Stil liggen is er hier niet meer bij. Sinds hij echt goed kan rollen draait hij bijna continu op zijn buik wanneer hij in de box of op de grond ligt. (in bed niet) Hij houdt het ook erg lang vol en vindt het leuk. Mama vind het alleen minder leuk omdat meneer echt bijna heel de tijd ligt te spugen wanneer hij op zijn buik ligt. Ik wacht daarom na de voeding vaak al een hele tijd voordat ik hem weg leg zodat het goed kan zakken en probeer hem op verschillende manieren op zijn rug te houden. (mobile aan, speeltje geven en telkens terug draaien) Maar wat ik ook doe hij bijft aardig veel spugen. Zelfs wanneer hij dik een uur na zijn laatste voeding op zijn buik ligt komen de golven er uit, ook als hij niet eens heel erg druk is en gewoon rustig ligt. Hoort dit (?) en heeft iemand misschien tips wat ik hier tegen kan doen.
Dat doet die van ons ook! Ik denk dat het door de druk op zijn buikje komt. Ik lees dus even mee want ik vind het ook vervelend. Mannetje zelf lijkt er geen last van te hebben.
Joas heeft dit precies zo. Hij wil ook echt alleen maar op de buik liggen, maar ik kan tussen elke voeding in steeds zo'n 3-4 spuugjes wegvegen van het boxkleed. Hij is ongeveer net zo oud als jullie kindjes trouwens, dus wie weet hoort het bij deze fase?? Heb nog geen oplossing gevonden, of ik er nu pap bij indoe of niks, hij blijft spugen.
Hier nog een spugert . Ook inderdaad alleen op z'n buik. Maakt ook niet uit hoe lang na de voeding. Er komt altijd wel wat! Ik weet ook niet of het erg is, hij lijkt er zelf geen last van de hebben.
Hier lijkt hij het ook niet vervelend te vinden en ik denk idd ook dat het door de druk op zijn maag komt maar ja, wat nu! Ik kan mijn boxkleed wel haast elke dag wassen.
Hier hetzelfde verhaal. Spuugt veel als hij op z'n buikje ligt. Ook gerust 2 uur na een voeding. Probeer hetzelfde als wat jij doet maar hij ligt binnen no time op z'n buik. De wasmachine draait hier dan ook overuren aan box en speelkleden . Tips heb ik ook niet helaas...
wij hebben het probleem niet zo heel erg omdat we de flesvoediing indikken met nutriton, komt het niet zo snel omhoog..
Herkenbaar. Hier een buikslaper met regelmatig spugen. Ik gebruik wel nutriton door de voeding, dat maakt het minder erg. En ik leg vaak wat onder zijn hoofd.
Ja, ik leg ook altijd een hydrofiel onder zijn hoofdje maar ja, daar ligt ie binnen no time af. Haha. Maar er is dus niet echt een goude tip! Daar was ik al bang voor!