Tandjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by justme1974, Nov 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Misschien een rare vraag, maarrrrrrrrrrrrrrr...

Esmae heeft geen problemen met haar speen, als je die geeft, ligt ze daar gewoon lekker op te sabbelen en te doen. Ze stopt ook vaak haar handjes in haar mond en al het speelgoed wat erin past, gaat er achteraan :p Alleen sinds een paar dagen heeft ze problemen met de speen van haar flesje. Vooral in het begin. Aan de voeding ligt het niet, want zodra ze de fles ziet/hoort (schudden), begint ze te lachen en is het feest, want we gaan eten! Maar die speen erin zien te krijgen, dat is dus echt een probleem. Ze zet het dan echt op een krijsen. Tot ie er eventjes inzit en ze even drinkt, dan gaat de fles ook goed leeg zonder enig probleem.

Zou het kunnen dat dit te maken heeft met het doorkomen van haar tandjes? Er is wel heel ietsie iets te voelen. Maar wat ik zo gek vind, is dat ze dus van alles in haar mond stopt, zonder moeite of huilen, maar die fles met warme melk is een probleem. Wie oh wie...Ik dacht eerst aan keelpijn, maar dat lijkt het niet te zijn.

2. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    heeft de kleine geen spruw? mijn zoontje reageerde precies zo, eigenlijk niks aan de hand verder, maar het eerste begin van de fles was drama. bleek dus spruw te zijn, die warme melk doet zeer, en het verschik tussen fles of fopspeen weten ze dondersgoed.

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    volgens mij zijn dat tandjes, sam heeft dit ook sinds hij tandjes heeft. en idd heeeel veel zin in de fles, maar zodra hij de speen in zn mond krijgt zet ie het op een krijsen, en dan wil ie m weer, stop ik m er weer in, neemt ie een paar slokken en gaat ie weer heel hard huilen.

en elke keer komen daarna zn tandjes door, (zn ondertandjes zijn helemaal door, en sinds deze week komen er 4!!! tegelijk!!) deze zijn nu een beetje door het tandvlees dus hij drinkt nu weer normaal.

maar ik denk dat het, op het moment dat de tandjes net onder het tandvlees drukken, heel zeer doet ofzo. zielig he?

Sam had het met name savonds. en wel van alles in zn mond stoppen..... dat snapte ik ook niet, misschien prikt die melk wel een beetje, dat is waar wij aan dachten.

wat ze heel lekker vinden als het tandjes zijn, is met je vinger goed het tandvlees masseren. zo druk je ze ook een beetje door, en hoe eerder ze door zijn ,hoe eerder ze van dat nare gevoel af zijn...

en anders eens een paracetamol zetpil voor babys geven, heb ik laatst gedaan, en dat deed ook wonderen!

sterkte!!!

liefs Muis

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    oja en sam kreeg ook zn 1e tandje toen ie 4,5 maanda was :) en meteen de 2 onderste tegelijk :D

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Nou, even afwachten dus.. zodra ik mijn vinger in haar mond stop, begint ze zelfs daar heftig op te kauwen ;)

Het slapen is ook al zo'n probleem op moment. We worden gek... wat is dat 1e jaar toch lastig zeg!

Share This Page