Hey meiden, ik heb al aardig wat kleertjes voor de winter, maar ben wel benieuwd of jullie ook zo veel hebben altijd qua kleding? Onze dochter is nu 1,5 en heeft maat 86 meestal, en broekjes 80. ... Heb t idee ook dat ze veel langer in een maat blijft nu... Maarreuh als ik nou eens een nieuwsgierige vraag mag stellen, hoeveel broekjes/ t shirts/ rompers hebben jullie doorgaans?
meestal 10 rokjes, 3 broeken, 10 a 15 leggings, 15 longsleeves (in de zomer t shirts en een paar longsleeves en 15 rompers denk.
Hier een zoontje en ik denk dat als ik een meisje had gehad ik veel meer had geshopt. Kortweg omdat daar gewoon veel meer voor te koop is. Hier ongeveer 5 verschillende broekjes voor de winter (moet ik nog kopen) ik denk 5 shirtjes, 3 truien en 1 vest en nog 2 blousjes. Rompers koop ik niet zo heel veel. Ik denk dat we er 10 hebben en dat is meer dan genoeg. Wel lekker hé dat ze nu wat langer met een maat doen. Dan vind ik het ook leuker om af en toe wat merk te kopen. Eerst vond ik dat zonde omdat ze het zo kort aan hebben.
nee meestal niet, ze heeft het gauw warm. Ik vergat wel de vestjes erbij te zetten, een stuk of 4. Die heeft ze dus niet veel aan, meer longsleeves dus.
Haha hier ook heel veel voor mijn zoontje. Vorige winter had hij ongeveer 3 dikke truien, 3 spijkerbroeken, een paar nette broeken, 2 vestjes en een hele hoop longsleeves. Nu ben ik de kleren aan het uitzoeken die mee moeten op vakantie en ben erachter gekomen (nu bijna alles gewassen en gestreken is) dat meneer wel erg veel shirtjes heeft. Ik gok op zo'n 15 stuks. En korte broeken een stuk of 7. Hij heeft gewoon nu al meer kleding dan mama
mijn dochter heeft ook 86 boven, 80 onder. Tot nu toe (voor komende winter) 14 rokjes, 22 shirts/blousjes/ 7 jurkjes/ 2 winterjassen/3 vesten/4 spijkerbroeken/2 bolero's/ 2 truien. En dan moet de winter nog beginnen dus er zal vast nog veeeeeel meer bijkomen. Ik hou van gevulde kasten, alleen heb ik nogal een dure smaak dus is dit ook een dure hobby Ach, weet ik weer waarvoor ik werk
15 broeken, nu nog niet zoveel longsleeves, een paar bolero's, 8 rompers met korte mouw en ook zoiets met lange mouw, daar krijgt ze van die coole mexx blousjes met korte mouwen over aan Truien niet echt, wel een paar vesten. Maar hier is het binnen in de winter net zo warm als in de zomer, dus vandaar geen truien. Vorig jaar had ze er 4 maar nooit aangehad. De longsleeves moet ik allemaal nog kopen, maar dat doe ik als het kouder wordt, dan weet ik welke maat. Sommige merken zijn in maat 92 echt mega groot en andere weer erg klein!
Er liggen nu in de kast: 5 lange broeken, 5 korte broeken, 10 shirtjes met lange mouwen (heeft ze weinig aan), 8 t-shirts/hempjes, 15 jurkjes (veel gekregen, heeft ze weinig aan), 12 rompertjes. Ik vind het voor de winter erg lastig om in te schatten. Ze is nu bijna 1 jaar, ongeveer 73 cm en 8,5 kilo. Ze zit dus in maat 74 (net pas). Maat 68 is nu net echt de kast uit. Moet ik dan voor de winter maat 80 hebben? Of al groter? Ik wacht het maar een beetje af, heb nu wel genoeg nog...
Mijn dochter zat met haar 1e verjaardag ook in 68. Ging toen naar 74 maar maar een week of 4 (sloeg ze dus eigenlijk over) toen gelijk door naar 80. Maar dat verschilt natuurlijk per kind. Groter dan 80 zou ik niet gaan
Nee, dat lijkt me ook niet nee. Afgelopen winter heeft ze haar mooie winterjas amper aangehad, omdat het dus nog te groot was... Zo jammer! Maar idd, ze kunnen opeens een groeispurt hebben en dan baal je van je kleertjes!
Mijn dochter is nu bijna twee (volgende maand) en ik heb winterjas 86 voor haar gekocht en die is echt nog redelijk ruim. Ik had idd een zomerjas in 86 maar die is nu nog te groot, heel erg zonde maar das idd het risico
mijn dochter is vorige week 2 geworden ze heeft echt bijna een jaar in maat 80-86 gezeten ( en zit er nu nog in trouwens) tja hoeveel kleren heb ik ( ze is net jarig geweest dus der klerenkast puilt uit) ff denken 15 jurkjes met legging of majo 8-9 broeken 10 rokjes denk 15 t-chirts denk 15-20 longsleeves 5 vestjes dun en dik 2 winterjassen rompers eigenlijk te weinig denk 5 korte mouwen en 3 lange mouwen dus die moeten we nog even kopen maar zoals ik al zei ze zit al bijna een jaar in 80-86 dus ze kan dit ook allemaal heel lang aan! ik heb ook nog 2 stapels kleding kleding wie nog veel ste groot zijn ( bijna allemaal kado's) mijn zoontje heeft daarintegen veel minder omdat hij nog heel hart groeid en omdat ik de kleding niet zo leuk vind broeken wel heel veel allemaal nog kraamkado's denk 15 ofzo ook nog wie te groot zijn t-chirts 8 ofzo longsleeve 5 rompers 15
Ik heb voor mijn zoontje ook altijd veel aan kleertjes. Voor de zomer heeft hij 9 korte broeken, 4 blousjes, tussen de 15 á 20 shirtjes en 2 jasjes. Lange broeken heeft hij ergens rond de 15 stuks van, waarvan 7 spijkerbroeken. Daarnaast heeft hij nog 5 longsleeves en 5 blousen. Rompers ook altijd veel. Hij heeft iets van 7 met lange mouw, nog een aantal met korte mouw en een hele hoop zonder mouw. In totaal zal ik meer dan 20 rompers hebben. De winterkleding moet ik nog aanschaffen. Maar daar wacht ik nog even mee, voor het geval hij een groeispurt zal maken. Op dit moment zit hij in 80 en broekjes ook nog in 74.
Oke, bedankt voor jullie berichtjes! Ik heb al aardig wat voor komende winter, broekjes, T-Shirts, paar vestjes, rokjes en jurkjes. 'moet' alleen nog wat maillots maar eerst ff kijken of ze die van vorig jaar nog aan kan. En een winterjas, die moet ik nog wel, en schoenen maar daar wacht ik nog mee! De winterjas vind ik lastig, welke maat.... ze heeft nu maat 80 soms 86 van boven, t ligt aan het merk (hema kan ze ook al 92 aan met smal model, maar H en M 80. Laatst had ik van Name it een jasje in 86 gepast bij haar, en die zat ruim.... lastig wat ik moet kiezen, klopt het ook dat het best n verschil is tussen 86 en 92 (van baby naar kindermaat?) of is dat niet zo?