Iemand een middeltje tegen aften?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sonja17, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    Volgens de ha kun je er niets tegen doen. Mijn dochtertje van 14 mnd is na haar 14 mnd prik behoorlijk ziek geworden. Hoge koorts daarna oorontsteking en hele mond vol met aften. Haar tandvlees is heel rood en opgezwollen. Ze huilt en jammert nu heel veel, is zo zielig om haar zo te zien. Ze wil bijna niets eten , alleen als ze echt honger heeft dan eet ze wat vla beetje warm eten en drinkt ze wat.Ik zorg iig dat ze voldoende vocht binnen krijgt.
    Dit speelt al vanaf maandag, en het houdt maar niet op, ze is ook zienbaar afgevallen. Ze heeft ab kuur gekregen voor de oorontsteking, dus ze heeft gelukkig geen koorts meer. Maar ik vind het erg naar om ze zien dat ze bijna niet kan eten en zo'n pijn heeft. Het gaat vanzelf over zegt de ha!! Heeft iemand een middeltje? Ik had ergens gelezen bosbessenjam maar dat wil ze niet eten!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Omdat men eigenlijk niet weet wat aften eigenlijk zijn, is er weinig aan te doen. Er zijn verschillende middelen in de handel maar niets helpt eigenlijk echt goed. Het enige waarvan ik het idee heb dat het helpt is Boraxglycerine (te verkrijgen bij een goeie drogist of apotheek).. maar geen idee of dit geschikt is voor zo'n klein kind.

Blauwe bessen zouden ook helpen en spoelen met zout.... tja...

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    agut, arme schaap. ik ben zelf een aften-lijer, dus weet hoe pijnlijk het is.

vlgs mij kan HA wel iets verdovends voorschrijven, zodat er iig gegeten en gedronken kan worden. geen idee hoe het heet..

bij drogist zijn nog wel andere verdovende middeltjes te koop, maar geen idee of dat mag bij zo'n kleine gup. even advies van drogist vragen dus!

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Pyralvex om aan te stippen prikt verschrikkelijk maar helpt goed. Sowieso ben je echt een paar uur van de pijn af, maar het geneest ook sneller is mijn ervaring. Alleen geen idee met zo'n kleintje, misschien erg verdunnen en dan aanstippen. Laten gorgelen met erg verdund spul zou het best zijn met veel plekken denk ik, maar dat kun je haar natuurlijk niet laten doen.

Het is trouwens vooral alcohol, vitamine C concentraat en rabarberextract als ik het goed heb. Misschien kun je zelf iets maken met vit C en rabarber?

5. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje heeft ook aften gehad toen hij 3 maanden was. Maar heeft hier wel degelijk iets voor gekregen! Geen idee hoe het heette maar het verdoofde inderdaad.
    Volgens de huisarts was het geen middel wat het verhielp maar wel pijn verdovend. 5 minuten voor het eten er overheen smeren en ja hoor.... nergens geen last van. Werkte een paar uur!!

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

De apotheek adviseerde bij mijn zoontje Dentinox, verdoofd ook.
    De aften moeten vanzelf over gaan, bij mijn zoontje was dat na ruim een week.
    Sterkte!

7. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Homeopatishc heb je vinceel, mag bij kleintjes gebruikt worden

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Mijn vader heeft er als kind veel last van gehad.
    Hij moest van mijn oma dan spoelen met bosbessensap, puur wel te verstaan. kan je kopen in de supermarkt!
    Het is het enige dat echt hielp.
    Later kreeg ik ook eens aften. ik heb het gedaan en echt het helpt!
    En...het kan geen kwaad als ze het inslikken.
    Jouw kindje kan nog niet spoelen maar je kunt het ook aanstippen met bosbessensap, zal ook wel helpen, hoop ik voor je!

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er toevallig niet iemand in de buur geweest met een koortslip? Want daar klinkt het ook wel naar. Gaat wel vanzelf over.
    Dagaft is ook een spulletje maar weet niet of het ook voor kleintjes is.

10. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Hey, Misschien even toch iets anders, wil het toch even kwijt.
    Ik heb altijd extreem last gehad van aften; veel en vaak.
    Op mijn 23 bleek ik coeliakie te hebben; chronische darmaandoening waardoor je darmen geen voedingsstoffen opnemen.
    Dit zorgde voor vitaminetekort etc en daardoor kreeg ik zoveel aften.
    Vitaminepillen slikken helpt niet, ik moest aan een glutenvrij dieet.
    Sinds ik dat doe, heb ik NOOIT meer een aft gehad.

DUs wanneer je, of je kindje er last van heb, houd dit eens in gedachten en google eens op andere symptonen etc!
    Veel mensen hebben (onbewust) coeliakie en er is makkelijk wat aan te doen!

Deel Deze Pagina