koortslip en een baby van 9 weken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DivaXXL, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Titel zegt het al: IK HEB EEN KOORTSLIP!:x

Me zoontje is nu 9 weken oud en ik heb een koortslip.. ik ben doodsbang dat ie ook wat krijgt.. zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt met een "pasgeboren".
    Mijn vriend vind dat ik niet zo moet panieken maar lees tog dat het egt gevaarlijk kan zijn..ik was natuurlijk regelmatig me handen en als ik hem vast heb verschoon of een fles geef doe ik een doek voor mijn mond. Heb ook nu van die lippatch op.
    Nog meer tips? En kan hij niet al besmet zijn toen ik het nog niet voelde maar wel er al zat toen heb ik hem natuurlijj gewoon gekust/geknuffeld.
    Had al heel lang geen koortslip meer gehad en nu.. grrrr wat haat ik die dingen zeg!!!

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Zelf geen ervaring mee, maar voor dergelijke tips kun je ook altijd huisarts, consultatieburo of verloskundige bellen.

Mijn ervaring is dat onze huisarts alles wat baby's betreft heel serieus neemt, zoals laatst toen onze oudste krentenbaard had. Omdat we ook een baby in huis hebben konden we gelijk komen.

En zeker omdat jouw kindje nog zo klein is, zou ik gewoon even bellen voor advies.

3. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Het vocht uit een koortslip blaasje is erg besmettelijk. Dus als er nog geen blaasje zat, heb je niets doorgegeven. Nu dus even geen kusjes geven en zo'n pad erop is heel slim van je.

4. harmsen85

harmsen85 Lid

7 apr 2015
    93
    0
    0
    mijn klein wondertje!
    lelystad
    Inderdaad, alleen de vocht is heel gevaarlijk! Heb hem ook al gehad klote dingen, vooral als je gewoon je kleine geen kus kan geven, ik kon dat 2 weken niet!

5. Berdientje28

28 dec 2014
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier het zelfd gehad toen dochter 4 weken oud was, in paniek huisarts gebeld idd je voelt het pas echt als het er zit dus was ook als de dood dat ik haar besmet had met kusjes en knuffels maar viel gelukkig allemaal mee. Heel goed handen wassen heb dethol voor de handen gebruikt en idd niet zoenen of knuffelen! Huisarts zei visite met koortsblaar altijd weghouden bij baby's maar ja dat kan met de moeder natuurlijk niet!

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Yes! Ik had bij twee weken al een koortslip en daarna maandelijks. Ik gaf bij 2 weken nog borstvoeding en tja hij moest toch eten! Toen heb ik Een lippatch opgedaan, mondkapje gebruikt, steeds handen wassen en desinfecteren en niet kussen of knuffelen en alleen aanraken als het moet.

Nu doe ik alleen nig handen wassen steeds en niet knuffelen kussen en hem uit de buurt van m'n gezicht houden.

7. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Thnx voor de reacties..Ja wat irritant zeg en lijkt wel of dat ding alsmaar groter word..grr kleine man kijkt ook telkens aan van wat heb je met zo ding voor je mond. Maar hopen.dat het snel weg is... hoelang duurt het bij jullie.meestal?

8. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit dus!
    Alleen het vocht uit de blaasjes is besmettelijk/gevaarlijk, dus je hoeft niet bang te zijn dat je je kindje eerder hebt besmet.
    Bij mij duurt de actieve fase van een koortslip meestal een dag of 3/4, maar voordat het vaak helemaal weg is een week of twee:x
    Balen!

9. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Ik heb ook regelmatig een koortslippen en vind het nog steeds vreselijk eng, ookal is mijn dochter al 14 maanden. Laatst nog een verhaal gelezen van een pasgeboren baby die overleden is door een koortslip. De verloskundige vond het niet nodig om zorgen over te maken! Die moeder zei: was ik maar gewoon in de auto gestapt en naar de dokter gereden! Maar om er toch mee te leven, was en desinfecteer idd vaak je handen, mondkapje, lippatch en ook al zegt men alleen het vocht is besmettelijk wees gewoon voorzichtig en wacht totdat de blaar volledig weg is. Een tip van mij is nog L-lysine halen bij bijv. De tuinen. Hierdoor heb ik minder koortslippen in het jaar en als ik er een heb gaat ie ook sneller weg.
    Succes en sterkte, ik weet hoe rot je je kan voelen met zo'n vreselijk geval op je lip!

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Balen zeg, ik had ze vroeger wel maar sinds mijn zwangerschap dus niet meer gehad. Ik vermoed door de vitaminen die ik sindsdien braaf inneem. Dus dat is misschien een tiop: gravitamon, als je die niet al hebt.

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Verschrikkelijk! Ik kreeg er één toen ze 4.5 maand waren ofzo en die heeft er ruim 5 weken gezeten! Daarna was ie 2 weken weg en kreeg ik er 2 tegelijk, maar die waren gelukkig heel snel weg.

Ik denk dat je alles al doet wat je kan doen.

12. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Bedankt voor de tips.. heb nu een paar keer alcohol erop gedaan zodat het wat uitdroogt met die lippatch heb ik het idee dat het langer vochtig blijft en dus langer duurt heb nu in de avond geen lippatch op en mijn vriend doet dan kleine.. heb wel bij tandarts van die mondkapjes gehaald dat is wat beter dan een theedoek😉.. wou dat er een keer DE uitvinding kwam voor die piep dingen blijven meestal 2 weken zitten maar 5😨 is wel erg lang zeg natasjee!

13. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Hier ook gehad toen ik zwanger was en toen ik net bevallen was. Aangezien ik thuis ben met haar moest ik haar wel knuffelen(troosten) alleen geen kusjes geven uiteraard. Verder niks erop gedaan ook geen mondkap zoals ik hier lees. Na 1 week was het weg. En nu zorg ik goed voor mijn weerstand want als die laag is krijg ik een koortslip altijd al zo geweest. Succes en sterkte hopelijk is hij snel genezen!

Deel Deze Pagina