Hallo mijn zoontje van bijna 5 maanden is opeens veranderd. Hij sliep altijd goed, at goed.. maar nu ben ik wel een half uur tot 3 kwartier bezig om hem in slaap te krijgen, hij huilt echt terwijl hij eerst aleen jengelde, dus speen erin, speen eruit telkens en dan maar voeden (bv). Ook snachts lijkt het of hij geen voeding meer wil, telkens een slokje maar meestal als ik m in mn armen neem slaapt hij alweer tot 5 uur dan wil hij wel drinken. Hij overstrekt ook, hij gooit zn hele lichaam naar achter telkens, maar huilt dan niet. Ik heb net een week griep achter de rug, nu alleen nog verkouden en hoesten, zou hij honger hebben telkens? Ik geef hem al vaker een voeding ongeveer om de 2 uur en ik heb niet het gevoel minder melk te hebben. Weet iemand wat dit s?
Rond die leeftijd werd ons zoontje ook onrustig. Vaker wakker snachts en dan even willen drinken(bv) en weer verder slapen. Heeft hij best wel een tijd gedaan en in eens was het weer over. Zeggen dat rond de 6 maanden ze een grote sprong maken in de mentale ontwikkeling. Maar ook rond die tijd een sprong maken in hun lichamelijke ontwikkeling. Dus ze hebben gewoon mama en papa meer nodig in die tijd. Maar het kan inderdaad ook het doorkomen van tanden zijn. In iedergeval succes en het gaat van zelf weer over
Bedankt voor de reacties, nee ik kan geen doorkomende tandjes ontdekken, alles is nog helemaal smooth daarbinnen ik denk idd gewoon een sprongetje, ik blijf maar gewoon alles hetzelfde doen, komt goed. Dan maar elke keer troosten, laten huilen doe ik niet want normaal slaapt hij overdag binnen 5 minuten dus dan zit hij gewoon nu even niet lekker in zijn vel.
Sprongetje kan...of inderdaad verkoudheid. Wat overstrekken betreft...draait hij al? Mees deed dat laatst ook zonder te huilen...bleek dat hij wou draaien. Binnen een week had hij het onder de knie doet het nu ook niet meer.