stoppen met borstvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nynke31, 10 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Na 1.5 week borstvoeding is mijn voeding toch niet genoeg voor mijn kleintje (te weinig) en nu wil ik helemaal overstappen op flesvoeding.
    Ben nu nog een paar keer per dag aan het kolven, maar ik vraag me af of ik gewoon het kolven moet gaan minderen om de productie van melk te stoppen? Want je kunt toch niet in een keer stoppen, in verband met de stuwing die je dan krijgt?
    Ik ben benieuwd hoe jullie gestopt zijn?

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik ben na 10 dagen borstvoeding ook in een keer gestopt, en inderdaad je krijgt stuwing maar dit was bij mij na een dag of 3 verdwenen...

Succes, liefs misspuma

3. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Nynke, ik ben op advies van mijn huisarts in één keer gestopt. Moest mijn borsten strak opbinden, dmv een strakke bh.
    Je hebt dan wel 3 dagen enorme borsten, maar daarna is het over.

Ik heb hier trouwens verschillende adviezen over gekregen, wat mij erg tegenviel. Maar ik had er genoeg van en ben dus meteen gestopt. Had geen zin om nog 3 weken lang te kolven en af te bouwen, wat de meeste mensen adviseren.

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ik ben begonnen met 1 BV te vervangen door FV, en dus ook 1 keer minder te kolven. Na 2 dagen heb ik 2 BV vervangen door FV, dus 2 keer minder kolven. Maar na 4 dagen had ik zo weinig productie meer, dat ik ook toen helemaal ben gestopt met kolven. Ik heb 2 dagen stuwing gehad. Heb toen nog een weekje borstcompressen gedragen (drupte wat soms), daarna was het helemaal over.

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selaam

ik ben met pijn in mijn hart na 2 mnd gestopt met bv omdat tamer slecht dronk. Hij was niet strek genoeg om goed te drinken en viel ook snel in slaap. Ik gaf hem dan nog de fles om hem als nog een gevulde maag te geven. Ik wilde zo graag tot 1 jaar de bv geven maar helaas. Door dat tamer slecht dronk had ik op een gegeven moment minder productie ben toen meer gaan kolven maar dat werkte ook niet.

Ben toen in 1 dag gestopt, heb nog 1 keer gekolft omdat mijn borst zo hard waren en pijn deden. Vind het heel erg jammer. Ik hoop dat als er in de toekomst een 2e komt dat ik het langer kan vol houden. ik vind bv het alle belangrijkste.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    k heb 4 weken bv gegeven
    maar merkte dat het snel terug liep heb eerst bij elke voeding gekolfd toen werd k er zo moe van dat k steeds in slaap viel toen alleen sochtends avond en voor k na bed ging

toen ben k gaan kijken hoelang het duurde voordat mijn borsten pijn gingen doen ben toen alleen op die momenten gaan kolven alleen sochtends en savonds laat en daarna alleen nog savonds
    en toen k geen stuwing meer kreeg alleen met compressen gelopen omdat ze nog na lekte

7. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    heb ook 4 weken borstvoeding gegeven en toen gestopt omdat brandon niet aankwam. ben toen in 1 keer gestopd en en heb 1 dag gekolft en daar kwam bijna niks uit dus was toen gelijkt gestopt.

8. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik ben ook bezig met afbouwen naar fv maar t
    vordert niet zo echt .

ben echt moe man met afbouwen van de bv naar fv.

ik geef nu twee flessen per dag want het wilt maar niet vorderen.

het liefst wil ik ook in 1 x stoppen maar pijnlijke borsten heb ik eigenlijk niet .

dus opziech kan ik er wel weer een fles bij doen en telkesn zo afbouwen.

maar jah we zien wel weer.

de meesten kozen voor meteen afbouwen wat zegt de consultatie buro daar dan van?

9. Niet meer actief

wat moet die daarvan zeggen? Als jij wilt afbouwen, dan moet je dat op jouw manier doen. ALs je geen last van je borsten hebt, zou ik gewoon helemaal stoppen.

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik schrapte in een keer alle BV overdag.
    's avonds, 's nachts en 's ochtendsvroeg gaf ik nog wel BV. Voor de rest, overdag dus, FV.

De eerste 2 dagen had ik een beetje last van stuwing, maar dat was snel over.

Zo heb ik het nog aardig volgehouden. Nu geef ik nog steeds op die manier voeding, maar wil nu helemaal overstappen naar fv. Nu geef ik alleen nog BV wanneer ik voel dat ik last van stuwing ga krijgen. Zo bouwt het zich vanzelf af.

11. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Consultatiebureau heeft daar niks van te zeggen hoor, ik wilde het zelf omdat ik in de gaten kreeg dat mijn mannetje er niet genoeg aan had, en als ik op het consultatiebureau moet wachten zou ik nu nog borstvoeding geven...vandaar dat ik zelf in één keer ben gestopt.
    Succes!

liefs, misspuma

12. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Vandaag het CB op bezoek gehad. De verpleegkundige snapte ook wel waarom ik stopte. Heb haar zelfs nog om advies gevraagd hoe ik nu het beste kon afbouwen.
    Zij zegt een warme douche te nemen en de harde plekken weg te masseren. Dit lukt me dus niet echt. Heb rechts erge last van stuwing. Afkolven raadde ze niet aan, maar er komt ook nu bijna niks meer uit.
    Dus als het goed is dan komt de borstvoeding er vanzelf uit gelopen? Wil eigenlijk ook geen borstonsteking door de stuwing krijgen.

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Nynke, wat je kunt proberen zijn gekneusde witte koolbladeren in je BH doen.... klinkt gek, maar bij mij werkte het super!

Sterkte!

14. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    he dames moeders .

ik bedoelde niet wat zegt de cb ervan als julie willen afbouwen.

maar met de manier van afbouwen in 1 x stoppen want dat lukt volgens mij bij mij niet.

eigenlijk bedoel ik zeggen ze dan niet nee je moet een schema doen want anders krijg je problemen?/
    bij mij wel.

en aangezien ik bang ben dat er iets ergs gebeurt hou ik een schema bij.

maar ik ben wel zelf een beetje aan het schiften met bv en fv.

klinkt wel goed wanneer er stuwing komt baby aanleggen.

maar produceert je het niet alleen maar?

zo kun je het wel maanden volhouden of niet ? of stopt het op een gegeven moment?

ik voel t wel stromen soms de melkproductie hehe pijnlijk.

15. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    De VK zei me vandaag dat je 1 keer per dag je borsten helemaal moet leegkolven. Alleen als de borstvoeding langer dan 24 uur blijft zitten (en je dus stuwing krijgt) dan kun je een borstonsteking krijgen.
    Ik denk ook wel als ik maar 1 keer per dag kolf, uiteindelijk de melkproductie vanzelf zal stoppen. Dus ik probeer het maar op deze manier.

16. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Bij mij werd er steeds minder geproduceerd op deze manier.

Zoals al eerder geschreven gaf ik overdag flesjes en voor de rest nog steeds BV. Dit deed ik anderhalve maand lang. De BV paste zich aan en hield dit ook prima vol.

3 dagen geleden besloot ik te gaan stoppen en alleen nog maar te geven als mijn borsten last zouden krijgen van stuwing. Dat is nu 2x gebeurd. En vandaag helemaal niet meer. Het stopt bij mij dus vrij snel.

17. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ja man wil ik ook.
    zo ben ik het ook an t doen alleen krijg ik om 3 uur stuwing meestal en snachts dus ik heb nog steeds heel veel melk.

dan ga ik maar zo door.
    ik probeer strax een fles om 6uur 9 uur en 00:00 te geven kijken wat er gebeurt.

ben benieuwd.

Deel Deze Pagina