Vakantie niet leuk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lotuz, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotuz

Lotuz Lid

28 dec 2010
    64
    0
    0
    Assistent makelaar
    Wageningen
    Hallo allemaal,
    Momenteel bevinden wij ons in Z Frankrijk, een heerlijke plek pal aan de zee. Lekker op vakantie, niets mis mee zo op het eerste gezicht.

Behalve, onze zoon van 21 maanden vindt het hier niet leuk. Om ons heen spelen alle kinderen met veel plezier met zand, water en speelgoed bij het zwembad of de zee. Dit terwijl onze kleine alleen maar huilt en zegt dat ie naar huis wil. Ook is hij onafscheidelijk met zijn speen en knuffel, iets dat thuis helemaal niet zo is.

We zijn zojuist maar weer naar de caravan gegaan, weg van het zwembad, vanwege het grote verdriet. Ik vraag me af of wij iets verkeerd doen of dat het gewoon aan hem ligt, dat hij gewoon geen waterrat is. Nu moet ik zeggen dat we thuis ook niet vaak gaan zwemmen maar de keren dat we geweest zijn, vond hij wel leuk.

We spelen hier met hem met het zand, emmer, schepje of vrachtauto maar niets is leuk. Hij huilt alleen...

Wie heeft dit meer meegemaakt of kan me van advies voorzien?
    Bedankt!

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Oei, wat vervelend voor jullie.
    Zelf hebben we dit niet meegemaakt, maar misschien is het voor jullie zoontje allemaal even te veel. Ging de reis naar de camping wel goed? Is hij daar misschien nog een beetje van slag van? En slaapt hij verder wel goed?
    Wat ik zou doen: hem lekker dicht bij me houden en kijken of hij vandaar uit zelf wat meer wil gaan ondernemen. Wil hij wel bij jullie op schoot? En als jullie in/bij de caravan zitten, is het dan wel goed?
    Ik zou zoeken naar een plek die hij wel fijn vindt en dat langzaamaan proberen uit te breiden.
    Succes!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Misschien voelt hij zich niet zo lekker dat hij daarom graag naar huis wil?
    Of hij heeft echt last van heimwee.
    Sneu voor jullie kereltje en voor jullie.

Kan hij normaal wel goed tegen veranderingen? Misschien moet hij nog even wennen? Zijn jullie vaker zo ver op vakantie geweest of voorheen altijd in Nederland?

Advies...moeilijk. Ik zou in elk geval begrip tonen voor zijn verdriet en niet gaan zeggen dat hij niet moet huilen, omdat jullie op vakantie zijn. Laat hem lekker begaan met zijn knuffel en speen en dwing hem nergens toe.
    Misschien is hij onzeker en snapt hij niet dat jullie heus wel weer naar huis gaan. Wellicht denkt hij dat jullie daar blijven.

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik denk ook aan heimwee, omdat hijzich zo vast houdt aan vertrouwde dingen. Ik zou proberen zoveel mogelijk het ritme van thuis aan te houden. Verder erg lastig!

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Vervelend, voor zowel hem als jullie....

Wat bij m'n neefje hielp was een telefoontje plegen naar opa/oma/vriendje en kaarten kopen en schrijven naar familie/vriendjes...met het bellen is het wel handig dat jullie diegene eerst inlichten over de situatie.

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Moeilijk.... Hoe lang zijn jullie er al? Misschien een kwestie van wennen? Onze dochter vond de vakantie (ze was toen bijna 3) de eerste dagen ook helemaal niets. Ze huilde overal om, wilde niet spelen, zwembad was stom, andere kindjes waren niet leuk, strand was stom.... Het heeft 2 dagen geduurd, de 3e dag was het in ene over. Ze moest echt even wennen, veel indrukken (met vliegtuig, ander omgeving, mensen die een andere taal spraken). Ze wilde niet naar hiis en vraagt nog wekelijks wanneer gaan we weer met vakantie? :)

Heimwee is ook een optie, hij snapt misschien nog niet zo goed waarom hij uit zijn vertrouwde omgeving gehaald is. In dat geval duidelijk uitleggen dat jullie snel weer naar huis gaan, naar oma, opa, etc. Misschien alvast een kado voor iemand thuis kopen, zodat hij dat thuis kan geven. En zoveel mogelijk ritme van thuis aanhouden.

7. Lotuz

Lotuz Lid

28 dec 2010
    64
    0
    0
    Assistent makelaar
    Wageningen
    Bedankt voor jullie reactie! We houden zijn eigen ritme van thuis aan, juist omdat het zon slaapkop is. Morgen zijn we hier een week. We blijven nog anderhalve week dus hoop dat dat goed gaat. Vanmiddag zijn we niet naar het strand/zwembad geweest maar naar de speeltuin op de camping. Hij was helemaal gelukkig. Misschien is hij nou eenmaal geen waterratje maar meer een klim en klauteraar. We zijn zelfs voor de eerste keer met hem uit eten geweest deze vakantie, we durfden het wel aan.. :) Ging ook goed! Ik denk dat het neerkomt op acceptatie, meeveren en inleven van onze kant en dan komt het hopelijk goed. Wij zijn allebei best hard voor onszelf, van stel je niet aan enzo. Lastig om dat soms uit te schakelen, ook al gaat het om je kindje. Maar alles voor dat kleintje, morgen weer een dag, we zullen zien hoe die gaat. Bedankt voor jullie reacties!

Deel Deze Pagina