Hoi Annemarie, Ik zit met het volgende: onze dochter is 3 maanden oud en slaapt 12 tot 13 uur per nacht door, aan een stuk. Eenmaal wakker is ze vrolijk en alert. Volgens de formule 150-180ml per kilo lichaamsgewicht moet ze ongeveer 1100ml per dag krijgen. Dit krijg ik gelukkig gekolfd (dankzij de Medela Freestyle kolf die ik op jouw website heb gekocht). Ze krijgt 5 voedingen per dag, die verspreid zijn over 11 tot 12 uur. In theorie komt het erop neer dat we haar 200-220ml per 2,5 uur geven, om die 1100ml te redden. Vooralsnog drinkt ze altijd haar fles leeg, zonder moeite. Naast een klein beetje teruggeven, geeft ze bijna nooit over. Dus ze houdt het goed binnen. Doen wij dit goed? En is het niet teveel/te vaak dat wij voeden? Ze weegt nu 7 kilo en draagt maat 74/80. Ze is vrij groot voor haar leeftijd en we hebben het idee dat ze een lange dame zal worden. Dik is ze niet, daarom denk ik niet dat we haar overvoeden. Maar is 200-220ml per 2,5 uur niet teveel? Ik hoor graag wat jij hiervan vindt. Dank alvast!
Natuurlijk is voeden a 2 1/2 uur best vaak, maar daarentegen slaapt ze ook lang in de nacht: wat geeft zij zelf aan qua honger signaal (moet je echt pakken of geeft ze zelf ook al een hongersignaal?)
Ze begint uit zichzelf een beetje te miepen na 2,5 of 3 uur. Maar dat komt omdat we in een strak schema zitten (wakker-verschonen-voeden-spelen-slapen etc). Misschien dat ze dan inmiddels doorheeft wat er van haar verwacht wordt? Maar in het algemeen geven we haar een fles voordat ze begint te huilen of te jengelen, en die drinkt ze dan ook gulzig op (recordtijd voor 220ml was 7 minuten). Wat ik wil weten is of 200-220ml per 2,5 uur niet schadelijk is voor haar maagje, darmpjes etc. Want ik begrijp niet hoe ze het weggewerkt krijgt
Als ze er zelf geen last van heeft zou ik er ook niets van denken. De verwerking over 24 uur is normaal. Leg het anders eens voor bij het CB.