onze dochter van tien maanden slaat veel vooral in mijn gezicht. dit doet ze ook bij anderen. nee zeggen heeft tot nu toe niet veel effect dan begint ze gewoon te lachen. we proberen haar nu te leren dat ze moet "aaien". ik weet niet meer zo goed wat we nog kunnen doen, ze slaat best hard. iemand tips om ons te helpen bij onze pittige tante alvast bedankt
Gewoon stug blijven herhalen nee te zeggen. Het duurt echt eeuwen voor ze het door hebben, maar meer kun je niet doen ben ik bang. Mijn dochter is 4 maanden ouder, maar ook die wil nog wel eens in je gezicht knijpen . Dus dat is ongeveer een miljoen keer per dag nee zeggen, haar handje weg halen en idd zeggen en voordoen dat ze moet aaien.
Haha ja Simone doet dat ook, vooral als ze iets niet wil. Ze kan ook heel hard knijpen (in mijn andere tepel tijdens de bv auauau) en haren trekken (oh en een nagel in je neusgat is ook erg fijn). Het enige dat ik kan bedenken is afweren, nee zeggen en afleiden. Veel meer kun je nu toch niet doen, ze is gewoon haar motoriek onder de knie aan het krijgen en blijkbaar hoort daar een periode bij waar alles met geweld moet. Gooit ze al met haar speelgoed? Hier vliegen de blokken soms door de kamer
Op deze leeftijd kun je er weinig tegen doen. Voordan hoe ze moet aaien is inderdaad goed, maar waarschijnlijk heeft ze daar nog onvoldoende controle over. Het kan zijn dat ze je wil aaien, maar dat haar handje met een harde klap op je gezicht komt.
Haha, heel herkenbaar! De speelgoedstukken vliegen ook hier door de kamer... Als ze in de box aan het spelen is, dan is het spel om alles wat ín de box ligt er uit te gooien, haha... Ook dat 'aaien' van haar is nog niet zo fijn, vinger in je mond die veranderd in een scherpe haak achter je lip, oorbel uit je oor willen trekken etc. Pak dan haar handje en doe samen aaien! Dan is het vaak goed en houdt ze er ook mee op... maar ja, geduld geduld geduld... Mag hopen dat ze dat over 16 jaar niet meer doet!