Mijn zoontje (14 maand) heeft bovenin 4 tanden, onderin 3 en nu zitten er ook nog 3 kiezen aan te komen. Je ziet ze al helemaal zitten, tandvlees is heel dik, staat strak en zit enorme bobbel op en is rood. Hij heeft er veel last van, zielig hoor. Meer moeders met kinderen bij wie er ineens paar kiezen tegelijk kwamen?
JAAAA ik herken het. Mijn zoon is net 1 geworden en al 8 tanden, die ook allemaal bijna tegelijk door kwamen, en nu ook 3 kiezen die op het punt van doorbreken staan...zoo zielig! Pijn, slecht eten,slecht slapen...hangerig hoop dat ze snel doorkomen. Geef af en toe s'avonds een zet pilletje... Succes ermee!!!
Ja ik herken het deels. Het 1e tandje kwam hier met precies 6 mndn door. Er ging wel een periode van zeker 2 maanden aan vooraf met erg veel kwijlen en overal op bijten. Een week voordat ze 1 werd, kwam haar 1e kiesje door. Ze had daarvoor al 8 tandjes. Nu komt de 2e kies ook door. En zie ik ook grote bobbels bij haar overgebleven snijtandjes. Tussenstand is nu dus 8 tandjes en 1 kies. Met een heleboel meer tandenplezier op komst! Overigens heeft ze weinig last van haar kiezen. Ze kwijlt meer, wangetje is wat rood en schraal en soms eet ze wat minder. Balen hoor als je kleintje er duidelijk zo'n last van heeft.
Hai, Mijn zoontje krijgt zijn 7e tandje rechts onderin erdoor. Ik merk dat hij hier best wel last van heeft. Bij de andere tandjes heeft hij ook wel last gehad, veel poepluiers, luieruitslag en kwijlen, maar nu voor het eerst wil hij slecht warm eten en warm drinken. Sinds drie dagen wil hij zijn warme eten en warme flesjes helemaal niet meer. Brood, yoghurt, zijn papfles en koud water gaat heel goed maar de rest niet. Slapen gaat nog goed gelukkig. Kan dit door het tandje komen? Ik lees bij Melloncollie en Nony dat er ook slecht gegeten wordt. Herkennen jullie dit of is er toch wat anders aan de hand? Ik hoor graag van jullie. Veel liefs Nataly
Hier zijn er in een keer 4 kiesjes doorgekomen ze had er gelukkieg geen last van maar je hebt van vsm druppeltjes voor doorkomende tanden en kiezen misschien help dat wel.
Bij mijn zoontje kwamen de eerste 4 kiezen ook zo goed als tegelijk, maar hij heeft er niet veel last van gehad. De hoektanden waren hier veel gemener, ik heb er maar 1 tip voor: Gengigel, te koop bij de meeste apotheken! Echt geweldig spul, en regelmatig paracetamol op de dagen dat ze echt doorkwamen. (we hebben hier nu alleen de laatste 4 kiezen nog te gaan)
heel herkenbaar, mijn zoon krijgt ze altijd met z'n 3'en tegelijk, nu staat er ook weer wat op doorbreken... rode wangetjes, dunne luiers en slecht eten. Maar als ze met vele tegelijk komen zijn we er ook sneller af zeg ik dan altijd gelukkig is het gebitje hier bijna compleet en hebben we de ellende van tanden krijgen gehad!
hier ook 4 kiezen die gelijk doorkomen veel pijn slecht slapen ze word echt wakker van de pijn als ik ga kijken zit ze echt met haar handjes in haar mond en als ik haar dan bij mij in bed neem dan kruipt ze tegen me aan en valt dan snikkend in slaap zo zielig
Hier volgens mij ook doorkomende kiezen... ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze doorkomen, want bij de boventandjes heeft ze er en dikke anderhalve maand last van gehad, (en wij dus ook ). Hier slecht slapen, slecht eten, jengelig de hele dag (behalve als ze net wakker is, eerste uurtje na een slaapje gaat meestal wel), niet zonder mij kunnen zijn... Gisteren hier voor het eerst zo'n zure poepluier, dat heeft ze de vorige keren niet gehad. Ik wil steeds die gengigel bestellen, (want al het andere werkt hier gewoon niet), maar dat lukt hier niet, zodra ik op bestellen klik, krijg ik een melding dat de pagina niet weergegeven wordt (en verder ook geen bevestiging in mijn mail ofzo). Meer die dat probleem hebben? Weet iemand waar ik het gewoon in de winkel kan kopen?
@ Rozemarijke: Gengigel is hier sinds kort bij de apotheek te koop. Als ze het niet zo hebben staan, kunnen ze het ook voor je bestellen!
OK, thanks, ga ik dat maar doen Hopelijk werkt dat hier wel een beetje, want momenteel krijgt ze gewoon elke 8 uur een paracetamol (en slaapt dan nog de hele avond niet )
Hier hetzelfde Rozemarijke & ze verkopen het hier in de apotheek niet en kunnen het ook niet bestellen Vraag mezelf af hoe jullie kunnen zien dat er een kiesje komt? Ik mag zover echt niet in zijn mondje kijken haha
Ik voel... kijken lukt ook niet echt. Heb nu net nog even gevoeld en er komen gewoon 2 ondertanden en 4 kiezen aan Hoeveel kiezen zijn er eigenlijk te verwachten die eerste ronde? Want als het er 4 zijn, zijn we er straks iig wel weer ff vanaf Hier net naar de apotheek geweest om die gengigel te bestellen, maar ze wisten niet of dat zou lukken. Als zij het niet kunnen bestellen, ga ik het misschien maar eens even vragen bij de etos of de DA ofzo...
Volgens mij kan je niets verwachten, denk dat dat bij ieder kind verschillend is... denk overigens dat je meer kans hebt dat er 1 tegelijk doorkomt als 4 tegelijk.. Maar hoe kan je dan 'voelen' dat er een tand/kies 'aankomt' ?
Zoonlief heeft vorige week ook 2 kiezen tegelijk, hij werd er snachts wakker van, dentinox erop gesmeerd en chamodent(vsm) gegeven en toen was het goed! Dag erna nog keer gesmeerd voor het slapen snachts en geen last meer gehad! Succes ermee
@DK: dikke bobbels op het kaakje, en bij de kiezen zijn die echt al een beetje bobbelig, (ik voel echt de vorm van de kies nu al). Bij de ondertandjes meer een randje al, wat zou betekenen dat we niet ver van uitbreken meer zijn. Hopelijk dan maar, want pfff, na alle drama's die we gehad hebben en de rust die eindelijk weerkeerde, word het wel hoog tijd om hier eens door te gaan slapen Hier komen de tandjes steeds met meerdere tegelijk. Maar 4 kiezen en 2 tandjes is wel heel veel tegelijk. Maar goed, beter nu even in 1 keer, dan dat Thirza weken en weken achter elkaar last heeft van steeds 2 tegelijk...
hier zijn we denk ik ook met kiezen bezig. Rode wangen iets hogere temperatuur(37,7). en jengelen,hangen,jengelen, "s nachts wakker. Echt zielig voor die kleintjes. Je wordt er zelf ook zo moe van dat jengelen de hele dag. Ik zou blij zijn als het voorbij is. Ik schroom ook niet om paracetamol te gebruiken. Als hij daardoor lekker kan slapen s nachts dan is dat alleen maar mooi.
Hier hebben we een tijdje geleden ook de kiezenperiode gehad. Pfff, vreselijk zeg! Van d'r tanden had ze nooit zoveel last, maar van d'r kiezen des te meer. Compleet uit d'r doen, kwijlen, dunne luiers (wel minder dan bij d'r tanden) en hele hoge koorts! Gelukkig was de koorts na een paar dagen weer over, maar 't waren een paar hele vervelende dagen. Daarna sukkelde het wel een tijdje door, maar was 't niet meer zo heftig. Ik gebruikte Chamodent, Dentinox en paracetamol en af en toe ging ik met zo'n rubbertandenborstel over de plekjes (zat in zo'n Difrax setje). Ook de bijtring vond ze wel fijn. Oh ja, ik scheen af en toe es met een klein zaklampje in d'r mond en dan kun je aardig goed zien hoe 't er voor staat.
Na 8 tanden kreeg mijn zoontje (ook 14 maanden) een paar weken geleden ook 3 kiezen tegelijkertijd. Hij heeft er niet erg veel last van gehad (tenminste hij bleef gewoon goed slapen e.d.) maar in tegenstelling tot het doorkomen van de tanden had hij weinig zin om te eten (in het bijzonder natuurlijk hardere dingen). Dat heeft een dag of 2 geduurd. Nu komt kies 4 door en dat merken we eigenlijk weer nauwelijks behalve dan dat hij net een boxer is... kwijlen!! Oja, we hebben wel erg vieze luiers gehad en één keer 's avonds paracetamol gebruikt.
hier is een kiesje aan het doorkomen... eindelijk. Ook al heel wat jengelige nachten gehad. Maar nu ik zeker weet dat het een kies is waar ze zo'n last van heeft (ik voel een doorgekomen randje -maarja dat zal de helft pas zijn?) , wachten we s avonds niet te lang meer met paracetamol als ze weer niet kan slapen van de pijn. Ik kan me overigens van mezelf nog goed herinneren hoe het voelde toen m'n verstandskiezen doorkwamen... brr was ook geen pretje. En toen 'snoepte' ik ook paracetamol...