of liever gezegd: geen tandjes nog!! onze kleine is nu 10 1/2 maand (een maand te vroeg geboren) en heeft nog geeneen tandje!! wel bijt hij al maanden fanatiek al is het de laatste dagen echt erg en de laatste 2 dagen slaapt hij heel onrustig en slecht (vannacht weer pas om 4 uur!!!!) en is hij niet bepaald vrolijk waar hij anders lekker gezellig is...is dit niet erg laat??wie heeft nog meer ervaring met zo laat tandjes? ik heb echt het idee dat er gewoon nooit tandjes gaan komen
Ik sprak toevallig eergisteren iemand met een kindje van 11 maanden en die had ook nog geen tandjes! Nou is mijn dochter stukje jonger en ik ken veel mensen met kindjes van dezelfde leeftijd of iets jonger en die kregen allemaal tandjes rond het half jaar. Dus ik vond het bij onze dochter ook lang duren maarreuh tis goedgekomen, inmiddels heeft ze nu drie tanden in twee weken tijd!
heey valt mee hoor is heel verschillend zo had mijn oudste met 4.5 maand ze eerste 2 tanden en de jongste pas met 11 maanden de eerste.. komt allemaal goed! xxx taatje
haha ik zelf kreeg pas tanden 1 week na mn 1e verjaardag!!! mn zoontje nu richting 9 mnd ook nog niks.... Maar ik heb gewoon een heel volledig gebit hoor ach joh alleen maar beter
Ik weet dat het voor mij makkelijk praat is want mijn zoontje heeft ook al tandjes maar toch zou ik niet te snel in paniek schieten. Alles op zijn tijd bij het ene kindje komen de tandjes wat later en bij andere kindjes is het weer iets anders. Als je eens denkt wat je kindje in zijn leven al heeft moeten leren en doorstaan, hoeveel hij al gegroeid is enz dat is allemaal niet niks. Moest hij op anderhalf jaar nog geen tandjes hebben zou ik wel eens naar de ka gaan maar nu. Ik kan je wel een tip geven om het tandvlees van je kindje te poetsen met een tandenborstel, dat verzachte bij mijn zoontje de druk van de tandjes die op komst kwamen wel en nu doet hij dat graag zijn tandjes poetsen.
Hier hetzelfde gehad met ons zoontje,,wel bijten en kwijlen maar niks geen tandje te zien.. Tot hij 13 maand was en ja hoor,binnen een maand 6 tandjes erdoor..
Komt vanzelf! Onze zoon had bij bijna 13 maanden zijn eerste tandje en hij heeft er nu nog steeds 'maar' 4. Mijn vriend en ik waren ook erg laat met tandjes en het is helemaal goed gekomen haha!
ow gelukkig maar! dan ga ik me maar geen zorgen maken! goed idee van de tanbdenborstel! ga ik doen!!! dank voor de reacties!
Quincy kreeg rond de 8 maanden binnen 3 weken 6 tanden. Nu heeft ze nog steeds 6 snijtanden, maar ook al 2 kiezen. Ook niet helemaal gemiddeld dus..
Inderdaad geen zorgen maken. Louise kreeg haar eerste tandjes (2 tegelijk) met 11 maanden en Tygo heeft ook nog niks