Doorslapen of vals spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isis26, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn jongste is nu 5 weken precies en vanacht heeft hij van 23:30 t/m 06:15 geslapen. Hij werd steeds in de nacht wel wakker maar dan gaf ik zijn speen en toen was het weer goed en zo was het opeens half 7. Ik heb dus behoorlijk tijd kunnen rekken met zijn speen maar weet niet of dit nou goed is. Om half 7 had hij echt honger dus dan gaat hij echt huilen maar eerder kennelijk niet

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Tja moeilijk, ik had persoonlijk gewoon een voeding gegeven aangezien je kleintje nog zo klein is.

Snap nooit zo goed waarom mensen er wel tig keer uit gaan voor een speen (waardoor je dus geregeld je bed uit moet...). Maar niet om de fles te geven. Tja je ben een half uur bezig, maar jij kan verder slapen je kindje kan lekker verder slapen omdat hij lekker heeft gegeten

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou ook een voeding hebben gegeven op deze leeftijd, waarmee je gewoon weer lekker een uur of 3-4 verder kunt :)
    Doorslapen vind ik persoonlijk toch echt als je tussen 12 en 6 echt helemaal niets hoeft...

Is trouwens geen veroordeling ofzo hoor :) Enkel hoe ik het zou doen en hoe ik doorslapen zie, want die vragen haal ik uit je post?

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hij slaapt naast mijn bed dus eruit hoef ik niet. Hij is ook niet klaarwakker maar zoekt een beetje als hij dan zijn speen krijgt slaapt hij weer lekker verder dus dan zou je zeggen dat hij geen honger heeft alleen behoefte heeft aan zijn speen

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben op een gegeven moment ook tijd gaan rekken maar mijn dochter was toen 10 weken en die lag gewoon te lachen in bed als ik dan kwam dus ze had niet echt honger...

6. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik heb gister zijn fles van 03:00 om 23:30 gegeven. Normaal slaapt hij van 20:00 tot 03:00 dus maakt hij ook een hele ruk dus nu fles eerder gegeven. Hij krijgt dus evenveel binnen, nu nog 7 flessen dus hij wordt er kwa voeding niet slechter van. En om half 7 liep hij niet gillen van de honger gewoon jammeren. Van mijn oudste weet ik ook dat hij in de nacht veel behoefte had aan zijn speen. Nou was hij toen ook al 10 weken toen hij om zijn speen ging vragen maar heeft ook tot week 8 geen enkele speen gepakt terwijl de jongste vanaf geboorte zijn speen pakt.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.823
    9.335
    113
    Gelderland
    Als hij alle voedingen krijgt zou ik idd ook een speentje gaan geven. Heb ik met mijn zoontje rond 6 weken gedaan en als dat werkt lekker doen;)

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je kunt zeggen dat hij alle 7 flesjes gedronken heeft maar hoeveel heeft hij dan binnen? wanneer hij voldoende gedronken heeft overdag dan gaat hij gewoon doorslapen. als hij echt wakker is dan zeker wel een flesje.kijk als je geen fop geeft gaat hij misschien wel echt huilen?zo weet je het niet dus. ik weet wel dat je niet langer dan 10 uur zonder flesje moet gaan tot 4 maanden oud. je kunt dus wel 6-7 uur zonder voeding doen.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou mn kleintje ook een voeding gegeven hebben op die leeftijd. Misschien mis je nu wel je hongersignalen doordat je zn speentje geeft. Omdat hij eigenlijk toch nog wel heel erg moe is valt hij weer in slaap als hij ergens op sabbelt... Mijn zoontje viel tijdens de nachtfles ook gewoon na 2tellen weer in slaap, maar wilde die fles echt wel.

En nog anders: misschien wordt je kleintje wel gewoon even wakker, maar als je hem dan even laat murmelen valt hij misschien vanzelf wel weer in slaap. Dat doet Tycho nu ook steeds: even wakker worden, kort een beetje murmelen/piepen en dan weer in slaap vallen. Eerst ging ik er ook heen voor zn speen, maar nu wacht ik iets langer en 9 van de 10x slaapt hij dus gewoon weer verder. En misschien doet hij het ook wel gewoon in zn slaap.

xxx

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik heb haar vanaf ongeveer 5 weken ook geen nachtvoeding meer gegeven omdat ze door sliep of heel even wakker werd en gelijk weer ging slapen.

11. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hij krijgt 7 flessen van 135 cc dus hij krijgt evenveel als normaal alleen op een ander tijdstip. Waarom zou je doorslapen niet kunnen sturen als de situatie dat toelaat. Om 7 uur wordt de oudste wakker en kan overdag geen slaap inhalen dus de nachten heb ik echt nodig. Ik laat hem niet huilen om voeding in de nacht omdat zijn broer dan wakker wordt.

Deel Deze Pagina