Wie herkent dit en wat is de oplossing?????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!!

Mijn dochter van 4 maanden grijpt steeds naar haar speen als ze in bed ligt. Hierdoor is het voor haar (en voor mij) een heel gevecht om de slaap te vatten. Ik stop de speen in haar mond, haar handjes gaan automatisch naar haar mond en haar vingers krullen eronder om de speen te pakken, dan bijt ze erop, draait ze eraan totdat de speen uit haar mond valt.....huilen geblazen.... Ik zit dan bij haar en geef de speen weer terug of ik houd haar handen vast totdat ze bijna in slaap valt. Ik vind het helemaal niet erg naast haar bed te zitten om haar te helpen, maar ik heb wel een peuter van 2 rondlopen die niet zoveel geduld heeft.....en ik ga ervan uit dat de leidster van de kdv dit straks ook niet hebben.

2. Mama van milano

Mama van milano Actief lid

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    ik herken het zelf niet, maar mischien helpt inbakkeren, heb het zelf nooit gedaan maar dan ligt ze toch helemaal vast in een deken met haar armpjes ook? volgens mij heet dat woombie?

3. michl

michl Lid

14 sep 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel. Alleen bij mij doet ze het een of 2 keer en dan niet meer. Ik ga wel naar beneden en kom dan pas na een paar minuten jammeren (niet huilen hoor) terug om de speen terug te geven, dan houdt ze hem wel in. Misschien even de tijd geven om haar zich 'slaperig te jammeren'? Ik heb hem ook aan een doekje, misschien helpt dat ook?

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Hier hetzelfde gehad. Ik heb zo'n knuffeltje (zo'n spookje) en die gaf ik hem dan in zijn handjes, zodat ie zich daarmee bezig kon houden.
    Hielp ook niet altijd hoor, maar wel eventjes. En dan liet ik hem idd heel eventjes jammeren, als ik dan speentje weer terug kwam doen viel hij zowat direct in slaap.
    Als dat niet helpt: met 2 elastiekjes aan haar oortjes vastmaken *grapje* :D

Succes!

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

Ha ha....ga ik zo uitproberen

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hier ook het geval geweest. Heb uiteindelijk een doekje aan het speentje gebonden, zodat hij het makkelijk terug kon vinden. Met een maand of 5 had hij dat door en zocht hij hem zelf.

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Idd, hier ook de oplossing, speendoekje van Woezel en Pip eraan en met ca 5 maanden kon hij hem zelf vinden en terug stoppen in zijn mond. Dus nog even een maandje uitzitten of misschien heeft zij het wel eerder door!

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik ken het!! hier ook een die de speen eruit trekt en er tegen gaat kletsen. gelukkig vindt hij zijn duimpje ook prima...maar ik duw soms meteen een knuffel in zijn handjes, dan pakt hij dat ipv de speen...;)

9. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Heeeel herkenbaar en zo frustrerend! Gelukkig doet ze het nu wat minder. Op de creche leggen ze een klein doekje op de speen zodat ze er niet bij komt. Vind ik zelf niet zo'n fijne oplossing. Tegenwoordig geef ik haar een knuffel, dan kan ze daarmee frutten. En soms leg ik haar op haar zij, dan pakt ze vaak de deken vast. Verder hier geen oplossing. Misschien ook maar zo'n speendoekje gebruiken

10. Lineke81

Lineke81 Lid

24 nov 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

Bij ons ook zo'n monster ;).
    Mama stopt speen erin en binnen twee seconden is de speen er weer uit! En zelf terugstoppen dat lukt lang niet altijd. Wat bij ons wel hielp was overgaan op een maatje groter (met een maand of vijf). Die bleef veel beter zitten en daarnaast altijd een knuffeldoekje in zijn handjes!

Succes!

11. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    hier ook het zelfde ik geef dan snel een knuffeldoekje in z'n handen:Dwerkt goed ( voor even )

12. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Een doekje om mee te tutten als afleiding idd. En ken je de 'knuffel mijn speen'? Dan kunnen ze het makkelijk terug stoppen.

Ik zou niet beginnen met inbakeren als je kindje al 4 maanden is...

Deel Deze Pagina