de heledag door drinken of 3 keer per dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

vandaag moesten we naar het cb oke prima.
    ik hoor het aan en denk dan van wat ik er mee wil doen maar nu hoor de ik iets dat wil ik aan jullie voor leggen.

fynn drinkt niet bij het eten vind hij echt niets. nu zeggen hun dat ik hem alleen nog drinken moet geven als hij een zo dat je dat ik een moment doet.

ze adviseerde ook om niet de heledag door drinken aan te bieden!

maar fynn is een enorm dortig persoon en drinkt veel. altijd al gedaan ;) hijkom ook echt met zijn beker naar mij toe als hij dorst heeft moet ik hem dan maar niets meer geven. ik drink ook als ik dorst heb dus tja.

en wat hij te drinken krijgt is ook niet goed
    hij krijg speciale baby thee (duits product)
    en bv en water.

toen kwamen we op het punt koemelk fynn drinkt dit dus pertinent niet! karnemelk ook niet. yochert wel hij lijkt erg op zijn mama die drink nog steeds geen melk oof karnemelk. hoe los ik dat op als ik straks geen bv meer geef?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    geiten melk of sojamelk proberen?

Maar euhm hier heeft het CB ook gezegd en HA ook...

Mijn meisje dronk bijna 3a4 liter drinken op een dag....inclusief melk water sap of ranja....dus enorm veel.

Maar ook zoals jouw kindje komt ze er echt om vragen...beker in de hand en dan naar de koelkast trekken....dan krijgt ze watern en die gaat gewoon op!

Nu mag ik haar niet meer uit haar rietjes beker geven..........

Het zou namelijk net zoals een gewone fles een troostmiddel zijn....euhm pardon??? Mijn dochter heeft dus geen dorst maar troost nodig...

Pff zeg dat klopt toch niet!

Ik bied ze gewoon 6 keer per dag drinken aan...en als ze extra wil, dan krijgt ze dat gewoon!!

Ach we zullen wel zien....ik ken ouders die er het drinken gewoon in moeten duwen...en die krijgen ook commentaar dat kindje te weinig drinkt!!

Tis nooit geod genoeg...hihi

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

3-4 liter is echt teveel om te verwerken voor die kleine niertjes. Dat is de reden waarom je moet oppassen. Drinken kan net zoals eten een troostmiddel worden.. iets om alert op te zijn. Het is zuigen (net als aan een fopspeen...)
    Het feit dat andere ouders misschien moeite hebben om hun kind voldoende te laten drinken, lijkt me geen goede reden om je eigen kind teveel te laten drinken.

Hier ook een kleine natnek en wij doen dit:
    * ontbijt 100 ml melk
    * tussendoor rietjesbeker vol sterk aangelende diksap (300ml)
    * lunch 100 ml melk
    * tussendoor weer die rietjesbeker vol (300ml)
    * avondeten 70 ml water en 100 ml yoghurt
    En als meneertje nog meer wil krijgt hij alleen maar water en dan maximaal nog 250 ml per dag

In het totaal dus
    300 ml zuivel
    600 ml diksap
    70 ml water
    net even onder de liter en maximaal 1250ml per dag

melk is fijn en goed maar je kunt ook op een andere manier zorgen dat je kindje voldoende zuivel binnen krijgt. Bijvoorbeeld door kwark, yoghurt (wel gewone, geen Danoontje ed.) kaas etc

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik denk dat het cb ons dat hier ook gaat adviseren om 3 of 4 keer per dag drinken aan te bieden,
    maar dat gaan we niet doen

ik heb niet altijd dorst, en zo ook zoonlief niet, dus hij mag zelf bepalen wanneer hij wil drinken, hij geeft het wel aan,
    en als ik zeg "drinken ?? "dan schud hij nee, of hij komt bij me van : ja ik lust wel wat,

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zou het advies van het cb niet bedoelt zijn, omdat heel veel drinken niet goed is voor de kleintjes EN om te voorkomen dat ze de hele dag kleine slokjes drinken. Want dat laatste is slecht voor de tanden (water natuurlijk niet). Ook is het vaak zo dat die grote drinkers ook slecht eten, want waar drinken zit kunnen geen boterhammen of aardappels meer zitten.

Ik houd me er ook niet helemaal strikt aan, maar let er wel op. Voor de tandjes en om te voorkomen dat ze helemaal niet eet `s avonds.

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Noah dronk niet, Noah zoop... We hebben haar zelfs op suiker laten testen. Gelukkig bleek er niets aan de hand te zijn.
    Noah heeft altijd goed gegeten trouwens, ondanks dat ze veel (water) dronk.

Maar primair ben ik van mening:
    Als ik dorst heb, pak ik drinken. Als mijn kind dorst heeft, krijgt het drinken.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij geven Milan ook gewoon drinken als hij aangeeft dorst te hebben. Hier was het cb het er ook niet mee eens, maar als ik Milan alleen op vaste tijden drinken geef, dan wil 'ie niet en "zeurt" 'ie de rest van de dag om drinken. Zelf pak ik ook gewoon drinken wanneer ik daar zin in heb. Ik let er wel op dat hij niet té veel drinkt (die neiging heeft hij namelijk wel), bijv. door zijn beker weg te zetten als 'ie even niet kijkt.

Het melkprobleem misschien oplossen door (tegen de tijd dat hij geen bv meer krijgt) een heel klein beetje chocoladepoeder in de melk te doen? Net een wat andere smaak!
    Milan drinkt ook liever geen koemelk, hij krijgt het alleen aangeboden op 't kdv, thuis drinkt 'ie gewoon bv. Maar ik denk dat je met yoghurt/kwark als een heel eind komt hoor! (Yoghurt verdunnen met water en dan een klein scheutje diksap/roosvicee kan je ook drinken!).

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn dochter is ook heel erg dorstig. Ze drinkt zeker 1,5 liter per dag. Volgens het CB is dat wel een beetje de max. Ze krijgt bij het eten melk en de rest van de dag komt ze zelf om drinken vragen als ze dorst heeft. Ze neemt geen kleine slokjes maar drinkt direct haar beker leeg.
    Heb je de gewone melk weleens warm gemaakt? In begin wilde mijn dochter haar melk ook alleen maar warm

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier ook gemiddeld 1 liter de ene keer meer en de andere keer minder.

smorgens 200 melk, dan weer rond de 200 aan diksap of water, dan weer rond de 200 melk, dan weer water , thee of diksap, en savonds om 7 uur 180 a 200, en vaak tussen door ook nog een beker water

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons CB hield het op 5-7 zoete momenten per dag, voornamelijk voor de tanden. Dus zeg 6 keer per dag een zoet drankje/voedsel. In principe heb je dan ontbijt-tussendoortje-lunch-tussendoortje-avondeten-tussendoortje.

Tussen deze momenten mag je wel drinken aanbieden. Maar alleen water of thee. Niks met zoetigheid erin. Dat is erg slecht voor de tandjes, en het remt ook de honger voor de volgende maaltijd.
    BV kan ook wel denk ik.

En dat koemelk is wel op te lossen. evt 2 schaaltjes yoghurt a 100cc en wat kaas. Dan zit je niet zo ver naast de adviezen.
    Ons jochie dronk ook graag eigen gemaakte yoghi: half yoghurt, half melk en een scheutje diksap/fruitpurree.

11. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Wij geven Anne ook niet op vaste momenten drinken. Als het aan haar ligt, drinkt ze wel veel, vooral 's middags/'s avonds. Soms zet ik het wel weg als ze een hele beker leeg heeft gedronken, dan wil ze vaak meer, maar dan vind ik het wel weer genoeg. Soms lijkt het ook spelen dat zuigen aan de fles (tuitbeker).

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou hem gewoon lekker drinken geven wanneer hij er trek in heeft. En of dat nou bij, na, voor of tussen de maaltijden is dat maakt mi niet uit. Zeker omdat je gewoon water en thee geeft, dit is niet slecht voor de tandjes in tegenstelling tot diksappen etc. Voor de andere eet en bv-drink momenten daar moet je kijken dat je zo ongeveer rond de 6-7 op een dag blijft ivm de tandjes ;).

Als je straks geen borstvoeding meer geeft, kan je het oplossen door gewoon yoghurt te geven en iets van een plakje kaas op brood enzo. Dan zit je al snel aan de geadviseerde hoeveelheid, gezien hij de yoghurt lekker vind zal ie er ongetwijfeld wel van smullen ;)!

Succes! Liefs, Hanneke!

13. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Iris mag gewoon drinken. Ze krijgt wel max 2 halve bekertjes diksap per dag, de rest water. Melk heeft ze ook lang niet gelust; wel opgewarmde melk. Ze begint nu langzamerhand koude melk te lusten, wij hebben dus de koemelk altijd opgewarmd.

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Over het melk: Onze meid heeft 9,5 maand bv gehad en luste ook niks anders qua melksoorten dan alleen aardbeimelk. Ze krijgt nu sinds ze de bv niet meer hoeft s'morgens 150 ml pap (met halfvolle melk, dan proeft ze de melk niet goed) en s'avond 100 ml yoghurt/kwark. Dus kom ik op een totaal van 250 ml per dag aan zuivel.
    Als je yoghurt geeft 1a2x per dag kom je al een heel eind aan de 300 ml zuivel.

Onze meid heeft eigenlijk altijd drinken staan in de keuken, maar ze geeft zelf nog niet aan wanneer ze wil. Dus hier krijgt ze na haar eten wat drinken en elke keer voor het slapen gaan.

Het cb vind het allemaal prima hoe ik het doe.

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    uhmmz
    mijn zoon drink ook de hele dag en drinken dat ook niet goed is
    hij drinkt geen thee, geen melk ,geen ranja of diksap.

hij moet het niet hoe vaak ik het ook aanbied dan drink die liever 1 dag niet dan wel

als hij drinken wilt krijg die dat ja jammer dan als jij dorst heb drink je toch ook

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

ben gelukkig niet de enige die zo denkt.

tuurlijk het kan wel slecht zijn voor de tandjes maar het is niet zo dat hij enorm veel slecht dingen te drinken krijgt.

hij heeft 3 voeding momenten en krijg geen tussen doortjes ( afgezien van zijn fruit)

17. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier staat standaard een beker roosvicee/water/melk klaar, en ze drinkt wanneer ze dorst heeft.
    ze heeft heel lang niet willen drinken, dus ben blij dat ze het nu wel doet.
    ze eet goed, dus vind het prima zo.
    ik zou er niet blij mee zijn als ik maar 3 x per dag iets mocht drinken, ik neem toch ook wat als ik dorst heb?

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik heb nooit koemelk gedronken. Ja, kreeg het wel aangeboden toen ik kleiner was en heb het later ook nog wel eens geproefd.. Maar ik vind het gewoon echt vies. Geiten- en sojamelk enzo ook hoor. En softijs, slagroom, schepijs, karnemelk.. Kaas en joghurt en vla lust ik dan weer wel. Zo hebben mijn ouders vroeger het ook opgelost: ik kreeg kaas, joghurt en vla in plaats van melk toen ik geen borstvoeding meer kreeg. Ben er heel goed groot mee geworden hoor ;) dus daar zou ik me maar niet te zeer zorgen om maken..
    Verder, hier ook gezeur over te vaak drinken aanbieden.. Mijn dochter drinkt juist heel weinig, het CB denkt dat ze wel meer gaat drinken als ik haar minder keren drinken ga aanbieden.. Mijn ervaring is dat dat niet zo werkt. Ik laat het cb maar praten en bied dochter juist vaak drinken aan, ze drinkt nl. telkens maar een paar slokjes.

Deel Deze Pagina