Een vraagje voor de borstvoedende moeders hier: ons dochtertje heeft al een poosje 2 ondertandjes, maar nu komen ze ook boven door. Ze bijt nu keihard in mijn tepel, het bloed eruit. Ze zien helemaal blauw. Ik wil nog niet stoppen met de borstvoeding, de tepel eruit halen en nee roepen helpt ook niet. Weet iemand een oplossing?
Ik weet niet hoor, heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar zou zo'n tepelhoesje niet helpen daar tegen? Succes ermee, want dat doet "auw"!
Ja hier ervaring Zodra ze bijt moet je haar loskoppelen zal ik maar zeggen door met je vinger het vacuum te verbreken. Probeer niet te gillen of te roepen of een andere reactie te geven (makkelijker gezegd dan gedaan weet ik) want dan zou je kindje het nog wel eens grappig kunnen gaan vinden om te bijten :s Verder kun je erop letten wanneer ze bijt. Vaak is het aan het einde van een voeding als de melk niet meer zo makkelijk toeschiet. Dan kun je je kindje beter wat eerder afkoppelen zal ik maar zeggen en de andere borst aan bieden. En eventueel daarna weer terug gana naar de 1e borst als ze nog niet genoeg heeft. Het kan ook aan het begin van de voeding zijn als de melk er nog niet is, dan kun je voor een voeding even je borsten masseren zodat de melk sneller toeschiet. succes Groetjes Yvonne mv 2 meises
Hoi hoi, Hier nog geen tandjes die kunnen bijten maar misschien heb je hier iets aan, ik heb het van het borstvoedingsforum gehaald: Tandjes en bijten Bijten en drinken kan niet tegelijk. Tijdens het drinken ligt zijn tongetje over de onderkaak. Om te bijten zal hij die dus eerst weg moeten trekken. Daarom kan je soms het bijten aan zien komen. Op dat moment kan je proberen je pink tussen zijn kaakjes te steken. Lukt dat niet, dan kan je ook zijn hoofdje tegen je borst aan duwen. Zijn neusje wordt dan gesmoord in je borst en hij kan geen adem meer halen. Hij zal onmiddellijk de borst loslaten en verbaasd om zich heen kijken hoe dan nou kwam . Soms helpt het om "Auw!" te roepen en hem boos toe te spreken. Maar sommige kinderen worden daar bang van en weigeren daarna de borst. Of ze lachen om je grappige reactie en gaan vrolijk verder met bijten. Negeren en even wegleggen is dan meestal een goede oplossing. Om het bijten te voorkomen kan je kijken naar wanneer hij bijt. Is dat aan het begin van de voeding als hij de toeschietreflex nog op moet wekken? Of halverwege de voeding als de melk wat minder hard gaat stromen? Of aan het eind van de voeding als hij eigenlijk al klaar is maar nog wat wil na-sabbelen? Het bijten aan het begin kan je proberen te voorkomen door voor het aanleggen alvast de toeschietreflex op te wekken. Bijvoorbeeld door je tepels te masseren, even te kolven of met behulp van de neusspray Syntocinon. Bijt hij halverwege, dan kan je hem van de borst halen en de andere borst aanbieden. Bijt hij aan het eind van de voeding, haal hem dan na het echte drinken meteen van de borst. Vaak bijten ze tijdens het doorkomen van tandjes. Om de jeuk en pijn aan zijn tandvlees minder te laten worden, kan je voor het voeden even kort met een ijsblokje of tandenborstel over zijn tandvlees wrijven. Succes! Groetjes Safian
Ik ben met 6,5 maand gestopt met BV geven mede hierom... Ik kon het ECHT niet verdragen dat hij zo gemeen beet