opnieuw klachten reflux icm Nutramigen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn dochter gebruikt sinds begin oktober 2x daags Zantac ivm verborgen reflux. Ook gebruiken we al tijden Nutriton.
    Sinds vorige week vrijdag krijgt ze nu Nutramigen omdat ze reageerde op de Pepti.

Maar sinds 2 dagen maakt ze weer typische geluidjes die erg passen bij (verborgen) reflux!
    Na de voeding horen we steeds hieeeeeeep, ze is hyper als ze wakker is heel druk met armen en benen. Het ziet er heel gezellig uit maar dat is ze dan helemaal niet!

De ontlasting was vandaag voor het eerst in 2 weken weer normaal zalfachtig en haar eczeem op haar wangetjes is aan het wegtrekken. Normaal was dat altijd vuurrood na elke fles.
    Ook ligt ze nu weer rustig te drinken.

Heb ook gehoord dat op een gegeven moment de Zantac niet meer goed werkt misschien valt dat heel toevallig samen?

Dit staat op babyplaza.be als refluxklachten en dit heeft ze dus weer:
    Enkele van de meest voorkomende symptomen bij reflux zijn:
    Na het eten teruggeven, al kan de reflux ook 'verborgen' zijn
    Regelmatig de tong uitsteken en veelvuldig, luid slikken
    Pijnlijke gezichtjes trekken van het zuur dat terugvloeit
    Typisch geluidje (klinkt een beetje als 'hieiep')
    Erg onrustig, gespannen zijn
    Slecht slapen, vooral wanneer de baby plat ligt
    Het hoofdje naar achter willen houden en opstrekken omdat zo het minste zuur terugvloeit
    Alles wat rood is dat doet ze nu weer dat heeft ze sinds de start van de Pepti en Nutriton niet meer gedaan. Ze geeft nu meteen na de voeding bij het laten van een boertje voeding terug. De ene keer een beetje de andere keer meer.

Ze is overgestapt op de Nutramigen iom de dietiste omdat ze al 1,5 week diarree had, de fles weigerde en zich van onze schoot af werkte en haar eczeem in haar gezichtje steeds erger werd en ze daardoor 's nachts onrustig was en lag de krabben.

Omdat dit na de start met Nutramigen ineens begint vraag ik me af of dat er iets mee te maken kan hebben!

2. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi

gebruik je met de nutramigen ook gewoon nutriton?
    Nutramigen is nl nog dunner dan de pepti en wij hebben zelfs de schepjes nutriton verhoogd.

succes!

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hoeveel schepjes nutriton gebruik je? Nutramigen is dunner dan pepti. Probeer eens wat meer nutriton.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja dat gebruiken we nog! Zal het eens ophogen straks we doen 1,5 schepje op 180 water

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    op 180 water gebruik ik 3 schepjes.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vanmiddag 2 schepjes gedaan maar het is net saus nu.. Ik moet eerst andere spenen halen want met de M speen lukt het zo niet! En ze hieeept ook tijdens de fles heel apart.
    Drinken doet ze ook slecht en we hadden gehoopt dat het met deze voeding beter zou gaan (geen geduld haha) maar ze laat nog soms 70cc van de voeding staan. En dit ook al een dikke week. Maar donderdag weer wegen en meten op het cb dus hoop dat het toch goed is.
    Volgens de voedingsdeskundige van dit forum moet ze minimaal 700cc op een dag binnenkrijgen ik hoop dat ze dit gaat halen.
    We weten nu niet of het aan de voeding ligt dat ze zo slecht drinkt want met de Pepti deed ze hetzelfde. Het is soms zo lastig, misschien is dit wel een "gewone babyfase" we betrappen onszelf er steeds op dat we denken aan iets lichamelijks maar een baby heeft ook de bekende sprongetjes natuurlijk... Soms wel jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zat :)

7. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

wij lopen met ons zoontje al maanden bij de kinderarts, hij zit ook al die maanden al op minimaal 600ml voeding per dag.....

Deel Deze Pagina