Tijdens mijn zwangerschap was ik (overdreven) erg bezorgd. Nu, bijna vier weken na de bevalling, heb ik nog nergens last van gehad. Maar net schrok ik wel even. Ik wilde mijn dochtertje een boertje laten doen en wilde haar daarvoor lekker hoog over mijn schouder leggen. Toen bewoog zij op zo'n manier dat de zijkant van haar schedeltje tegen mijn jukbeenderen knalde. Ze gaf geen kik, liet na één minuut een kort kraaitje horen, was daarna gewoon weer stil en ik heb haar binnen drie minuten in slaap gewiegd. Maar toch voel ik me nu schuldig en bezorgd. Ik heb ook een rood plekje nu waar ze neerkwam. Daarom vraag ik hier: denken jullie dat dit kwaad kon? Hebben jullie die ook wel eens (gehad)?
Nee hoor dat kan geen kwaad. Helemaal niet als ze er niet van hoefde te huilen. Kan gebeuren (heeft iedereen wel eens denk ik!)
Nee kan geen kwaad. Toen mijn dochter 1 maand oud was. Wilde ik wat van de grond optillen. Ik had haar vast en haar hoofdje kwam per ongeluk tegen de rand van de commode aan. Ze moest wel ff kort huilen toen. Maare, ze heeft er nu niks van over gehouden!!
Ik denk dat iedereen wel eens zoiets heeft gehad. Gelukkig kan het geen kwaad, kijk eens hoeveel kracht er op hun hoofdje komt te staan tijdens de bevalling/persen.
Snap dat je je schuldig voelt, maar kan echt geen kwaad! Als ze ouder worden en de leeftijd krijgen die mijn dochter nu heeft, stoot ze zich aan alles . Mijn man heeft, toen ze een week of 4 was, haar iets te enthousiast van het aankleed kussen getild waardoor ze met haar hoofdje tegen de plank aan botste. Was even huilen en een rood plekje, maar (gelukkig) niks aan de hand. Baby's zijn erg kwetsbaar, maar ook zo ongelofelijk veerkrachtig en flexiebel! Geniet van je kleintje!