huilen 3 maand oud

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kissie, Apr 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Is het normaal dat een baby van 3 maand oud veel huilt overdag? Mijn man zegt van wel en ik zeg van niet :( . Een baby huilt toch met een reden... Hoeveel huilden jullie kinderen toen ze 3 maand waren?

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tot een maand of drie heeft tymen idd veel gehuild overdag. Hij had veel krampjes en bleek later het Kiss-syndroom te hebben (al heeft dat er volgens mij weinig mee te maken)

Of het normaal is weet ik niet, ik weet wel dat het ene kindje wat meer huilt dan het andere. En daar hoeft niet altijd beslist een reden voor te zijn. Als het buikje vol is, de luier schoon dan kunnen ze nog wel huilen. Baby's hebben dat nodig. Huilen is voor hun de enige manier om dingen te verwerken. En ze oefenen daarmee hun stembanden.

Daarnaast hebben ze verschillende huiltjes. Het hongerhuiltje, het pijnhuiltje, maar ook het zeurderige huiltje als het niet lukt in slaap te vallen. Jij herkent ze op een gegeven moment wel en weet wat je moet doen.

Het is helemaal niet erg je kleintje zo nu en dan te laten huilen, het is juist wel goed. Je kunt voor jezelf een grens stellen hoe lang je Esmee laat huilen, en dan erheen gaan. Ik laat Tymen altijd tien minuten huilen als ik weet dat er niets kan zijn en ga dan pas. Zo leert hij ook dat ik niet bij elk kreetje bij hem sta.

Hoe dan ook, je moet er wat je eigen weg in zoeken. Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes ermee.

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Gisteren ben ik bij de osteopaat geweest, ze had een nekwervel niet goed zitten en ze is behandeld. maar het gekke is dat ze na de fles heel vrolijk is, ze geeft goed aan dat ze moe is en gaat naar bed, valt in slaap en wordt na een half uur weer wakker en huilt (soms krijsen en gillen) tot de volgende fles. Soms moet ik nog twee uur rekken met haar. Honger kan het haast niet zijn, ze krijgt al veel meer dan ze mag hebben iom cb.

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Spuugt ze veel, zodat ze misschien last heeft van een geïrriteerde slokdarm?
    Mijn zoontje heeft daar af en toe last van. Hij begint dan vaak al te huilen direct na de voeding, en te krijsen zodra ik hem in liggende houding vasthoud of in zijn bedje leg. Hij wil daardoor ook vaker drinken. Niet omdat hij honger heeft maar omdat hij dan het maagzuur even niet voelt. Maar daardoor houdt hij het juist in stand.

Ik heb nu een paar voorzorgsmaatregelen genomen:
    - ik kolf de eerste druk van mijn borsten af of laat eerst wat voeding weglekken, zodat de voeding niet zo hard in zijn keel spuit
    - ik voed hem bij voorkeur liggend omdat hij dan meer ontspannen drinkt
    - ik houd hem na de voeding wat langer rechtop en beweeg niet teveel, zodat er minder melk terugkomt
    - ik heb het hoofdeinde van zijn ledikantje dmv twee dikke woordenboeken iets omhoog gezet

Als hij erg veel last heeft geef ik hem een theelepeltje lauw water om het maagzuur weg te spoelen.
    Ik ben deze week begonnen hiermee en er lijkt wel enige verbetering te zijn.

Sterkte met het vele huilen, hopelijk vind je snel waar het aan ligt en kun je er wat aan doen!

Groetjes, Wendy

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Mijn baby huilde voortdurend toen hij 3 maanden was. Ik weet nog steeds niet of dat normaal is/was of niet....

6. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

Nov 20, 2005
    1,733
    0
    0
    Belgie
    Mijn mannetje is bijna drie maanden en is nu juist super braaf! Ben wel overgeschakeld van borstvoeding naar flesvoeding en hij lijkt nu veel voldaner.

Grtz x

7. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Sinds ik bij de osteopaat ben geweest heeft ze niet meer gehuild (AFKLOPPEN). Wel als ze honger heeft natuurlijk en een beetje jengelen maar dat hoort erbij. Het krijsen heeft ze nog niet weer gedaan! Ik hoop dat dit de oorzaak was...

Share This Page