Hoi, Op 8 december is mijn dochter na 33 weken zwangerschap geboren. Omdat ze veel te klein en te zwak was om aan de borst te drinken, ben ik gaan kolven. Helaas moest mijn melk door medicijn gebruik de eerste twee à drie weken na de bevalling worden weggegooid. Zelf was ik na de bevalling ook erg ziek waardoor de productie niet goed op gang kwam. Ik ben daarom op advies van een lactatiekundige gestart met Domperidon en zit nu op 3x 20 mg per dag (heb ik ook nodig om de productie in stand te houden). Ik kolf nu nog steeds fulltime en zit ik nu op zo'n 700 cc per dag waar ik best trots op ben, maar ben er eigenlijk wel een beetje kaar mee. Graag wil ik het nog wel tot mijn dochter 6 maanden is volhouden. Nu ben ik benieuwd hoe ik het beste kan gaan afbouwen. Stop ik eerst met de Domperidon en kijk wat ik dan nog aan productie over hou en ga vanaf dan door met meer tijd tussen het kolven of kan het beide tegelijk? Groetjes Toto
Hoi, Ik zou inderdaad eerst je domperidon afbouwen en kijken hoe dan je productie is en dan inderdaad steeds meer tijd tussen je kolfbeurten te laten door bv 1 kolfbeurt in de paar dagen eraf te halen. Afbouwen Domperidon doe je met 1 tabletje om de dag eraf halen. Je gebruikt er als het goed is nu 6 per dag, dat wordt dan 5, dan 4 enz. Ik zou pas gaan afbouwen op het moment dat je echt geen borstvoeding meer wilt geven. Alle melk die je in de afbouwfase nog krijgt geef je dan aan je kindje en de rest vul je aan met kunstvoeding. Het consultatiebureau kan je helpen met de hoeveelheid kunstvoeding die je dan moet geven. Succes. Groetjes Saskia
Dank je voor je reactie. Ben meteen begonnen met het afbouwen van de domperidon. Wat ik me alleen afvraag, moet de kv niet langzaam opgebouwd worden? Mijn dochter kreeg altijd al één fles kv, omdat ik net niet genoeg melk heb, maar moet ik dat niet ook langzaam opbouwen door elke keer een fles bv te vervangen door kv?
hoi ze is al gewend aan kunstvoeding, dus dat lijkt me niet zo'n probleem. Geef gewoon wat je nog hebt aan borstvoeding aangevuld met kunstvoeding. Mirjam