Help..bijna niet meer slapen in eigen bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Claus78, 23 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claus78

Claus78 Lid

24 nov 2007
    16
    0
    0
    secretaresse
    Zeist
    Sinds 2 weken wil mijn dochter Maud (16 maanden) niet echt meer slapen in haar eigen bedje.
    Ze heeft sinds deze tijd verschrikkelijk last van doorkomende tanden / kiezen en daardoor is ze veel wakker. Normaal gesproken laten we haar wel een tijdje jengelen of huilen en slaapt ze zo weer, maar nu is het een drama. Uiteindelijk nemen we haar dan mee naar ons bed en daar slaapt ze zo weer. Als we haar weer terug leggen gaat het even goed als ze slaapt, maar dan is ze binnen no-time weer wakker en is het weer mis. Omdat ze (naar ons idee) veel pijn had, wil je haar toch troosten, maar het gaat nu wel heel lang duren en wij beginnen ons af te vragen of het nog wel echt door de tandjes komt of dat het voor haar nu een rede is om bij ons te slapen?!
    Ik zou het heel erg vinden als we haar nu maar laten huilen terwijl ze toch ergens last van heeft.
    Iemand hier ervaring mee?
    Wij slapen nu al 2 weken niet en ik begin een beetje op te raken.

Groetjes Claudia

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    O ik lees mee. Mijn dochter van 16 maanden heeft exact hetzelfde. Alleen zijn het geen kiezen. Naar mijn mening is het uitproberen want het is niet echt heel erg huilen maar meer zeuren. Het van alles geprobeerd. Flesje, laten huilen, erbij zitten. Enigste dat helpt is bij mama liggen, in slaap vallen en weer overleggen. Deze mama is ook heeeeeeel moe

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn kereltje van bijna 15 maanden spookt ook al heel veel in de nachten. Gek worden we er van en het breekt ons ook op. Hoe hard het ook is, als hij begint dan gaan we kijken. Even goed instoppen, speen geven en een ai over zijn bol. Als ik zeker weet dat er niks is loop ik weg en laat ik hem huilen. Na 20 minuten kijk ik weer, en dan weer het zelfde ritueel. Hij geeft het op een gegeven moment wel op en valt in slaap. Wij zijn absoluut geen voorstander om hem in bed te nemen, of hem van zijn kamer af te halen dus dat doen we dan ook niet. Ben veel te bang dat hij dat door heeft en niks anders wil.

Vannacht was hij ook weer even overstuur. Hij heeft even 2 minuten op schoot gezeten, even geknuffelt en toen weer op bed gelegt, hij viel direct in slaap. Hopelijk begint hij door te krijgen dat hij gewoon moet slapen s'nachts.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn dochter geeft dus niet op. Heeft laatst 2 uur volgehouden. Tja, misschien zwak maar dan kies ik eieren voor mijn geld omdat ik gewoon zooooo enorm moe ben :(

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja snap ik helemaal hoor dat je dat doet. Vorige week ging mijn ventje ook 2 uren door....... Dacht echt dat ik gek werd. En het gekke is voorheen sliepen mijn jongens altijd door. Maar sinds ze wat ziek zijn geweest is het steeds ellende.

6. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    ik heb afgelopen nacht voor het eerst toegegeven en mijn meisje bij ons in bed genomen ik kwam zelf om half 2 thuis van het werk en hoorde mijn vriend al bezig met haar ze was om half 1 al wakker geworden en sindsdien aan het huilen en niets was goed we hebben het tot 3 uur volgehouden op haar eigen kamer maar toen was ik het zo zat dat ik haar in ons bed heb gelegd en inderdaad ze viel gelijk in slaap ha ha maar nou hoop ik wel dat het vanavond beter gaat ben inderdaad bang dat ze nu denkt van he als ik maar lang genoeg huil krijg ik het voor elkaar laten we maar hopen dat het een fase is mijn dochter is 17 maanden dus ze zitten wel rond dezelfde leeftijd succes allemaal

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn dochter heeft ook altijd doorgeslapen tot zo'n 2 maanden terug. Wat dat betreft zijn we dus verwend.

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

9. Claus78

Claus78 Lid

24 nov 2007
    16
    0
    0
    secretaresse
    Zeist
    Ben dus zeker niet de enige die dit mee maakt:(.
    Hoe vervelend het ook is, altijd wel fijn om te lezen hoe het bij andere gaat en dat je niet de enige bent.
    Ben benieuwd hoe het vannacht gaat, maar we gaan proberen;) haar te laten huilen en in ieder geval niet meer van haar kamer af te halen. Nu maar kijken of het ook lukt.

Jullie ook succes allemaal!

10. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    We hebben precies de zelfde probleem. Het is hier ook een drama.. Laten huilen heeft hier echt geen zin.. Ze krijst gewoon. Het is middennacht de hele portiek slaapt. Ben bang dat we iedereen wakker maken, want als ik haar niet meneem naar ons kamer krijst ze zich helemaal kapot.

Vanacht werd ze om 4 uur wakker. Ik dacht jaa daagg ben een keer geweest, maar ho maar ze heeft tot 5 uur gewoon gekrijst. Heb toch haar meegenomen naar ons kamer. Toen viel ze naar 20 min in slaap:x

Kan dit een sprong zijn? Ik weet echt niet hoe ik er mee moet omgaan. Wil haar ook niet laten wennen om met ons te slapen.

Veel succes allemaal, hoop dat het snel over is.

11. Claus78

Claus78 Lid

24 nov 2007
    16
    0
    0
    secretaresse
    Zeist
    Nou, vannacht hebben we Maud 2x laten huilen en eigenlijk viel ze vrij snel weer in slaap. wel even bij haar geweest en getroost. Ze bleef wel even huilen, maar uiteindelijk gaf ze dus wel op.
    Zal nog wel even een paar nachten bikkelen worden, maar ik heb toch al het idee dat het wel werkt.
    Nu sterk blijven en haar dus niet mee nemen naar ons bed..haha.

Deel Deze Pagina