Potje introduceren of toch maar even wachten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wachtende, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Beste allen,

Mijn dochter is steeds vaker droog na dutjes..soms zelfs de hele nacht droog. Ze zegt voordat ze moet gaan poepen ' poepuh' en wijst dan naar dr kontje. Plassen doet ze ook niet in bad of als ze geen luier om heeft.
    Volgens mij zou ze er dus wel klaar voor zijn.

Echter ben ik nu 34 weken zwanger..

Het heeft van mijn kant ook helemaal geen haast hoor, maar ik had het idee dat ze het zelf prettig zou vinden. Maar straks hebben we er toch een kleintje bij. Ben een beetje aan het lezen gegaan en daar zeggen ze allemaal dat je een rustige periode moet kiezen...

Zal het te veel verandering zijn of juist nu beginnen omdat ze toch wel aangeeft er klaar voor te zijn?:(

2. tuc

tuc Niet meer actief

Zij geeft het zelf aan dus drukke periode of niet ik zou het wel doen. Betere signalen dan dit krijg je denk ik niet.

3. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook gaan proberen. Wie weet ben je nog wel een week of 7 zwanger en lukt het voor die tijd al aardig. En misschien dat ze een terugval krijgt na de bevalling, maar dan pak je het weer op als de rust weer een beetje terug is.

4. Storm

Storm Niet meer actief

Gewoon doen.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Proberen kan geen kwaad, laat dat potje maar zien. Kijk maar wat ze er mee doet

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik zou haar hierin gewoon echt volgen. Laat het potje eens zien, leg eens uit dat ze daarop kan "poepuh" en begeleid haar erin zonder te forceren. Lees eens een boekje voor over potjes en zindelijk worden. Wil ze over een tijdje gewoon even niet, dan zou ik het ook laten rusten. Maar ik zou deze kans niet laten liggen!

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik ga er 1 halen...
    Ik dacht al dat het best kon om te introduceren maar las overal dat je er echt niet aan moet beginnen in een periode waarin verandering komt..maar we zien wel hoe het loopt dan. Ze pikt dingen enorm snel op ben benieuwd !

Bedankt!

8. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik zou het inderdaad proberen.
    Wel heb je kans op een terugval na de bevalling, houd daar rekening mee.

Hier zegt ze ook van te voren als ze gaat poepen, potje is heel interessant maar niet om op te plassen of poepen haha.

9. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Sinds vanmiddag staat hij er.
    Al drie keer een plasje erop gedaan!
    De laatste keer trok ze zelf dr broekje naar beneden en ging zitten voor een plasje...super trots !

10. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Wow!! Wat knap!
    Mijn dochter is een jaar ouder en daar ben ik al zo trots op hahaha!

Deel Deze Pagina