zoontje 6 mnd huilen?????

Discussion in 'Baby en dreumes' started by san 14, May 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. san 14

san 14 Actief lid

Dec 22, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    hallo
    sinds een paar dagen\nachten slaapt mn kleine ventje niet goed meer :(
    hij is nu 6mnd en 2 wk en normaal sliep hij dus heel de nacht door (van 19:30 tot 7 uur)
    maar nu word hij dus vaak (3 a4 x) wakker per nacht en hij begint dan te krijsen en te snikken zo zielig! dan krijg ik hem dus bijna niet stil en als ik hem terug lig dan huilt hij nog ontroostbaarder :( als ik hem beet heb klampt hij zich helemaal vast aan mn kleding echt zo zielig!
    hij heeft al een paar x tussenin geslapen als hij zo wakker werd maar daar wil ik hem eigenlijk niet op wennen.
    het is net of hij bang is ofzo of eng droomt? kan dit al met 6mnd?
    nu lag hij net op bed en werd ook weer zo wakker ontroostbaar maar nog zooooo moe! maar hij wilde niet meer naar bed maar ik heb hem terug geligd en na 10 min oorverdovend huilen (mama ook in tranen :oops: ) is hij weer in slaap gevallen hier ben ik zo slecht in hem laten huilen!
    hebben jullie kindjes van 6mnd dit ook? en is dit een fase die weer over gaat?
    en hoe pakken jullie dit aan? alvast bedankt groetjes

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    het kan bij het 6 maanden sprongetje horen 9was hier ook heftig). maar mijn zoontje kreeg op die leeftijd ook zijn eerste tandjes en die waren heel pijnlijk.
    je kunt ook kijken of hij koorts heeft.

3. november

november Actief lid

Jun 4, 2008
    168
    71
    28
    Hey San14!
    Ik ga je jammer genoeg geen advies geven, ik wil alleen even zeggen dat wij precies hetzelfde hebben! Maar dat alleen al weken. Hij sliep altijd soor. Ik dacht eerst dat mijn borstvoeding terugliep en dat hij niet genoeg had voor een nacht. Toen ben ik weer nachtvoeding gaan geven en nu weet ik niet meer hoe ik er vanaf kan komen. Hij gaat altijd om 19:30 slapen. Dat gaat altijd helemaal zonder problemen. Dan wordt hij rond twaalf uur heel hard huilend wakker, elke dag weer. Dan geef ik m weer drinken en dat zou dus voor een nacht genoeg moeten zijn, maar hij wordt toch elke nacht weer rond vier of vijf uur weer hysterisch wakker en hij stopt dan niet meer met huilen totdat ik hem oppak en in ons bed leg, dan is hij binnen een minuut stil. Ik ben bang dat wij het hem nu al hebben aangeleerd al weet ik echt niet hoe het anders moet. Ik denk elke nacht in mijn slaperige toestand, ach, morgen weer een nacht. Ik zit midden in mijn afstuderen en kan nu geen burnout erbij hebben! Ik heb ook al geprobeerd rijstebloempap te geven 's avonds maar dat helpt niet. Het is dus geen honger denk ik.
    Ik lees mee op je forum en hoop voor je dat het snel opgelost is!
    groetjes November

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is wel de hechtingsleeftijd. Dat zou ermee te maken kunnen hebben. Maar ik denk vooral dat het een fase is en dat het vanzelf weer over gaat. Laat je je niet verleiden tot een gewoonte dat ie bij jullie in bed slaapt, maar vooral gewoon lekker troosten en hem weer in slaap sussen. Hij zal denk ik vanzelf weer opeens doorslapen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het zou een fase in de ontwikkeling kunnen zijn, wat MerleQ ook zegt. Dan zou ik hem vooral geen gewoontes aanleren die je niet wilt vasthouden. Een nachtvoeding toch weer wel lijkt me overigens geen probleem: als het een ontwikkelingsfase en/of groeispurt is, hebben ze het ook even nodig. Gaat er dan ook vanzelf wel weer af, (Thirza vraagt hier dan weer wel, dan weer niet om een nachtvoeding. Vorige week 4 nachten slechts 1 voeding, nu weer 3-4 per nacht. Hier zijn het tandjes).

Maar het zouden natuurlijk ook tandjes kunnen zijn. Voel eens aan het tandvlees, als dat hard is en je ziet de vormen van de tandjes al helemaal in het tandvlees staan, dan zitten die er aan te komen. En dan is het gewoon pijn.
    Thirza wordt hier de afgelopen week af en toe dus ook brullend wakker, gaat moeilijker slapen, enz. Soms helpt dentinox, soms een zetpilletje en soms alleen gewoon bij mij slapen. Ik doe het dus niet standaard, haar bij mij laten slapen, dus ze went er niet aan, maar 'krijgt' het wel als ze het gewoon even nodig heeft. Bij mij slapen betekent momenteel trouwens bepaald niet: direct in slaap vallen. Ze heeft dan wel zo'n pijn dat het gerust nog drie kwartier tot een uur duurt voordat ze dan eindelijk in slaap valt.
    Vorige week bij de huisarts geweest omdat het steeds brullen was als ik haar neerlegde, (om het even of dat in haar eigen bedje was of naast mij/in mijn armen). Is een teken dat ze last hebben van de oortjes, dus maar even na laten kijken. Nog geen ontsteking, wel geirriteerd, dus het advies was om goed te sprayen met een fysiologische zoutoplossing voor baby's, (ze was (en is) snotterverkouden :(), zodat de buis van Eustachius die tussen neus en oren zit iig goed schoon zou blijven.

6. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,074
    2,216
    113
    Brabant
    hier hetzelfde, alleen is ze wel te troosten en slaapt ze wel steeds weer in... Maar hier is het echt de combi geweest: tandjes en de 25 weken sprong. Nu lijkt het wat rustiger te worden.....

7. melanie faber

Dec 23, 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Hier ook! Gek wordt je ervan, en onzeker....
    Ze was altijd erg makkelijk, en nu is het brullen om iedere scheet, hoop dat het snel voorbij is... :(
    Succes!!

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hier nu ook al 2 nachten...ze slaapt al vanaf haar geboorte door en nu ineens 2 hele nachten wakker van 23.00 tot 05.00 ik ben helemaal op...je kan me echt opdweilen.
    Ik hoop echt van harte dat t een fase is...

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Klinkt wel weer hoopgevend trouwens voor over 2 maanden ;)

10. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    hihihihi ik heb altijd gedacht dat gebeurd demi niet...die vind slapen veeeel te lekker vooral snachts! Nooooit problemen met d´r gehad...
    Nou je ziet t...

Hoop dat Tobe het niet krijgt :(

11. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    Hier ook eenzelfde verhaal. Sinds dat ze 6 maanden 2wkn is, wordt ze gemiddeld twee keer per nacht wakker. Eerst dacht ik dat het honger was omdat we een flesvoeding met een fruithap hadden vervangen, en ze drinkt inderdaad een complete fles 210/7 leeg 's nachts, maar ook al prop ik haar helemaal vol overdag en geef ik rijstebloempap 's avonds, ze blijft wakker worden. Ook inderdaad zelfde tijdstippen. En het was altijd een makkelijk meisje dat 12 uur achtereen sliep 's nachts en nergens om piepte, en nu is ze overdag voortdurend aan het 'zeuren' en schreeuwen. Niets is goed. Ze huilt trouwens ook niet echt, maar lijkt de hele dag geërgerd... Pfff, heb er echt al dagen hoofdpijn van. Dat dit maar snel over mag zijn...

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Helaas, het zijn babies en die zijn niet voorgeprogrameerd.
    En hoe vol je ze ook propt, ze komen vast wel een x 's nachts.
    Of het is door tandjes, buikpijn, hoofdpijn, oorpijn, sprong.. wie zal het zeggen.
    We moeten maar gewoon in ons achterhoofd houden dat t erbij hoort en genieten van de nachten dat ze niet komen. ;)
    Bedoel het niet aanvallend of negatief hoor, maar ik heb zó vaak met CB aan de lijn gezeten wat ik eraan kon doen en dat ik per nacht wel 7 x eruit kon om speen te geven..
    Ik ben er klaar mee, mijn zoontje is nu eenmaal zo en komt vanzelf wel goed.
    Soms slaapt hij wel door en juich ik en vaak zat ook niet en kan ik wel mopperen maar dat helpt niet.. Jammer genoeg hahaa..
    Ik heb er veel aan gehad door mijn instelling erover te veranderen. Je hoort zoveel verhalen van mensen waarvan hun kind doorsliep met 6 weken, maar er zijn ook zat mensen waarbij hun kindje met 1 jaar nog niet altijd doorslaapt! Alleen hoor of lees je dat minder..
    En ik hoor aan mijn kindje echt wel of hij huilt vd pijn of gewoon wat jammert en ik alleen speen hoef te geven.

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Missy ik ben het volkomen met je eens!

Hier een kindje wat in zijn hele leventje 1 keer heeft doorgeslapen (van 12 tot kwart voor 6) en voor de rest is hij elke nacht wakker... zeker zo'n 5 keer, meestal vaker en heel soms minder vaak.. snap ook niet dat je na 2 nachten er zó doorheen zit..

Het is vast een fase, vooral als je kleintje wel al doorgeslapen heeft..

succes

14. san 14

san 14 Actief lid

Dec 22, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    hallo bedankt voor al jullie reacties!!
    @ november:
    dat is echt balen zeg dat het al zolang duurt! ik hoop dat het bij juliie snel beter gaat!! succes met afstuderen!!
    @ lovely en missy:
    ik zit er absoluut nog lang niet doorheen hoor ik snap best dat het voor julklie moeilijker is als je een kindje hebt dat iedere nacht aan het spoken is
    maar omdat ons zoontje dat echt nog nooit heeft gedaan en dus bijna nooit huilt maakte ik me zorgen of er soms iets was?? dus niet dat ik het voor mezelf zo erg vond maaromdar hij dus veel anders is als normaal ik wist dus niet dat dit erbij hoorde
    maar ik hoop dat het bij jullie snel rustiger word s'nachts!
    @ rozemarijke:
    zijn onderste 2 tandjes heeft hij nu sinds een week ong en bovenin is nog niets te voelen?
    wat zielig voor je dochterje hopelijk voelt ze zich snel weer beter!

Share This Page