Waterpokken en eczeem

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Johannal, Jun 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Hallo

Seph heeft net twee weken eczeem gehad en heeft daar nog een erg droge huid van. Ik heb hydrocortison gesmeerd en gebruik nu nog cetomacrogol al gebruik ik dat nu eigenlijk ook niet omdat het zijn huidje zo afsluit en hij zijn hitte dan nauwelijks kwijt kan. Maar nu heeft hij, tot overmaat van ramp, ook nog een de waterpokken :( en waar ik zijn huidje moet invetten tegen het eczeem moeten de waterpokken juist indrogen.... Pffffff wat te doen??? Hij heeft echt hele droge armpjes en beentjes.....

Iemand tips?

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Helemaal niemand?????
    het eczeem komt nu ook alweer in beetjes terug..... terwijl hij van boven tot onder helemaal onder de pokken zit en het zijn er echt enorm veel (waarschijnlijk omdat zijn huidje door de eczeem al helemaal niks kan hebben)

:( :( :(

3. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

May 18, 2007
    575
    1
    18
    Female
    Gelderland
    Ik zou even de huisartsenpost bellen. Of de apotheek als dat kan (weet niet of die open is vandaag).
    Ik heb net een verhaal gehoord over een ventje die ook die combi had en bij wie het helemaal is gaan ontsteken.

Sterkte!

4. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Is dat was je hebt gebruikt hormoonzalf? Mijn zoontje heeft ook eczeem maar krijg echt geen hormoonzalf van mijn arts. Veels te slecht voor een baby. Al wil ik het wel soms hoor al is het maar voor even. Mag het als zwangere alleen niet opsmeren dus durf het daarom ook niet op me kindje te smeren. Verder geen idee wat je moet doen. Vind het erg lastig. Hopelijk zijn de waterpokken snel over. Wat sneu trouwens dat hij het al zo snel heeft. Op het kdv opgelopen?

5. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Mijn meisje heeft ook eczeem en nu de waterpokken.
    Ik smeer nu geen zalf voor haar eczeem maar smeer tarwekiemolie.
    Dat droogt de pokken uit maar verzorgt de huis eromheen wel.
    Als alle pokken ingedroogd zijn ga ik over op calendula emulsie totdat de plekken weg zijn.
    Daarna pakken we haar eczeem wel weer aan.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Baby's mogen juist wel hormoonzalf gebruiken. Juist bij kleine kinderen zijn de bijwerkingen minimaal en is het veilig in gebruik. Als zwangere moet jet het beperken maar kwaad kan het niet hoor. Ik heb tijdens de zwangerschap de zwaarste categorie hormoonzalf gebruikt die er is.

Liever een beetje hormoonzalf gebruiken dan dat mijn kind vergaat van de jeuk, want jeuk is echt verschrikkelijk.

7. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Helaas zijn daar de meningen over verdeeld (bij doktoren dan). Hier geven ze aan dat het slecht is voor de huid en dat het er heel dun van wordt. Soms weet ik ook niet wat nou wel en niet goed is

Share This Page