baby van 2 weken slaapt weinig overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tammie87, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ik maak me een beetje zorgen, mijn baby van 2 weken oud slaapt weinig overdag. vanaf half 10 vanmorgen tot 13.00 uur was hij wakker, toen heeft hij tot half 4 geslapen en tot nu toe nog steeds wakker, snachts slaapt hij goed, meestal 5 uurtjes tot voeding en daarna nog eens 4 uurtjes. gisteravond sliep hij wel bijna de hele avond, misschien vanavond ook.

Maar dit kan toch nooit genoeg zijn? hij is niet huilerig maar echt alert wakker. Na het voeden valt hij wel in slaap, maar wordt wakker zodra ik hem in zn bedje doe.

2. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meid, hij is 2 weken oud. Hij moet ook heel erg wennen aan het grote mensen wereld. Hij wil denk ik gewoon bij jou zijn. Ik denk dat je daar nu nog wel aan toe kunt/mag geven hoor.
    Probeer hem bij de eerste moeheidsignalen in bed te leggen. En probeer een beetje regelmaat aan te brengen, misschien helpt dat al.
    Geniet lekker van je zoontje!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad lekker bij je houden en eventueel kijken of hij na een half uurtje wel in zn bedje wil.

Verder juist proberen om prikkels ed te vermijden en hem rust te bieden. Misschien helpt het om hem een beetje 'in te bakeren' met een hydrofieldoek? Wat gebeurt er als hij weer wakker wordt? Helpt het om naast hem te gaan zitten en rustig om zn ruggetje te wrijven en zachtjes te sussen?

4. Linana

Linana Niet meer actief

Ach joh, niks om je druk om te maken!
    Die van mij had met 2 weken 2 a 3 "wakkere momenten" op een dag. Dan was die rustig een uurtje of 2 achter elkaar klaar wakker. Zat die gewoon een beetje om zich heen te kijken, liggen bij papa of mij.
    Niks aan de hand. Die wakkere momenten heeft die nu nog, ze gaan nu alleen gepaard met wat blij gebrul hier en daar en licht gebrabbel wat op gang komt :D
    Komt dus helemaal goed

5. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    bedankt voor de reacties!

Vandaag slaapt hij wel weer gewoon gelukkig.
    Ik moet inderdaad rustmomentjes creeren en niet gelijkt uit zn bedje halen als hij wakker ligt.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zo lang hij tevreden is als hij wakker ligt lekker laten liggen als je je er prettig bij voelt. De een is er voorstander van om je baby zo jong de hele dag bij je te dragen de ander om je baby in zijn eigen bedje te leggen. Zelf vond mijn meisje het niet fijn in de draagdoek dus ben er maar mee gestopt. Geniet er van! Ze groeien zo snel!

7. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou me geen zorgen maken. Mijn meisje sliep ook relatief weinig overdag, ze keek vooral met een bijna verbaasde blik graag om zich heen. Ik maakte me toen ook zorgen en legde het voor aan het consultatiebureau; en zij zeiden dat zolang je kindje goed groeit - wat ze doen als ze slapen - het niet erg is.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Die van mij sliep ook niet overdag maar na 9 weken was het niet leuk meer want ze wilde wel was doodmoe maar het lukte niet. Je zag dat ze niet lekker in haar vel zat. Daar moet je wel op blijven letten. Hier was ze overprikkeld en met het toepassen van rust en regelmaat is het helemaal goed gekomen. Bij ons meisje hielp inbakeren ook met het slapen.

Leeftijd: Wakkere tijd per keer:
    0-2 weken 30-45 minuten
    2-6 weken 45-60 minuten
    7-12 weken 60-75 minuten
    3-5 maanden 1,5 uur

De wakkere tijd is inclusief de voedingstijd.*

Kijk maar eens op: inbakeren.nl - slaappatroon van baby's

Je hoeft niet in te bakeren maar er staat veel over de slaap van een baby.

9. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens, dat je goed op moet letten of je kindje wel tevreden is. Mijn dochter was dat wel anders was ik me veel eerder zorgen gaan maken. Haha ja ik ken dat lijstje met wakkere uren, precies van dat lijstje werd ik dus ongerust omdat mijn dochter zich daar niet aan hield toen ze heel klein was. Nu nog steeds niet, ze is soms echt wel langer wakker dan 1,5 uur, dan is ze zo intensief aan het spelen, schattig :)

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier sliep ze daarna dus wel en de wakkere tijd is nog steeds maar max 2 uur... Daar balen we soms wel eens van maar ze heeft het nodig.

Deel Deze Pagina