Zindelijkheidstraining

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loncocacola, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Hoe en wanneer begin je ermee? Dus met de zindelijkheid van je baby? Wat moet je dan doen, hoe ga je te werk precies?

En met welke leeftijd zijn jullie begonnen?

Graag wil ik hierover jullie ervaringen lezen.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn dochtertje is nu 3 en begint nu een beetje te komen

ze beginnen het vaak pas te voelen als ze jaar of 2 1/2 zijn

3. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    hier ben ik ook benieuwd naar! Heb voor mijn kleine man wel al een potje gekocht en zet hem daar af en toe op o alvast te wennen. Hij heeft nu ook luierbroekjes aan. Van de week zat er zowaar een klein plasje in het potje!! Een toevalstreffer, maar toch! Hebben het plasje dan ook onder luid applaus uit gezwaaid en hij was erg trots hahaha... Ik verwacht er eigenlijk nog niets van, maar hoe eerder hij van de luiers af is hoe beter als je het mij vraagt.

Maar ik hoop dat er mensen zijn die mij wat tips kunnen geven.

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik scheen vroeger met anderhalf zindelijk te zijn
    ik heb voor noa ook een potje gekocht en telkens als ik naar de wc ga dan gaat zij op haar potje zitten
    maar dat is meer voor de lol maar ze maakt wel een plas geluid pssssss
    ach het komt wanneer het komt

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb het potje in de woonkamer staan. Bij Lex was ik er echt heel egr mee bezig en het lukte echt niet naderhand heb ik het potje in de woonkamer gezet en ging ie vanzelf.

Het aanleren lukte hier niet. Ryan begint nu en hij is bijna 2:) ok niks aan gedaan. Ik nam ze ook mee naar we wc dat ze zien wat ik er ga doen en ze leren het uit zicht zelf heel raar

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Zelf was ik met 2 jaar dag en nacht droog.

Op internet staan bovenaan Google 2 sites die 'gouden bergen' beloven qua zindelijkheidstraining. Dit zijn:
    Baby Peuter Kleuter Zindelijk Maken

en

Je Kind In 3 Dagen Op Het Potje. Zindelijkheidstraining voor je baby, peuter en kleuter.

Ik heb de sites bekeken en het heeft een beetje een te hoge 'evangeliserende' insteek naar mijn idee, maar misschien heb ik het mis hoor. Heeft iemand ervaringen met de boeken die je via deze sites kunt kopen? Het komt zo nep over namelijk.

7. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    mn zus begint er nog niet aan, de kleine is 2 en een tweede in januari op komst. dus ze wil eerst wachten totdat mn neefje gewend is aan zijn broertje. anders teveel veranderingen voor hem.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Momenteel zijn de meeste kids rond 3,5 zindelijk. Vroeger, met de katoenen luiers nog, was dat rond 2,5. Als ze dus voelen dat ze nat zijn, worden ze gewoon eerder zindelijk.
    Mijn moeder begon er altijd in de zomer mee, buiten enkel een onderbroekje aan en als die dan nat werd even noemen dat dat ook op de wc had gekund, verschonen en weer spelen. Ik was op die manier met 2 jaar zindelijk.
    Ben dat dat zelf ook van plan en wil rond Thirza's tweede verjaardag gewoon overstappen op katoenen luierbroekjes... (Je hebt ze tegenwoordig met plastic overbroekjes, zodat het niet doorlekt en je dus niet alles hoeft te verschonen).

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik denk dat je gewoon moet wachten op je kind totdat hij/zij het zelf aangeeft. Dominique begon een half jaar geleden aan te geven dat ze op de wc wilde plassen. Langzaam gestart met de zindelijkheidstraining en nu is ze sinds twee maanden overdag als ze wakker is zindelijk. 's nachts en tijdens haar middag slaapje draagt ze nog een luier.

Kinderen blijven langer in hun luier plassen/poepen vanwege de goedwerkende luiers. "vroeger" droegen we katoenen luiers waardoor we sneller zindelijk waren.

Maar wacht het rustig af, je kleintje geeft het wel aan als hij/zij er klaar voor is.

Deel Deze Pagina