pasgeboren en uit eten, meenemen of oppas?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by juenco, Nov 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai meiden!

Mijn broer gaat over 2 weken trouwen en hij wil het vieren met een etentje 's avonds. Het wordt niet druk ofzo, we zijn dan maar met z'n achten. Uiteraard willen we graag bij dit etentje zijn.

Onze kleine meid is dan echter nog maar een maand oud. Het etentje is een uur rijden vanaf ons huis.

Wat zouden jullie doen? De baby meenemen, naar oma brengen (wat maakt dat wij bijna 2 uur heen en bijna 2 uur terug moeten rijden) of iemand vragen of ze thuis wil oppassen (wat misschien niet gaat lukken...)

Eigenlijk wil ik haar het liefst bij me houden, maar ja, ik vraag me af of dat verstandig is. (op zich is ze vrij makkelijk, maar ze kan ook behoorlijk krijsen!)

2. gerda b

gerda b Lid

Mar 17, 2006
    93
    0
    0
    winkelmedewerker
    friesland
    Wil je zelf lekker rustig uit eten,dan zou ik haar niet meenemen.
    Voor jezelf rustiger en voor haar ook.
    Lijkt mij hoor,wij hebben onze kinderen als baby zijnde nooit naar zoiets meegenomen.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Tja...met 4 weken huilde Jacob 's avonds heel veel dus dat zou hier geen optie zijn. Ik zou de kleine toch maar naar opa en oma brengen. Geef je FV? Dan is dit denk ik de beste optie, kun jij ook lekker rustig eten.

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Ik zou proberen of iemand bij jou thuis kan oppassen. Als dat niet lukt zou ik denk ik toch voor oma gaan. Haar meenemen zou ik persoonlijk niet doen.

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Persoonlijk zou ik haar niet meenemen. Een restaurant is altijd vrij rumoerig, dus de kans is aanwezig dat je kindje daar ook onrustig van wordt. Zelf zit je dan ook niet lekker, je bent dan toch constant met haar bezig. Ook kan je niet overal even makkelijk een kinderwagen kwijt.

Wat vindt je broer? Vindt hij het geen probleem als de baby meegaat?

6. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Ik zou haar niet meenemen.
    Ze heeft er zelf niks aan en ik zou persoonlijk ook niet op mijn gemak zitten.

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik zou voor oppas of oma kiezen ;)

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Ik denk dat je dat zelf het beste in kan schatten. Ik nam mijn dochtertje wel altijd mee, ze gedroeg zich keurig, en was altijd snel te troosten. Kan me voorstellen dat je andere gasten niet lastig wilt vallen, dan zit je niet echt op je gemak. Ze gaat nu ook nog gewoon mee, is bijna een jaar.
    Maar dat ligt echt aan het kind. Dus als jij niet op je gemak zit in een restaurant en 'bang' bent dat ze gaat huilen, zou ik lekker een oppas regelen.

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Mijn zus is getrouwd toen mijn zoontje vier weken was. We wilden hem erbij hebben, omdat het zijn tante is die trouwt. Mijn zus wilde dit ook maar wilde uiteraard niet dat hij gedurende de ceremonie ging huilen etc. Wij hebben dit opgelost door oppas (relaxt iemand) mee te nemen die hem opving als hij ging huilen en met hem wegging als het niet ging.

Hij heeft de hele dag geslapen en oppas was overbodig:D maar t gaf veel rust

10. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik zou haar lekker bij oma brengen. Dan kan ze als je daar geen probleem mee hebt een nachtje blijven logeren. En dan kan je lekker op je gemakkie eten enzo en dan haal je haar de volgende dag weer op.

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou denken dat je je kindje juist nu nog gemakkelijk mee kan nemen. Lekker slapen in de wandelwagen, eventueel een doek (hydrofiel) eroverheen om fel licht buiten de wagen te houden. Ik zou m'n dochter op die leeftijd ook nog niet achtergelaten hebben.

12. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

Aug 30, 2008
    823
    0
    0
    België
    Ik dacht er net hetzelfde over!

13. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    aiaiai....moeilijk! Viel te verwachten natuurlijk, verschillende meningen :D

Mijn gevoel zegt meenemen en mijn verstand zegt naar oma brengen. Oma is een ex-kraamverpleegkundige en heeft 3 kinderen grootgebracht, dus die weet wel wat ze doet. Maar toch...mijn kleine kruimeltje, alleen al de vraag of ik haar kan missen :)

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zou mijn kindje niet meenemen zeker niet nog zo jong, maar goed ik ging zelf ook niet, zelfs niet voor trouwerij omdat ik nog geen enkele oppas zou vertrouwen alleen mijn moeder...

Kunnen ze geen leuk etenetje thuis regelen (met een cateraar of bv gourmetten ofzo met zijn allen) dan kan je je kindje meenemen en daar op de slaapkamer leggen, zoiets zouden wij dan doen...

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik zou haar gewoon mee nemen. ik neem onze dochter haast over al mee naar toe

16. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Het ligt aan het kind en aan jou. Huilt je baby nauwelijks dan kan het, voel jij je snel opgelaten als je baby huilt, dan is het geen aanrader. Wij hebben Charlotte altijd meegenomen, nu nog steeds. Ze was altijd heel rustig en huilde heel weinig. Zelf zou ik het erg vroeg vinden om je baby al weg te brengen maar als jij je daar goed bij voelt kan het zeker! In ieder geval moet je genieten van die avond, met of zonder je baby, dat kun je uiteindelijk toch het beste zelf beslissen.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou denk ik vragen of oma bij mij thuis kan komen... En dan eventueel dat ze blijft slapen, hoeft oma ook niet meer die avond naar huis te rijden... (of dat jullie haar moeten brengen als ze zelf niet kan rijden)

Je zit op 2 uur rijden als je haar naar oma brengt, dat zou ik persoonlijk toch te ver weg vinden... Kan oma haar niet troosten, moet je 2 uur rijden voor je er bent, in een stress situatie, want echt rustig zit je dan niet...

Uiteindelijk zou ik denk ik kiezen voor meenemen, bel het restaurant op dat je een plaatsje wil waar je de kinderwagen kwijt kunt, en realiseer je dat er nog 7 andere mensen zijn die haar ook even vast kunnen houden zodat je zelf ook even je bord leeg kunt eten... ;) Jelle was 2 maanden toen we uit zijn gaan eten met mijn moeder en haar vriend omdat hij 60 werd, en Jelle vond het best om te wisselen tussen oma, papa en mama... Meer mensen die met hem gaan zitten houwen wilde ik niet, ivm prikkels, maar ik had lekker de tijd om mijn biefstukje op te eten en er nog van te genieten ook! ;) En het scheelt dat wij om 17.00 al zaten te eten, mijn moeder had express vroeg geboekt omdat het dan niet zo druk zou zijn.

18. LvB

LvB Actief lid

Jan 21, 2008
    188
    0
    0
    Ik zou je kindje gewoon meenemen. Nu kan het nog. Lekker in de kinderwagen. Gewoon van genieten dat het nu nog overal mee naar toe kan! Wij hadden ons kindje ook mee naar een bruiloft toen ze 1,5 week was. Ging helemaal goed. En in een restaurant met een kerstdiner naast ons tafeltje. Ze lag gewoon lekker te slapen. Wat wil je nog meer.

19. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Ik zou haar gewoon meenemen. Zulke jonge kinderen slapen overal en lekker in de kinderwagenbak. Wij zijn ook voor het eerst uit eten gegaan met de oudste toen hij een week of 4 was. Ging prima. Ik was wel een beetje zenuwachtig vantevoren, maar hij heeft de hele avond geslapen. Juist door het geroezemoes in een restaurant slapen ze heerlijk.

20. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Misschien moet je je ook bedenken dat als je haar wél meeneemt, en ze raakt om de een of andere reden overstuur (want nee, niet alle kleine baby's slapen lekker in een druk restaurant is mijn ervaring) je ook nog een uur met een overstuur kind onderweg naar huis moet..

Kan oma inderdaad niet bij jullie thuis oppassen?

Share This Page