Dames, Krijg zou ik wat tips voor de ochtenden. Britt krijgt elke ochtend om 7 uur de fles. En om 8 uur is dat klaar(wegens de reflux). Ik moet per 22 april weer aan het werk en begin elke dag om 9 uur. Ma+woe naar de oma's. En dins naar het kdv. Raden jullie aan om om half 7 op te staan? Mezelf te douchen en daarna Britt voeden? Want mijn vriend gaat om 6 uur de deur uit. Alvast bedankt voor de tips.
Ik zou me daar nu nog helemaal niet druk om maken, ze is nog kei klein, wie weet wat haar ritme dan is.
Sluit ik me bij aan. Het verandert nog zo erg als ze nog zo klein zijn. Ik zou het een paar weken a een week ervoor nog eens bekijken en dan het schema bepalen.
Idd! Het ritme kan zo met de dag ineens helemaal anders zijn. Duurt nog ruim een maand dus ik zou die vraag over een paar weken eens opnieuw stellen
Ik zorg zelf altijd dat ik klaar ben als ik Timo uit bed haal. Nu gaat dat altijd probleemloos, maar toen Timo nog klein was moest ik regelmatig improviseren. Nou ja, daar kom je ook wel weer uit. Ik sta liever iets eerder op dan dat ik me moet haasten. Een onverwachte poepbroek kan anders voor veel stress zorgen.
Ik probeer dan idd een half uur van tevoren op te staan om te douchen en de laatste spulletjes voor haar tas klaar te zetten, zodat ik helemaal klaar ben voor mn kleine meid en niet het gevoel heb dat ik me moet haasten.
Zetten jullie dan 's avonds al de spullen klaar? Dat mocht er iets tussen vallen dat je dat kunt opvangen?
Ik zet savonds idd alles al klaar, inclusief gesmeerde boterhammen voor m'n werk en m'n werkspullen alvast richting de deur. Tasje voor de oma-oppas of creche staat ook al klaar. Ik sta om 5.45 op, kleed me aan en ga dan eten (douchen doe ik altijd savonds). Om 6.15 maak ik manlief wakker en dan zoonlief. Dan verschoon ik hem en daarna neemt m'n man het over. Ik moet bijna een uur naar m'n werk rijden en vertrek dus vele malen eerder dab manlief, die met twee minuten op z'n werk is... Dat is op de dagen dat ik werk. Als ik niet werk gaat de wekker om zeven uur en maak ik zoonlief daarna wakker. Heerlijk aanrommelen met hem dan! Ik wou dat het elke dag zo was, maar ben me er van de andere kant erg bewust van dat ik blij mag zijn dat ik in deze tijd nog werk heb..
Hier hadden we het geluk dat tegen de tijd dat ik ging werken onze zoon pas om 8 uur zijn eerste fles kreeg. Op de dagen dat ik werkte stond ik om 0620 uur op. Mezelf douchen en aankleden. Zoonlief om 0650 uur uit zijn bedje. Aankleden en hup de auto in naar het kdv. Daar kreeg hij ook om 0800 uur zijn fles. Ook nu nog ontbijt hij op het kdv. Erg makkelijk moet ik zeggen, maar ik weet dat dat niet op elk kdv is.
In de week voor je begint vast een wat uitproberen, je omtdekt vanzelf wat werkt. Hier zetten we alles klaar de avond ervoor en eerst zelf douchen aankleden en dan dochter opstaan. Dan samen ontbijten.
Wij zetten savonds ook de tas al klaar.. ook de kleertjes en de fles staat al klaar (water en flesvoeding apart uiteraard).. alles wat ik de avond ervoor al KAN doen, doe ik ook.. scheelt allemaal morgens weer.. Verder sluit ik me ook aan met bovenstaande.. ik kon me daar ook al erg druk move maken maar tegen de tijd dat ik weer moest werken was het schema/ritme alweer heel anders...
Het makkelijkste is om 's avonds alles al klaar te zetten, want 's ochtends werken mn hersenen nog niet zo. Maar ook om de controlefreak in me rust te geven haha. Je kan soms ook opeens niet uitkomen met je tijd omdat je kindje eerder wakker wordt of je moet je auto opeens nog krabben of nog ff een poepluier, etc. Dan ben ik zo blij dat ik bijna alles al klaar had staan. Maar het is maar net wat voor type jezelf bent hoor. Ik ben zo'n vergeetachtig type die zelfs op een lijst aankruist of alles in de verzorgingstas zit. Anders vergeet ik echt wat.