Tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shaantje, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Onze meid is zondag 3 maanden en 1 weekje oud. Nu hebben we een vermoeden dat ze misschien al een tandje aan het krijgen is. Al lijkt het ons wel erg vroeg :(.

"Symptomen" waardoor wij dit vermoeden:
    - Ze zuigt niet meer op haar speentje, ze bijt er altijd in langs de zijkant van haar mond
    - Ze zuigt niet meer op haar vuistjes & vingertjes, maar haar vingertjes gaan haar hele mondje rond en ze lijkt erop te kauwen
    - Bij het kauwen op de vingertjes kwijlt ze enorm veel
    - Ze heeft sinds 3 dagen platte tot waterige ontlasting
    - Tijdens de slaap begint ze soms gewoon plotseling te huilen. Dit nu sinds 2 dagen ook 's nachts. Heeft ze nooit eerder gedaan, enkel als ze moest boeren, maar dat is het nu zeker niet!
    - Ze blaast de hele tijd belletjes
    - Eten kost de laatste dagen ook héél veel moeite en geduld

Zouden het tandjes zijn?? Of misschien gewoon een sprongetje of is het eigen aan deze leeftijd?? Iemand ideeën?
    We hebben al eens proberen te kijken in haar mondje, maar ze is zo beweeglijk dat zelfs met 2 personen dit héél moeilijk te zien is ;).

2. martje77

martje77 Lid

3 mrt 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was ook heel vroeg en had veel vd symptomen die jij noemt. Hij had ook erg rode wangen ik dacht aan schraalheid maar hing achteraf met tandjes samen.

3. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Rode wangen heeft ze niet. En heb eens gevoeld in haar mondje of ik al iets voelde ,maar nog niks. Misschien toch loos alarm ;). We zullen wel zien. Zo spannend allemaal :D.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ja hoor zou goed kunnen. de tanden kunnen zich al ontwikkelen in het tandvlees, daar voel jij niets van maar je kleine wel!
    heb je iets van dentinox ofzo in huis tegen tandenpijn? dat zou je kunnen proberen, wie weet helpt het....

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Zijn ind symtomen die duiden op tandjes.. Ieder kindje is anders.
    Hier vaker die symtomen gehad, en kwam toch pas met 8 mnd haar eerste twee tandjes door. Nu morgen 11 maand en de 3e is aan door komen. Maar kan ook sprongetje zijn met 3 maanden. Even afwachten :). Een bijtring in koelkast leggen helpt ook voor de pijn te verzachten. Ik heb dentinox en vsm druppels.

6. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    268
    50
    28
    Mijn dochter was 4 maanden toen ze haar eerste 2 tandjes kreeg dus het kan zeker!

7. Username

Username Niet meer actief

Wij verwachten al maanden tandjes want dezelfde symptomen hier. Maar nog steeds niks ;)

8. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    onze vent is nu 4 maanden en we kwamen er met 3,5 mand achter jengelig andere ontlastig overgeven vingers op eten rode wangen en luieruitslag kwijlen maar het kan lang duren voor ze echt door komen .

Ik zou bijtring in de koeling leggen en rammelaar geven dat ze daar op kan kauwen want ons knul duwt soms ze vingers iets te ver er in dat ie soms misselijk word

Deel Deze Pagina