32+6

Discussie in 'Prematuur' gestart door laura123, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Na een hele zware en heftige bevalling met een aantal complicaties waaronder de navelstreng die om zijn nekje zat waardoor hij er bijna niet meer was, is ons kleintje geboren met nog geen 33 weken.

We hebben er veel moeite mee om hem met zoveel moeite te zien ademhalen in de couveuse. Hij heeft het erg moeilijk en ik vind het zoo moeilijk om hier mee om te gaan. Je bent zo machteloos als moeder. Je kunt je kindje niet zomaar vastpakken om te troosten, alleen een aanraking met de hand.

Voorlopig moet hij nog op de couveuse afdeling blijven en ben ik 100& bij hem ingeroomd.

Hebben jullie advies voor mij/ons Hoe we hier beter mee om kunnen gaan?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Jeetje wat heftig! Allereerst gefeliciteerd met jullie zoon ondanks zijn zware start.
    Mag hij al bij je buidelen of alleen nog in de couveuse.
    Vraag dat eens!
    Dat is zo heerlijk!

3. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Gefeliciteerd met je zoontje
    Zoals frannie al zei kijken als buidelen mag.

Wel heerlijk dat je bij heb ben ingeroomd! Die luxe was er bij ons in het ziekenhuis niet.

4. Remoon

Remoon Actief lid

24 aug 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon..
    3 maand terug is onze zoon geboren met 32 weken en 4 dagen.
    Ook hij had de navelstreng om zijn nekje.
    Na 5 weken ziekenhuis mocht onze zoon mee naar huis.. helaas kon ik in die periode niet bij hem blijven slapen. Hele zware en heftige tijd en ik wens jullie ook veel sterkte! Blijf goed ook voor jezelf zorgen en neem en geef jezelf ook tijd om te rusten. Echt rust is heel belangrijk, dit heb ik te weinig gedaan en toen ik thuis kwam samen met de kleine zat ik er helemaal doorheen. Gelukkig hebben we een goede nazorg gehad. Blijf goed met elkaar praten met elkaar.

Dikke knuffel!

5. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij is nu van de high flow af maar nu blijkt dat hij geelzucht heeft en ligt nu onder de lamp..

Steeds iets voorruit en dan weer iets achterruit. .

Buidelen mag gelukkig en dat heb ik al een aantal keer mogen doen evenals luier verschonen en temperatuur meten.

Ja ik ben blij dat inroomen tot de mogelijkheid hoort. Fijn om bij hem te zijn.

Het is gewoon echt erg moeilijk vooral als je niemand kent die hetzelfde doorgemaakt heeft.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geel zien hoort er eigenlijk voor elke prematuur bij...... dat betekent soms een paar dagen onder de lamp. Dat is ook niet heel ernstig omdat ze het goed in de gaten houden en bij een iets verhoogde waarde al meteen onder de lamp gaan.

Hij heeft dan nog wel iets van ademhalingsondersteuning?

7. Remoon

Remoon Actief lid

24 aug 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Onze zoon heeft ook geelzucht gehad en heeft twee dagen onder een gele lamp gelegen.. maar zoals gezegd dat hoor je veel vaker bij prematuren, maar ook bij voldragen baby´s. maar deze baby´s mogen dan bij het raam liggen (zonlicht)

Wat fijn dat hij van de High flow af is.
    Spannend is dat he, eerste keer zelf verschonen en temperaturen. vond ik wel. Nog zo klein! maar wel heel fijn om het zelf te doen! Na 7 dagen mochten we hem ook in bad doen:)
    Ja het is altijd fijn om met iemand te praten die het ook heeft meegemaakt, maar dit is niet altijd het geval.. blijf er toch over praten ook al snappen ze het soms niet.

Sterkte!

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Van harte, Laura. Wat een achtbaan, hè. Deze weken zijn loeizwaar, ik weet het nog goed.

Geelzucht is normaal, helaas. De lowflowsnor ook. Reflux, en noem het allemaal maar op. Ken je de Vereniging Ouders van Couveusekinderen? Daar heb ik veel van opgestoken. Er is ook een forum.

Ook kleine kanjers heeft een forum.

Wat heerlijk dat je bij je kleintje mag inroomen, dat kon 3 jaar geleden nog niet :(.

Kom maar hier spuien hoor, prematurenmama's genoeg die je willen bijstaan.

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Heftig he Laura. Ook onze zoon is geboren met 32+6... Wat ontzettend fijn dat je dag en nacht bij hem kan zijn, dat konden wij helaas niet. Praat er veel over met je partner en waarschijnlijk word je wel medisch maatschappelijk werk aangeboden via het ziekenhuis. Grijp dit aan! Zij kunnen je emotioneel maar ook praktisch ondersteunen.

Wat de dames hiervoor al noemen, dat geel zien is echt normaal. Moet je je geen zorgen over maken en probeer het niet te zien als een achteruitgang. Hij gaat juist vooruit want hij mag al aan een lichtere ademhalingsondersteuning of wellicht er zelfs al af?

Kleine kanjers heeft ook een actieve fb-pagina... Sterkte met je mannetje, het zijn zware weken voor jullie de komende tijd. Zoveel mogelijk buidelen en de verzorging zelf doen. Probeer zoveel mogelijk de positieve dingen te zien, dat maakt het iets dragelijker...

10. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag alweer 3 weken in het ziekenhuis. .

Gaat gelukkig goed met ons kleintje, we zitten nu in de laatste fase, namelijk dat hij zelfstandig gaat drinken. Hij drinkt nu ongeveer 5 van de 8 flesje. Maar valt steeds in slaap.

Soms is het moeilijk en frustrerend maar we slaan ons ook wel hier doorheen. .

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wat fijn dat het goed gaat. De laatste fase kost bij bijna iedereen veel tijd. Slikken/ademen coördineren is pittig voor die kleintjes, en ze hebben nog niet zo veel kracht.

Als het kan: pak je rust, je slaap. De man met de hamer komt gegarandeerd als je thuiskomt.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Weet niet of je er behoefte aan hebt, maar het is belangrijk voor de verwerking om er eigenlijk nu al iets mee te doen. Zelf de hulp afgeslagen omdat ik niet door had dat het heel belangrijk was. Hadden ze me verteld hoe belangrijk het is had ik het ws wel gewild. Je gaat maar door en door en door en wat Maria zegt is zo: de man met de hamer komt zeker langs.

13. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Maar nog even zeggende na voorgaande dames: wat doet hij het goed, al na 3 weken meer dan de helft van de flessen drinken! Topper hoor! Kun je heel trots op zijn! En let maar op: vanaf nu gaat het plotseling heel hard en zijn jullie straks lekker thuis.

14. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds 5 augustus weer thuis. Hij dronk ineens alles weg !! Zo fijn om weer thuis te zijn !

Hij woog met 32+6 2774 gram (geboorte)
    En met ontslag : 36+3 3416 gram

Ja het was al een flinke jongen inderdaad.

15. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Heerlijk dat jullie al thuis zijn! Geniet van elkaar!

16. Remoon

Remoon Actief lid

24 aug 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Wauw! Fijn dat jullie nu samen thuis zijn...Geniet van elkaar!!

Tip: ik heb een fotoalbum gemaakt van die periode. Ben er zelf heel blij mee. misschien een idee voor jou

17. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jep dat wil ik ook heel graag doen. Heb ook het prematuur boek gekregen van kleine kanjer gekregen. Daar wil ik ook alle slangetjes etc inplakken . Ik wil alles ook graag een plekje geven en proberen durven te genieten

18. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Zie je! Zodra ze meer dan de helft zelfstandig gaan drinken, gaat het plotseling heel snel! Probeer te genieten maar neem ook de tijd om stil te staan bij de periode die jullie nu hebben afgesloten. Het is een pittige tijd (geweest). Pas op jezelf!

19. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Fijn! En idd, pas goed op jezelf. Al is dat best moeilijk, vond ik.

20. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Dat is het ook, al helemaal als je, zoals ik, al 1 hebt rondlopen die ook z'n aandacht nodig heeft... Best pittig allemaal!

Deel Deze Pagina