ook wil ze ze dan steeds vaker knuffelen!

10. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    sleutels, als ze ergens ziet, begint ze keihard te gillen totdat je ze geeft en krijg ze ook niet meer terug :(

11. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Tubes! Van de zonnebrandcreme, tandpasta, douchegel... Julian wordt helemaal wild en begint er als een bezetene tegen te gillen. Trots dat hij er bij kijkt! We hebben een mand vol speelgoed, maar meneer is zo een half uur (!) zoet met een tube...

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Oh ja hier ook een sleutelgek! Maar gelukkig begint dat nu wat minder te worden...
    Eerst was het krijsen totdat ze ze kreeg en nu weet ze dat dat geen zin heeft en dat ze ze toch niet krijgt!

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hahaha wat ontzettend leuk om te lezen allemaal.

Adi, wat jij met puzzels hebt hebben wij hier een tijdje met boekjes gehad. Paps was nog niet over de drempel of... "boekie kijkeh!!"

En ook een tijdje poezen en ballen idd....

Zo grappig hoe die kinderen compleet uit hun stekker kunnen gaan van een simpel voorwerp/dier.

14. Emmamick

Emmamick Bekend lid

Oct 24, 2009
    814
    0
    16
    Bomen! Ze wordt helemaal enthausiast van bomen en vooral die blaadjes die bewegen als de wind waait. Wijst ze driftig met haar vingertje en herhaalt de hele tijd 'da! da! da!'

15. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een dochter en die is helemaal gek van ballen en auto's!!!!! Als ze een auto of een bal ziet dan roept ze dat ook meteen.
    Zodra we buiten zijn loopt ze naar de bak waar de ballen in liggen en gaat voetballen. En ook binnen is ze heel druk met de bal. Maar als tweede dus de auto's. Ze vindt auto's te gek en zegt het dan ook op zo een leuke manier. Heel leuk als je op de snelweg met haar rijdt!!!

Daarnaast is ze weg van de kleuren blauw en paars. Overal waar ze deze kleuren ziet wijst ze die overal aan en benoemt ze de kleuren. Het grappige is dat ze paas zegt en probeert de r te zeggen, maar dat lukg niet echt! Hele leuke uitspraak wordt het dan!

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,254
    6,147
    113
    Mijn dochter heeft een schoenentic nu al haha!:D
    Ze moet aan je schoenen/sloffen/slippers zitten en als ze de kans krijgt bijt ze er in.
    En ze heeft het niet van mij, ik heb 2 paar schoenen, een casual en een net paar :)

Mijn zoontje is helemaal gek van KIA's (de auto's) Geen flauw idee waarom eigenlijk, alleen elke keer als ie er 1 ziet roept ie keihard: da's een KIA mama, kijk! (Tot nu toe heeft ie altijd gelijk)

17. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Auto's, bussen, vrachtwagens en vliegtuigen: als hij hoort dat er een langskomt wordt hij al enthousiast. De condensstrepen van een vliegtuig zijn reden om heel erg hard kijk te roepen en erg boos te worden als we niet ook enthousiast reageren.
    Verder is hij verzot op stenen. Gelukkig ligt er grind in de voortuin, wordt hij erg blij van.
    Als laatste Bob de Bouwer. Ik snap eigenlijk niet waar dat vandaan komt, hij had er maar 1 keer een filmpje van gezien, maar hij roept te pas en te onpas "bouwer". Hij heeft nu een bob de bouwer pyama en bob de bouwer luiers en sommige dingen gaan nu wat makkelijker ;)

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,200
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Voornamelijk zijn treintjes en vooral Thomas Treintjes zijn favoriet. Ook de Bob de Bouwer poppetjes zijn erg in trek:)

19. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    haha nou de meine dan voor eten geloof ik. die word helemaal blij en druk als ik aankom ermee. helemaal met die armen zwaaien en gek doen in zn wipstoel
    maar zit onder het eten alleen maar te mopperen omdat het hem niet snel genoeg gaat, lekker ongeduldig dus. en als het hem echt te lang duurt neemt ie een happie teen tussendoor haha gekkerd. vraag me dan altijd af, hebben meer kinderen van dat soort gekke dingen :p

20. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Haha, we hebben er al heel wat gehad.
    Momenteel is het 'viegtuig', 'winkie winkie (tinky winky) en wil ze de hele dag door 'hanne wasse??'

Share This Page