Hallo Ik heb een vraagje mijn dochter is nu precies een maand oud en slaapt nar mijn idee veel te weinig. Ze was vanochtend om 8.30 wakker en heeft in totaal vandaag misschien 3 uurtjes geslapen. Ze is nu nog steeds wakker. Wat ik ook doe niks helpt. Nu net een uur geleden in bad gehad en daarna op bed gelegd en dan slaapt ze 30 min en is weer wakker. Dit is ook een beetje hetzelfde de afgelopen dagen. Wat kan ik er aan doen en wat kan het zijn? Ze heeft darmkrampjes maar niet de hele dag door.
Als je kindje verder vrolijk is en goed eet dan zou ik me (vooralsnog) geen zorgen maken. Bij slaapproblemen kun je wel wat voor je kindje doen, maar dan moet je wat meer gegevens doorgeven. Huilt ze veel. Als ze net wakker is oogt ze dan toch nog moe enzovoorts....
Ten eerste, wat een mooie naam heeft je dochter! :-D Die vonden wij dus ook heel mooi! Onze Lilly had ook dat ze rond een maand nog zo slecht sliep. Wij hebben haar toen ingebakerd, en dit heeft veel goeds voor haar en ons gedaan. Maar als het niet altijd is, kun je natuurlijk eerst andere dingen proberen. Wat ons nu heel erg helpt is haar echt op tijd in bed leggen, zodat ze niet over haar vermoeidheid heen is. En hier word ze ook standaard wakker na 3 kwartier a 1 uur, maar nu heb ik laatst in een boek gelezen dat dit de natuurlijke slaapcyclus is. Zodra ik haar dan hoor, ga ik snel het speentje geven en dan valt ze altijd weer in slaap, misschien is dit een oplossing. Succes ermee! Groet Snoozie
Oh ja, hoe lang na een voeding leg je haar op bed? Bij ons was dit erg belangrijk. We kwamen er achter dat we haar dus veel eerder op bed moesten leggen. Ze was rond een maand, inclusief voeding, meestal maar 3 kwartier a 1 uur wakker en dan ging ze weer slapen. Groet Snoozie