Hoi hoi, Ons zoontje heeft sinds ruim een maand 2 tandjes onderaan. Super leuk natuurlijk, en hij heeft er gelukkig verder ook weinig last van gehad. Maar ik vraag me nu af of ik ze echt al moet poetsen, want de meeste tandenborstels zijn ook pas vanaf 1 jaar. Hoe doen jullie dat? En omdat hij nog heel jong is, stopt hij natuurlijk nog alles in zijn mond en kauwt er heerlijk op. Waren jullie soms niet bang dat die tandjes afbraken tijdens het 'eten' van hun speelgoed? Ik kan natuurlijk ook moeilijk al het speelgoed wat harder is weg leggen tot hij niet meer die 'eetbehoefte' heeft. Bedankt vast
Grappig ziet dat eruit he ineens die tandjes!! Bij het eerste tandje moet je meteen al 1x per dag poetsen Je kunt gewoon de kindertandpasta gebruiken voor 0-4 jaar staat er op hier. Wij hebben tandpasta kruidvatmerk. mijn dochter vindt hem zo lekker dat ze de tandenborstel helemaal uit wil zuigen.
Die tandjes zijn heel sterk hoor, gewoon lekker laten kauwen. Zal hij nog wel een tijdje blijven doen Ook lekker laten kauwen op de tandenborstel.
Hier gewoon een tandenborsteltje bij de supermarkt gekocht die geschikt is vanaf 0 jaar. En verder poets ik 1x per dag vanaf dat het eerste puntje door was. Over knagen maak ik me niet echt zorgen, valt toch niet echt tegen te houden. Ik bied soms wel een bijtring aan als ze erg zit te knagen, of een crackertje of koud stukje komkommer.
Inderdaad vanaf het eerste tandje meteen 1x daags poetsen. Vanaf twee jaar 2x per dag. Je hebt gewoon tandenborstels en tandpasta vanaf 0 jaar. Hier borstels van oral-b en tandpasta van elmex. Voor het afbreken van tandjes zou ik niet zo bang zijn.
Ik poets ook vanaf dat de eerste twee (jawel tegelijk) puntjes zichtbaar waren. Tandenborsteltje in de supermarkt gekocht (vanaf 0 jaar) en tandpasta van prodent (vanaf 0 jaar). Mijn dochter had met 5 maanden dus al twee tanden en het tandenpoetsen is meer een spelletje want ze duwt met haar tong de tandpasta weg. Ik probeer wel al ook de de plekken waar nog geen tandjes zitten snel aan te raken zodat ze vast went aan de borstel ook iets verder in haar mond. Dit gaat spelenderwijs en vind ze prima.
Toevallig mijn tandarts gevraagd vandaag, toen ie klaar was met mij afbeulen :S. Zodra er eerste tandjes zijn poetsen. 1 x per dag. Na een jaar naar 2 x per dag.
Hier meteen begonnen met elmex tandpasta mini tube zat in zo'n gratis pakket en jordan tandenborstel 0-2 jaar tandpasta is er van verschillende merken hoor, kruidvat eigen merk, elmex, zendium etc.
Dank jullie wel voor de reacties. We hebben de tandpasta al, morgen maar gelijk even op zoek naar een geschikte borstel. Ik dacht idd al dat er aan het 'kauwen' niks te doen viel. Iehhh maar ik blijf het eng vinden. Die tanden zijn iig wel heel grappig hihi
Ik moet nog ff een tandenborstel voor zoontje kopen, dan kunnen we nu ook beginnen met poetsen. Niet gedaan vanaf het eerste tandje, vond nog geen 10 weken te vroeg om te kloten met tandpasta, ook ivm borstvoeding.
Wij ook :-D Begonnen met poetsen vanaf ik de eerste 2 tandjes ontdekt heb (was met 4 maanden dus best lastig poetsen in zo'n jong bekkie).
Haha inderdaad al vind ik onder makkelijker dan boven. Vind het nog steeds niet leuk om dr tandjes te poetsen. Ze pakt steeds zelf dr borstel bijt en sabbelt erop dus na 20 sec ben ik wel klaar en mag ze zelf poetsen. Ach dr tandjes worden hopelijk niet rot door die korte poetsbeurt.
Hier soms ook een gedoe, maar ik laat haar veel zelf met het borsteltje spelen (= knagen op het borsteltje) en stuur dan richting de tanden, daardoor poetst ze zelf al vrij goed. Daarna poets ik nog even na voor zover dat gaat.
Hier is de bovenkant veel gemakkelijker te poetsen dan de onderkant. De boventanden laat hij gewoon toe en onder duwt hij de borstel steeds naar buiten met zijn tong. Kan er soms echt niet bij. Maar laat hem na het poetsen nog even zelf spelen en tussendoor op de commode geef ik vaker de tandenborstel zonder pasta.