Tandjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zara75, Jan 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ben stomverbaasd!
    Het 1e tandje is hier door en ik heb er eigenlijk niks van gemerkt.
    Ik zag er best tegenop, lees zoveel over slapeloze nachten, verhoging, giga luieruitslag etc.
    Liep een paar dagen terug nog te verkondigen dat er nog steeds niks in zicht was en eergisteren beet ze in m'n vinger en voelde ik opeens een scherp puntje,en vandaag zag ik dat er een tandje door is.
    Ben als een kind zo opgewonden haha, weer een mijlpaal bereikt!
    Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit schrijf, denk om onzekere mama's een hart onder de riem te steken; het krijgen van tandjes hoeft niet altijd met ellende gepaard te gaan.
    Snap er helemaal niks van, haar tandvlees is niet eens rood, dit is echt een leuke verrassing.:)

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Leuk he!
    Hier ook niets gemerkt. De eerste tand met 9 maanden, en 3 weken later had ze 6 tanden.

Ze heeft er helemaal geen last van gehad. Ik hoop dat dat zo blijft als de andere tandjes komen!

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Wow, echt zo snel??
    Ik was pas nog aan het geinen over kunstgebitjes,maar het kan dus echt opeens heel snel gaan blijkbaar.:)

4. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Het enige wat we hier van het eerste tandje merkte was dat ze ging bijten tijdens het voeden. Toen het tandje eenmaal door was deed ze het niet meer en bij de 4 tandjes die volgde ook niet. Ze heeft er nu 5 en bij ieder nieuw tandje dacht ik steeds weer: ojee, als ze er niet nu wel last van gaat krijgen! Maar hier nu dus 5 tandjes door zonder problemen.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier ook niks gemerkt ook niet toen haar 4 kiezen tegelijk door kwamen of dr 4 hoektanden praktisch gelijk.

kiezen dacht ik eerst dat ze alleen 2 onder kreeg (was wel dik) en toen voelde ik in haar mondje waren de boventse kiezen al zo goed als helemaal door !!

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hier 2 onder tanden niks gemerkt nu denk ik komen boven hoektanden zie daar witte tandvlees verhoging.
    Ze slaapt 4 dagen totaal niet in haar bed: staat gelijk op paarse gezicht. Tranen dal. Krijst. Kan zo uren doorgaan. Slaap heel oppervlakking enige geluid van houtvloer huilend wakker.
    Dag en nacht slaapt ze niet.
    Ik sta 30 min naast haar ze lijkt te slapen verzet 1 stap gelijk opstaan huilen. Laten huilen helpt niets.
    Uitkomst was in bed nemen.
    Maar overdag is drama ik moet 1.5 uur wandele ligt ze in buggy in coma. Zo al 4 dagen

7. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

May 19, 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tja, verschilt per kind. Mijn oudste ging er ook vrij makkelijk door. Af en toe wat verhoging en rode wangen maar verder geen problemen.

Mijn jongste heeft nu 2 ondertanden. Die waren er ook opeens. Maar nu komen de boventanden volgens mij door. Allemachtig! De spuitluiers vliegen me om de oren, knalrode billen en erg jengelig. Slapen gaat gelukkig nog wel goed.

Share This Page