dysmaturiteit

Discussie in 'Prematuur' gestart door bibinini, 18 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibinini

bibinini Nieuw lid

18 sep 2008
    4
    0
    0
    Bediende
    Brussel
    Hallo

Ik ben 37 weken zwanger en mijn kindje weegt maar 2kg330 , moet zo een kindje volgens jullie in een couveuse ?
    Ik ben zo bang dat haar iets zou overkomen, want op internet vind je hier niet zoveel over

Kan jij me wat meer info geven ?

bedankt !
    Bibi en nini

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    je kind kan nog een paar weken in je buik zijn, misschien zelfs 5 wkn. en na 2500 gram hoeft je baby meestal niet in een couv. en ze groeien nog veel. en daarnaast is een echo slechts een schatting. wat zei de gyn verder erover?
    maak je maar geen zorgen. komt vast allemaal goed. misschien als je baby echt wat licht is gaat die in een warmte bedje of 1 nachtje in de couv, dus komt vast allemaal goed. laat je even weten als je bevallen bent. succes met de laatste weekjes en laat je kleintje maar lekker wat langer in je buik.

3. bibinini

bibinini Nieuw lid

18 sep 2008
    4
    0
    0
    Bediende
    Brussel
    Hey Mj ,

Ja ik zal ze zeker en vast niet zelf doen komen als ze niet genoeg gewicht heeft , hoe zwaar het ook voor mij wordt , zij gaat voor alles !
    De gyn geeft er niet echt veel uitleg over , ook daarom dat ik mijn antwoorden via het net zoek , door reacties van andere mama's

Dank je in ieder geval voor je berichtje , kikker ik van op :eek:)

4. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik weet dat er kindjes zijn die met een gewicht van iets meer dan 2 kg gewoon naar huis gaan en mijn zoon lag al in een warmtebed toen hij nog net geen 2 kg woog.
    Dus het hangt echt af van het kindje zelf en van de regels van het ziekenhuis, maar het kan best meevallen.
    Succes!

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    1 van mijn dochters ging naar huis met 2190 en mijn andere met 2490

6. Moniq

Moniq Actief lid

18 nov 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter woog 2410 gram en mocht gewoon mee naar huis.Zij is geboren met een zwangerschapduur van 36 weken en 5 dagen.

7. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    mijn dochter is met 1800 gram uit de cov gegaan

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallokes, ben ook van belgië.

Onze dochter 11 jaar geleden woog bij een zw van 39 weken en is toen geboren 2.450gr en 44.5 cm groot, ze heeft 1 dag couveuse gedaan en 7 dagen verwarmde kamer. Doch is ze op dag 10 naar huis gemogen.

Ik ben nu bijna even ver alsu, heb gisteren weer een meting gehad en helaas, 2200gr weegt het op dit moment en 43 a 44 cm groot

Ik moet volgende week bevallen en er is al gemeld dat ons kleintje ook de couveuse in moet.

Ik hoop dat het bij jullie niet het geval gaat zijn

Ze is naar huis gemogen met een gewicht van 2750 gr, helaas zijn de waarden couveuse nederland en belgië verschillend wanneer ze eruit mogen.

9. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

luka was 1 kilo en 35 cm, bij een zwangerschapsduur van 32 weken (5 weken achterstand qua groei).
    hij heeft ongeveer 2 wkn in de couv gelegen, was toen bijna 1,5 kilo en daarna in warmtebedje, en laatste week in gewoon bedje....mocht met nog geen 2 kilo naar huis, was toen 6 weken oud.

groetjes

10. randi

randi Niet meer actief

in belgie hanteren de meeste ziekenhuizen de regel van dat ze mee naar huis gaan op 2.500kg maar veel hangt ook af van de pediater van het ziekenhuis. de twin is hier naar huis gegaan op 2.630kg en 2.430kg dit vooral omdat ik ze beiden tergelijk thuis wou hebben en nina het voor de rest goed deed ( ze kon haar temperatuur houden) dus als je kleintje het na observatie goed doet en nog geen 2.500kg weegt zou ik het gewoon eens overleggen met de pediater. ze zijn der meestal nog soepel in omdat ze de coveusebedjes ook niet te lang bezet willen houden

11. nikky

nikky Niet meer actief

mijn zoontje is geboren met 37 weken en woog 2130 gram hij mocht meteen in een warmtebedje en de volgende dag al in een gewoon bedje

met 2185 gram mochten we hem mee naar huis nemen....

12. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    ik ben met 37 weken bevallen en mijn zoon woog toen 1990 kg. hij heeft wel in een couveuse gelegen. maar een paar dagen. Als zijn lichaam tegen kan in een warmetebed, dan hoeft hij niet in een couvesue. Over 1 week mocht hij naar huis en woogte toen 2 kg. Want eten en drinken was goed.

13. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    onze dochter is vorige week geboren 2390gr en 45.5 cm, dit bij een zwangerschap van 38 weken

Onze dochter heeft 1 dag couveuse en 8 dagen verwarmd bedje gelegen

14. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    volgens mij heeft ieder ziekenhuis hier een eigen richtlijn in, maar ik ken ook een kindje wat geboren is met 38 weken en was 2200 gr, erg klein dus. maar hoefde niet in een couveuse, moest een paar dagen onder een warm lampje en mocht toen lekker naar huis. hoeveel het toen precies woog weet ik niet, maar het is niet zo dat het weken in het ziekenhuis heeft gelegen.
    ik denk dat het ook wel meespeelt hoe de start is van je kindje en hoe het gaat met voedingen etc.

succes joyce

15. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Mijn dochter kwam met precies 37 weken en was maar 2240 gram. Ze was heel klein maar een pittig ding en hoefde niet in de couveuse, warmtebedje of wat dan ook en mocht na drie dagen mee naar huis...

16. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Mijn dochter was zowel prematuur als dysmatuur is geboren met 35 weken en woog net 1800 gram, zij lag in een wieg met 2 kilo ze deed het erg goed maar mocht pas mee naar huis toen ze niet meer geel zag

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mijn dochter werd met 37 weken en 3 dagen geboren met 2430 gram en 46 cm..ze hadden haar tijdens de zwangerschap geschat op 7,5 pond!
    (haar gewicht viel nog mee als ik sommige andere kindjes lees!)

We werden 4 dagen opgenomen omdat ze moeite had met haar temp en haar suiker.ze hoefde maar 1 dag in d ecouveuse en bi ontslag woog ze 2200 gram..ze word nu een echt boedhatje ! ;)

18. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Mijn Eerste zoontje is geboren op 10januari 2006 met 41weken en was 2310 gram en 48cm hij heeft 5dagen in een verwarmt bedje gelegen

mijn andere zoontje is geboren op 20juli 2008 met 39weken
    die was 2520gram en 46 cm die mocht de volgende dag mee naar huis

Liefs Maria

19. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Quinten is geboren op 24 september met 38 week en woog 2175 gram en was 48 cm lang.Ook zijn hoofdomtrek bleef iets achter met 31 centimeter. Hij heeft een paar dagen in de couveuze en daarna in een warmtebedje gelegen.

hij is op dag 1 30 gram afgevallen en daarna alleen nog maar aangekomen.

afgelopen keer op 4 december woog hij al 4200 gram en ook zijn hoofd en lengte laten duidelijk inhaalgroei zien.

Toch blijf ik (door de slechte start) een bezorgde mamma...ben heel erg veel(iets te veel)bezig met zijn groei e.d.

zal jullie ook wel bekend voorkomen denk ik.

20. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Mijn dochtertje is geboren met 38 weken en woog 2360 gram. Ze heeft niet in de couveuse of warmtebedje gelegen, maar gewoon thuis in haar wiegje met een kruik erbij.

Inmiddels is ze al 10 en nog steeds klein voor haar leeftijd, maar dat maakt ze helemaal goed met haar pittige karakter!

Deel Deze Pagina