Tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jerami, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hoi,
    mijn mannetje is nu bijna 5 maanden en ik heb al een tijdje het idee dat zijn tandjes gaan komen. maar twijfel steeds omdat de symptomen ook bij zijn leeftijd horen.

heel veel kwijlen
    alles in zijn mond stoppen

maar nu is dit er ook bij gekomen....

luieruitslag (heeft hij zelden last van)
    dunne luier
    vannacht alleen maar liggen huilen. ontroostbaar en had echt het idee dat hij pijn had
    bijten op zijn flessenspeen tijdens het drinken

nu heeft hij ook soms opeens verhoging of zelfs koorts, maar omdat hij ziek is geweest, twijfelde ik daar ook over.

nu overdag is er weer niks aan hem te merken op het kwijlen en alles in mond stoppen na.

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Voel je wel al iets in zn mondje?
    Ons mannetje kwijlt ook al maanden veel, maar heeft nog steeds geen tandjes. Dunne luiers heeft hij ook een periode gehad, maar duidde op niets.

Ik kan je niet vertellen of dit symptomen zijn van tandjes. Hier iig niet.

3. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons zoontje heeft denk ik wel een maand gerommeld met dat soort symptomen, en toen kwamen er ook 2 tanden tegelijk door en vervolgens nog 2 in een week tijd. Ik heb dan wel het idee gehad dat het door de tandjes kwam. Af en toe eens in z'n mondje kijken en voelen, dat merk je het vanzelf.

4. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Zouden best tandjes kunnen zijn hoor, probeer anders gewoon even een paracetamol zetpilletje voor baby's. Misschien dat dat wat verlichting geeft.

Ons meisje was 1 nacht heel onrustig en overdag wat huilen mar had geen luieruitslag of diarree, terwijl dat wel heel goed kan.
    2 dagen later het zelfde en toen kwam tandje 2 al door :)

Sterte ermee!

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    dankje voor de reacties.

einde van de ochtend ook weer zo'n mega huilmoment. heb toen zijn tandvlees gemasseerd en hij werd gelijk rustig. zijn tandvlees vooraan voelt heel erg zacht aan, aan de zeikanten een stuk harder.

6. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Zou heel goed een begin kunnen zijn hoor. Als je kindje een speentje fijn vindt, leg deze dan lekker even in de koelkast. Wanneer hij moet huilen direct een koude speen geven. Dat hielp goed bij ons meisje

7. carlo1987

carlo1987 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.043
    0
    0
    verzorging
    nijmegen
    hoe lang kunnen er al klachten zijn voordat er een tandje door komt of dat er iets te zien of te voelen is??

mijn zoontje had zaterdag een wat huilerige dag, wat dunne poepluiers, en met de pasen beetje 's nachts gerommeld. slaapt al van 1 maand 's nachts door. hij had 1x 's nachts 2.30u flinke poepluier (heeft die nooit 's nachts) en is 1x om 1.00u 's nachts aan t huilen geweest, maar uit zichzelf weer in slaap gevallen.
    hij sabbelt al heel lang op vuistjes en vingertjes en kwijlt ook al heel lang. hij is de laatste dagen wel meer huilerig.
    controleer regelmatig zijn mondje, maar als ik wil voelen dat zuigt hij mijn vinger gelijk na binnen en als ik wil kijken dan legt hij steeds zijn tong ervoor.
    hij doet helemaal niks met een fopspeen dus om die koud te leggen heeft helaas geen zin.

8. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    heb hier idd alle spenen in de koelkast en dit werkt goed bij hem. nu gelukkig bijna geen huilmomenten meer en geen dunne luiers, maar nog wel veel slapen en mopperig.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hier zelfde symptomen al een tijdje maar niks geen tanden nog hoor! Hij heeft het al vanaf 4 mnd. Kan mij herinneren dat bij mn dochter precies zelfde was...
    Die luiers zijn trouwens niet te harden zeg..pfff wat een stank!

Deel Deze Pagina