baby 9 weken die veel veel huilt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zeilboot, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal,

ik heb even een vraagje,
    mijn schoonzusje heeft geen ideeen meer.

haar dochter van nu 9 weken huilt gigaveel.
    en smorgens is er geen ding met haar te bezijlen.
    als ze bij haar mama is is het helemaal goed.

heb al gedacht aan zuur dat op komt maar dat zal eht ook niet zijn.

hebben jullie moeders misschien een idee wat het zou kunnen zijn.

kwa voeding komt ze om de 4 uur, soms wel iets eerder.
    ze krijgt hypoallergene voeding vanwege allergie in de familie.
    ze slokt heel erg met het drinken van de fles.

wie kan helpen

anita en corine

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca huilde de eerste weken ook heel veel. Wij zijn op een gegeven moment gaan inbakeren en dat heeft voor hem en voor ons heel veel rust gebracht.
    Het was bij hem het ergste 's morgens tussen half 9 en half 10 begon het.
    We zijn naar de oesteopaat geweest en hij vroeg me hoe de bevalling was.
    deze was dus moeizaam.
    Luca heeft klem gezeten en ademde daardoor niet toen hij geboren was. De ost. vroeg hoe laat Luca geboren was...9.19 u
    Ja zegt hij dat is dus het probleem. Hij beleeft elke dag opnieuw weer die benauwde ervaring. Normaal gaat dat snel over bij een baby, maar hij had er duidelijk meer moeite mee.
    Het was voor mij toen makkelijker te begrijpen waarom hij huilde en kon hem ook beter troosten.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

misschien verdikken met nutriton tegen het slokken? Hoe dikker de voeding hoe minder makkelijk het naar binnen gaat

4. Zeilboot

ja is ook zo,

ze krijgt al nutriton door de voeding heen,

zelf zitten we een beetje te denken aan een osteopaat.

zou dit iets zijn ?

5. ProudMum

Hoeveel ml krijgt ze per fles? Joey krijgt 120 ml + 4 voeding en daarbij nog 4 nutriton en t spugen en huilen is weg

6. Zeilboot

ze krijgt per fles tussen de 120-150 flesvoeding zonder nutriton

want ze spuugt niet meer, daar gebruikte ze het voornamelijk voor

7. ProudMum

Je kan het ook gebruiken als de fles te snel gaat. of misschien een speen kopen zonder gaatje en daar zelf een gaatje in prikken?

of iets vaker kleinere flessen aanbieden misschien?

8. Zeilboot

nou dat is het hem dus,

vaker aanbieden dan is mijn schoonzus alleen maar bezig met voeden, want ze zit nu al een uur te voeden, soms wel 1,5 uur

hun dochtertje is een beetje lui.

9. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik zou eens naar een osteopaat gaan. Ik ben gisteren voor het eerst daar heen geweest met onze dochter want ze huilde ontzettend veel, bijna de hele dag. Ook had ik haar bijna de hele dag op de arm, ik legde haar alleen weg als ik even iets moest doen wel begon ze dan na een paar minuten alweer te huilen. Onze dochter is met de vacuum gehaald en dit schijnt ook een baby te moeten verwerken, dit lukt Sanne dus niet en zit/zat vol stress. Ze had nog allerlei klachten. Wat het huilen betreft: Sanne ligt nu al een uur boven in haar bedje en heeft nog niet gehuild. Dus ik hoop dat we door de osteopaat de goede kant opgaan.

10. Zeilboot

heey

had al in een eerder bericht getypt dat we indd aan een osteopaat zitten te denken.
    als we meer weten laat ik het jullie hore, zal vanmiddag naar mijn schoonzus toe, heeft ze even wat anders aan eht hoofd.

bedankt voor de antwoorden

11. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik sluit me bij chantalk aan.
    Wij zijn na weken van huilen ook gaan inbakeren en dit heeft zo mega veel rust gebracht. Het is een heel ander jongetje geworden. Omdat hij beter slaapt lijkt alles beter te gaan. Hij schrokt zijn eten niet meer zo snel weg en ook de krampjes lijken een stuk minder ( zijn zelfs een aantal dagen weg geweest).
    Weet dus niet of ze inbakeren heeft overwogen maar is misschien het proberen waard.
    Krijgt ze trouwens wel genoeg voeding? Als ze er zo lang over doet om te drinken en zo veel huilt. Zou het niet gewoon honger kunnen zijn?

12. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Bij ons heeft inbakeren ook super geholpen. Had veel gevolgen voor andere dingen, hij dronk rustiger, had minder krampen en was daardoor tevreden. In combinatie met osteopaat heeft het veel geholpen.
    krampen zijn overigens na een maand of 3 echt minder geworden.
    Suc6!

13. deb1

deb1 Actief lid

28 nov 2006
    256
    0
    0
    hoi hoi,

zou ook eens proberen andere flessen. als ze er zo lang over doet 1,5 uur is niet goed. moet binnen 20 minuten echt leeg zijn.

weet niet of je schoonzus een zware bevalling heeft gehad. maar er kan iets zijn geweest bij de geboorte waardoor het kindje misschien nog ergens lanst van heeft.

en anders idd inbakenen! dat wil echt nog weleens helpen.

succes

14. Zeilboot

hallo,

zoals al eerder aangegeven is ze al een tijdje begonnen met inbakeren en dat lijkt wel te helpen, alleen moet ze wel eerst in slaap gewiegd worden op de arm.

alle adviezen die wij soms geven neemt ze neit aan, want ze wil alles zelf doen.
    is neit verkeerd, maar toch.

ze heeft ook al tal van flessen geprobeerd en zit nu toch weer op de dodie fles met een 1.2.3 speen waarvan ze nummer 2 gebruikt.

zware bevalling: ze is 2 januari opgenomen met te lage bloedwaardes, en 3 jan, heeft ze een pil gekregen voor de inleiding en de 4de januarie weer, dit gaf geen effect.
    zaterdags 5 jan even een dagje rust en de zondags 6 janauri weer een pil, en deze leek aan te slaan.
    hevige weeen maar geen ontsluiting en daar reageerde de baby te hevtig op, dus is het uieindelijk een keizersnee geworden.
    de ruggeprik deed zijn werk niet, dus werd het algehele narcose.
    ze is 10 dagen eerder dan de uitgerekende datum geboren.

ze is vorige week bij het cb geweest, en die vonden eht niet heel erg dat ze zo lang over de fles deed, want die zeiden dat ze in alles wat trager is omdat ze te vroeg geboren is.
    zelf vind ik dit een beetje een vreemde gedachte.

maar goed van onze adviezen neemt ze neit veel aan, maar ze kwam vandaag toch met de vraag hoe nu verder,.

zo ziet het verhaal eruit.

anita

15. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ook slaapt onze dochter in een bakerzak van Puckababy, echt een aanrader. Sanne doet soms ook 45 min over een fles, ik kan daar niet zo mee zitten. Soms heeft ze hem in 20 min leeg, ligt eraan of ze echt wakker is. Wij hebben ook de Dodie fles met de 3 standen speen. Ik geef de fles op stand 3 omdat Sanne Friso Comfort krijgt, dit voeding is wat dikker dan de gewone Friso.

16. demi26

demi26 Niet meer actief

Als de baby veel last van krampjes heeft kan ze ook eens het middeltje Sab simplex gebruiken, werkte hier uitstekend!
    En anders misschien in een draagzak bij zich dragen, de eerste paar maanden kan je een kind niet verwennen en krijgt het misschien iets meer rust en heeft je schoonzus haar handen ook iets meer vrij...

Deel Deze Pagina