De afgelopen twee dagen heeft mijn dochter van anderhalf veel pijn bij het poepen. Ze heeft al heel lang last van een schimmelinfectie en deze heeft nu scheurtjes/kloofjes veroorzaakt in haar anus. Iemand ervaring hiermee? Wat deed je eraan om dit te verhelpen? Voor de schimmelinfectie smeer ik 2x per dag Miconazolnitraat van de Kruidvat en tussendoor een dun laagje zinkolie van Dr Swaab. De schimmelinfectie verdwijnt maar komt dan weer terug, ondanks dat ik op advies een week door blijf smeren. Ik heb ondertussen een stuk of 4 tubes opgemaakt (oudste dochter heeft het ook). Verder let ik erop dat ik regelmatig de luiers verschoon (gemiddeld 8 per kind, per dag), billetjes elke dag was en goed droog en bij elke poepluier ook de billetjes even was. Uiteraard was ik mijn handen ook altijd goed en gebruik ik hydrofiele doeken maar 1 keer die gewassen worden op 60 graden. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Aan het merk luiers ligt het denk ik ook niet. Dit blijft aanhouden ongeacht het merk. Iemand tips?
Ik zou even langs de huisarts gaan, die kan mss een andere zalf voorschrijven waarmee je er wel af komt.
Geen ervaring met schimmel, wel met andere huidklachten dat merk wasmiddel kan uitmaken en geen wasverzachter gebruiken..